Hewlett-Packard (HP) şi-a îmbunătăţit cota pe piaţa locală a PC-urilor, în primele trei luni, iar dintre primii cinci competitori o pierdere importantă în această privinţă a fost înregistrată de Fujitsu Siemens Computers (FSC), reiese din datele prezentate de compania de analiză şi cercetare IDC. HP a atins nivelul de 11,5% din volumul PC-urilor vândute în primele trei luni din 2008, cu 2,3 puncte procentuale peste intervalul similar din 2007, şi a ocupat primul loc pe această piaţă. Ca valoare a vânzărilor, cota HP a fost de 14,9%, cu 2,8 puncte procentuale peste nivelul din intervalul similar al anului trecut, conform datelor International Data Corporation (IDC).
FSC, al doilea clasat, a avut o cotă de 9,9%, după ce în primul trimestru al anului trecut a ocupat 14,4%, ca volum, din piaţa PC-urilor. Ponderea vânzărilor FSC în totalul pieţei a coborât, în funcţie de valoarea vânzărilor, cu cinci puncte procentuale, la 14,9%.
Acer, producător taiwanez de computere, s-a clasat pe locul al treilea, ca număr de unităţi vândute, cu o cotă de 9,8%, după ce în primul trimestru al anului 2007 nu a fost printre primii cinci competitori.
Dintre producătorii locali de PC-uri, cel mai bine clasat în primul trimestru din 2008 a fost Flamingo, care şi-a îmbunătăţit cota cu 1,5 puncte procentuale, până la 9,7% din totalul unităţilor vândute. În funcţie de sumele obţinute din comercializarea produselor, cota companiei a fost de 7,9%.
Un alt competitor, Dell, şi-a majorat cota de piaţă cu 0,2 puncte procentuale, până la 8,4%, însă valoarea livrărilor a avansat cu aproape două puncte procentuale, la 10%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro