Romanul bea tot mai multa bere

29 noiembrie 2006

Conform rezultatelor Asociatiei “Berarii Romaniei”, volumul vanzarilor la bere a crescut cu 20%. Astfel, la finele trimestrului I vanzarile crescusera cu 16%, in trimestrul II cu 18% si in trimestrul III cu 23%. Dupa doar noua luni, consumul de bere a egalat valoarea pe intreg anul 2004 si chiar pe 2005... cand membrii asociatiei au vandut 10,45 milioane hl de bere.

Situatia este explicata de Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei “Berarii Romaniei” care declara ca “acesta cresteri semnificative reprezinta o urmare atat a cresterii consumului in  sezonul rece, cat si a vremii favorabile din sezonul estival. Anul acesta conditiile meteorologoice din lunile de vara au dus la o explozie a consumului de bere, fata de vara lui 2005 cand inundatiile din multe regiuni ale tarii au marcat negativ si industria berii”. Avand in vedere realizarile de pana acum, cei patru membri ai asociatiei, Brau Union Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod Romania si Ursus Breweries care acopera 70% din piata berii romanesti, sunt optimisti in ceea ce priveste atingerea obiectivului de volum estimat pentru intrega piata a berii in anul 2006, respectiv peste 16 milioane hl.

Brau Union Romania produce si distribuie marcile Heineken si Gösser (pe segmentul superpremium), Schlossgold (bere fără alcool), Silva si Ciuc (pe segmentul premium), Golden Brau (pe segmentul mainstream) si Bucegi (pe segmentul economic), la care se adauga marcile regionale Gambrinus, Harghita, Hategana si marca importată Zipfer.

Interbrew Romania reprezinta filiala locala a concernului multinational InBev, care ocupa locul I in topul mondial al producatorilor de bere. Pe piata din Romania Interbrew Romania detine pozitia a III-a, cu o cota de piata de 21,5 %, conform rezultatelor de retail audit MEMRB Romania, de la finele anului 2005. Astfel, cifra de afaceri a grupului Interbrew Romania a fost  anul trecut de 140 milioane Euro, cu volume de 2,6 milioane hectolitri si o valoare a investitiilor cumulate de peste 150 milioane de euro. Prezenta pe piata berii din Romania de 12 ani, Interbrew Romania este cunoscut ca fiind producatorul marcilor Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc, precum si importatorul specialitatilor belgiene Leffe si  Hoegaarden.

United Romanian Breweries Bereprod Romania (URBB) este singura companie producatoare de bere din Romania care are in portofoliu o marca internationala dedicata sarbatorilor de Craciun. Berea Tuborg Christmas Brew va fi disponibila si in aceast an in sticle speciale de 0,5l sau in cutii de 0,5l. URBB este producatorul marcilor Tuborg, Carlsberg si Skol, si importator al marcii germane Holsten.

Ursus Breweries detine in portofoliul sau marcile Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni si Pilsner Urquell. Prin marca Ursus producatorul isi mentine pozitia de lider prin cota de piata de 48%, iar  Timisoreana a inregistrat la randul ei cea mai mare crestere a volumului de vanzari in segmentul mainstream, cu 56%.

Berea la PET, noua tendinta

Radu Moldovan, director marketing, SC Bere Mures SA este de parere ca “piata berii din Romania va continua sa creasca intr-un ritm temperat, daca privim piata in ansamblu, in timp ce pe segmentul PET cresterea va fi mai accentuată. Motivul acestei cresteri il constituie o schimbare a viziunii consumatorului fata de ambalajul PET. Acesta a crescut in ochii consumatorului, care constientizeaza acum ca acest ambalaj le permite realizarea de economii financiare la achizitionarea de bere, fara a face rabat insa de la calitate si fara a mai fi nevoiti sa depoziteze ambalaje in locuinta proprie. Competitia a devenit insa tot mai acerba deoarece producatorii, dupa ce au analizat tendintele in comportamentul consumatorilor, lanseaza noi branduri sau ambaleaza la PET branduri consacrate”.

Analiza comportamentul de consum si cumparare al romanilor pe piata berii subliniaza deja doua tendinte puternice. In primul rand este vorba de preferinta crescanda a consumatori pentru segmentul premium, ca rezultat a cresterii puterii de cumpărare, iar in al doilea rand migrarea unor consumatori spre segmentul berilor locale, pe fondul cresterii consumului de bere la PET. In acelasi timp, aceeasi analiza dezvaluie faptul ca romanii consumatori de bere nu au in marea lor majoritate o singura marca preferata. El are de regula doua sau trei marci pe care le alege in functie de pret si de gust.

Noi branduri dupa aderare

Aderarea Romaniei la UE este un moment important si pentru producatorii de bere. Noul context ii obliga sa evalueze conjunctura de pe piata berii nu numai la nivel local, ci si la nivel regional. Pe de alta parte insa, eliminarea taxelor vamale va facilita atat intrarea pe piata berii autohtone a unor noi branduri de import, cat si dezvoltarea exporturile producatorilor romani in tarile UE. Cum concurenta va deveni cu mult mai dinamica si mai stransa decat in prezent, producatorii trebuie sa dezvolte o strategie de succes la nivel european, singurul instrument prin care isi vor putea asigura un loc pe piata europeana a brandurilor de bere.

Ana Zidarescu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro