Romanii au cele mai mici sanse din UE sa cumpere bunuri pe internet din alt stat membru

22 octombrie 2009

România şi Bulgaria sunt ţările membre ale Uniunii Europene în care consumatorii au cele mai mici şanse să facă achiziţii transfrontaliere prin internet, potrivit unui amplu studiu independent de cumpărare anonimă efectuat de Comisia Europeană şi publicat joi. În cele două state, rata de eşec a fost de peste 75% din totalul comenzilor făcute prin internet în străinătate, uşor mai mare în România. Alte state unde, rata eşecurilor acestor tranzacţii a fost de peste 70% sunt Letonia şi Belgia. Probabilitatea de a finaliza o cumpărare transfrontalieră este mai mică de 50% în toate statele membre ale UE, cu excepţia Austriei şi Estoniei.

Astfel, cumpărători din UE au efectuat 11.000 de comenzi, prin care voiau să achiziţioneze articole dintr-o listă care cuprindea 100 de produse populare - aparate foto, CD-uri, cărţi, îmbrăcăminte - de la un vânzător din afara ţării. În urma studiului s-a constatat că peste 60% dintre tranzacţiile transfrontaliere nu au putut fi finalizate de către consumatori, deoarece comerciantul nu a expediat produsul în ţara lor sau nu a dispus de mijloace adecvate plăţilor transfrontaliere.

În 13 dintre statele membre, printre care şi România, jumătate sau mai mult dintre produse ar putea fi cumpărate la un preţ mai mic cu 10% (costuri de transport incluse) de pe un site internet din altă ţară. De asemenea, 1 din 2 produse căutate nu au putut fi găsite pe site-urile naţionale, inclusiv în România, fiind oferite doar de un comerciant din alt stat membru.

"Rezultatele acestui studiu sunt foarte grăitoare. Deţinem de acum informaţii şi cifre concrete care indică gradul în care piaţa europeană unică este nefuncţională pentru consumatorii care apelează la comerţul online cu amănuntul", a declarat comisarul european responsabil de protecţia consumatorilor, Meglena Kuneva.

"Oferte mai bune şi o mai mare gamă de produse destinate consumatorilor, existente pe vasta noastră piaţă europeană, se află la doar un clic de mouse depărtare. Dar, în realitate, cumpărătorii care apelează la comerţul online sunt încă în mare măsură limitaţi la frontierele naţionale", a subliniat Kuneva, care a adăugat că "trebuie simplificat hăţişul legislativ care îi împiedică pe comercianţii online să-şi ofere bunurile în alte ţări".

Comisia Europeană a prezentat o comunicare care propune mai multe măsuri ce pot fi implementate pentru reducerea complexităţii reglementărilor în domeniu, care descurajează în prezent societăţile comerciale să deservească consumatori din alte state membre.

În plus, pentru a stimula încrederea în comerţul online, problemele privind colectarea datelor cu caracter comercial şi utilizarea lor pentru a determina profilul consumatorilor şi pentru a le adresa oferte specifice vor fi analizate în cadrul unui forum la care vor lua parte părţile implicate, a mai anunţat executivul european.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro