Românii au făcut, în primul semestru, cumpărături de 25 milioane de euro prin magazinele online cu plata cu card, cu 60% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a unei achiziţii a ajuns la 92 euro, faţă de 80 de euro anul trecut, conform statisticilor RomCard. Din valoarea totală, 22,3 milioane euro au fost tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment, se arată într-un comunicat al integratorului de soluţii pentru comerţ electronic GECAD ePayment.
"Piaţa creşte pentru că avem tot mai multe magazine online şi pentru că a mai crescut şi rata de penetrare a accesului la internet, la peste 30%. Este vorba despre un trend pe care vom fi încă mult timp de acum încolo. Ceea ce lipseşte însă pieţei din România este posibilitatea de a plăti online pentru diverse servicii, de la taxe şi impozite până la plata abonamentelor la cablu, internet, etc. Există câteva servicii care pot fi plătite online, însă acestea sunt puţine şi nu acoperă nevoia reală existentă în piata", a declarat, în comunicat, directorul general al RomCard, Marin Mitroi.
Numărul tranzacţiilor online din prima jumătate a anului a ajuns la aproape 300.000 de operaţiuni.
Topul principalelor tipuri de produse achiziţionate şi plătite online cu card bancar a rămas neschimbat faţă de perioada anterioară, respectiv industria telecom, turism şi transporturi, în special bilete de avion, şi e-tail, la această a treia categorie comercializându-se foarte bine produsele IT.
Pe lângă acestea, alte două segmente, respectiv asigurările online şi biletele pentru spectacole şi concerte, au înregistrat creşteri însemnate şi au demonstrat că prezintă potenţial de creştere în viitorul apropiat.
"Creşterea vânzărilor online de bilete pentru concerte şi spectacole se datorează atât acţiunilor culturale de acest tip, care în acest an s-au înmulţit, cel puţin în Bucureşti, dar şi numărului mai mare de site-uri care vând online astfel de bilete. În ceea ce priveşte asigurările, piaţa este favorabilă deoarece segmentul turismului înregistrează un succes uriaş în mediul online şi oricine călătoreşte în străinătate are nevoie de asigurare", a declarat, directorul executiv al GECAD ePayment, Carmen Sebe.
Vânzările online de asigurări, în special asigurări de călătorie, au crescut cu 95% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările de bilete la spectacole şi concerte au crescut de peste patru ori faţă de primele şase luni ale anului 2007. În primul semestru, în sistemul ePayment au intrat aproape 90 de magazine noi.
"Printre cei mai importanţi clienţi noi intraţi în portfoliul ePayment în prima jumătate a anului se număra Vodafone şi BitDefender", a adăugat Sebe.
Romcard estimează că piaţa de comerţ electronic cu plata online prin card va avansa în acest an cu 50% faţă de 2007, la peste 50 milioane euro, cu un total de circa 675.000 de tranzacţii.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro