Romanul prefera o masina noua! Iti spunem si care...Top Five Romania

19 martie 2008

Vânzările de autovehicule noi au totalizat 51.186 unităţi în primele două luni, în creştere cu 33,3% faţă de perioada similară din 2007, potrivit APIA. Dacia conduce în clasamentul celor mai vândute mărci din România, prin cele 14.095 unităţi comercializate în ianuarie şi februarie, deţinând o cotă de piaţă de 27,5%. Pe locul al doilea se află Skoda, cu 4.175 unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 8,2%, în timp ce Volkswagen ocupă locul al treilea, cu 3.671 unităţi comercializate, echivalentul unei cote de piaţă de 7,2%. Top cinci este completat de Ford, care prin cele 3.616 unităţi livrate deţine 7,1% din piaţă, şi de Renault, cu 3.572 unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 7%.
           

Cel mai căutat autoturism de import a fost Skoda Octavia (1.831 unităţi), urmat de Renault Clio (1.489 automobile) şi de Ford Focus (1.467 exemplare). Pe ultimele locuri în top cinci se află Renault Megane (1.313 automobile) şi Skoda Octavia Tour (1.200 unităţi). Comparativ cu clasamentul din primele două luni ale anului trecut, Renault Clio a pierdut locul întâi la importuri, pe care l-a deţinut şi la sfârşitul lui 2007, Ford Focus a urcat pe poziţia a treia, de pe locul 14 în ianuarie-februarie 2007, iar modelul Skoda Fabia a ieşit din top cinci.
           
Vânzările de autoturisme noi au crescut cu 28,3%, de la 33.030 unităţi în primele două luni ale anului trecut la 42.363 unităţi în intervalul inuarie-februarie 2008. Dintre acestea, 28.173 automobile au provenit din import, în creştere cu 33,5% faţă de nivelul de 21.107 unităţi din primele două luni din 2007.
           
Livrările de vehicule comerciale au avansat de la 5.047 unităţi în ianuarie-februarie 2007, la 8.156 vehicule în primele două luni ale acestui an, reprezentând o creştere de 61,6%.
           
Vânzările de autobuze au crescut cu 103,4%, de la 328 unităţi, la 667 unităţi, în intervalul menţionat.
           
Vânzările Dacia, incluzând şi vehiculele comerciale, au crescut cu 33,8%, de la 10.529 unităţi în primele două luni din 2007 la 14.095 autovehicule în parioada corespunzătoare a acestui an.
           

Al doilea producător autohton, Daewoo, a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 36,5%, de la 1.835 unităţi în primele două luni din 2007, la 1.164 unităţi în acelaşi interval din acest an.
           
Din cele 42.363 autoturisme vândute în România, în primele două luni, 54,3% au fost echipate cu motoare pe benzină, iar restul cu motorizări diesel. În acelaşi interval din 2007 raportul era 53,3% benzină şi 46,7% diesel.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro