Piaţa românească de credite s-ar putea dubla până în 2011, până la cel puţin 30 miliarde euro, ca urmare a ratei ridicate de creştere a sectorului, estimată să se menţină la 15-20% pe an, declarat directorul executiv al KBC Consumer Finance, Willem Huetin. În 2007, piaţa creditelor de consum în România era de 15 miliarde euro.
"Estimăm o creştere anuală de 15-20% a pieţei, care ar putea depăşi 30 miliarde euro până în 2011, pe baza unei creşteri puternice a creditelor pentru consum şi a consumului personal, care generează o cerere din ce în ce mai mare pentru produse şi servicii financiare", a precizat Huetin.
El a explicat că, la fel ca în alte ţări din Europa Centrală şi de Est, în România piaţa creditelor de consum este foarte competitivă. Reprezentantul KBC Consumer Finance a menţionat că datele macroeconomice ale României sunt favorabile, în condiţiile în care este estimată o rată a inflaţiei de 3,3% în 2010 şi de 3% în 2011.
În ce priveşte investiţiile străine directe, acestea sunt estimate la 4,9 miliarde euro în acest an şi de circa 4,77 miliarde euro atât în 2009, cât şi în pentru în 2010.
În 2007, investiţiile străine directe au fost de 7,07 miliarde euro, potrivit datelor BNR.
El a menţionat că grupul s-a orientat către o companie de credite de consum, deoarece "este mai costisitor să construieşti o reţea bancară".
"Dacă intri pe piaţa bancară, trebuie să fii în vârful pieţei. Am ales creditele de consum deoarece ne oferă o platformă mult mai solidă", a menţionat Huetin.
În ce priveşte dezvoltarea KBC Consumer Finance în România, Huetin a menţionat că grupul analizează posibilitatea de extindere în oraşe mai mici, iar în prezent compania se află în faza de construire a reţelei.
"Ne interesează asigurările şi domeniul bancar. Nu ştim care va fi următorul pas, dar cu siguranţă va fi în domeniul bancar sau al asigurărilor", a declarat directorul executiv KBC Group Andre Bergen.
El a menţionat că grupul are o strategie de costuri reduse, iar atunci când face investiţii sunt luate în calcul şi situaţiile mai dificile, precum cea în care economia ar înceta să mai crească.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro