Volumul vânzărilor grupului Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) pe pieţele emergente a crescut cu 7% în primul semestru, la 483,9 milioane navete, evoluţie susţinută de rezultatele înregistrate în Serbia, Bulgaria, România şi Nigeria, a anunţat joi compania. Grupul a raportat un profit înainte de calcularea dobânzilor şi impozitelor (EBIT), pe aceste pieţe, de 119,5 milioane euro, în scădere cu 9%, de la 131,7 milioane euro în ianuarie-iunie anul precedent, se arată în raportul semestrial al grupului.
Veniturile nete din vânzări s-au majorat cu 10%, la 1,34 miliarde euro, de la 1,22 miliarde euro în primul semestru din 2007.
În categoria statelor emergente sunt incluse Armenia, Belarus, Bosnia şi Herzegovina, Bulgaria, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Nigeria, România, Rusia, Serbia şi Ucraina.
La nivel de grup, volumul vânzărilor a crescut cu 5% în primul semestru, la 1,014 miliarde navete, de la 970 milioane în perioada similară a anului anterior.
În perioada analizată, profitul net al Coca-Cola HBC a scăzut cu 5%, la 210 milioane euro, faţă de 221,7 milioane euro în prima jumătate a anului trecut.
"Rezultatele înregistrate reflectă mediul economic dificil cu care se confruntă domeniul", a declarat Doros Constantinou, director operaţional al Coca-Cola HBC.
Grupul a consemnat un profit EBIT de 313 milioane euro, cu 5% sub valoarea de 330,8 milioane euro din primele şase luni din 2007.
Veniturile nete ale producătorului de băuturi răcoritoare şi ape minerale a crescut cu 7%, la 3,3 miliarde euro, comparativ cu 3,1 miliarde euro în primul semestru al anului precedent.
Coca-Cola HBC are activităţi în 28 de ţări din Europa şi Africa, iar în România administrează şapte fabrici în Bucureşti, Ploieşti, Iaşi, Timişoara, Oradea şi Vatra Dornei, cu peste 3.000 de angajaţi.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro