Microsoft a achizitionat pentru 1,2 miliarde de dolari reteaua sociala Yammer, cunoscuta sub apelativul "Facebook pentru locul de munca". Pasul facut de Microsoft catre retelele sociale arata cclar o schimbare in ceea ce priveste planurile marilor companii globale in utilizarea si alegerea de software.
Wall Street Journal scrie despre evenimentul care a tinut ieri prima pagina a ziarelor de afaceri si tehnologie ca reprezinta un indicator al unor schimbari pe care compania fondata de Bill Gates incearca sa le aduca pentru imbunantatirea produselor sale business, ceea ce ar putea determina, spun unii specialisti de marca din domeniu, o adevarata revolutie in utilitatea si functiile aplicatiilor business. Microsoft trebuie sa gaseasca variantele care raspund perfect nevoilor complexe ale utilizatorilor si sa le implementeze in noile solutii. La locul de munca, cei care utilizeaza acest tip de aplicatii, cauta sa-si eficientizeze actiunile si sa-si usureze intregul proces de munca.
Dovada orientarii producatorrilor de aplicatii business este evidenta, mai ales ca marii jucatori de pe piata Oracle, Salesforce sau Microsoft au invetit deja peste 2,25 miliarde de dolari in comaapnii care au reusit sa creeze retele sociale viabile, ca Virtue, Buddy si nu in ultimul rand Yammer. Prin aceasta infuzie de capital directionata catre retelele sociale denota o schimbare radicala in domeniul aplicatiilor business, schimbare cu care gigantii din domeniu incearca sa tina pasul astfel incat sa reuseasca sa propuna solutii pentru companii adaptate nevoilor si tendintelor.
O revolutie tacita este deja in plina desfasurare in industria IT, determinata de facttorii pietei care cer o schimbare. In primul rand, in prezent creste o noua generatie de viitori utilizatori de aplicatii business care s-a deprins sa folosseasca programe intuitive, care nu necesita training special pentru a fi folosite si care permit o accesibilitate foarte mare, iar in momentu in care aceasta generatie va intra in campul muncii nu va putea concepe utilizarea unor aplicatii complicaate ca tebelele imense create in Excel. Mai mult, acestia vor fi obiisnuiti si cu o interfata vizuala placuta sii foarte interactiva, nevoi la care producatorii de aplicatii trebuie sa raspunda.
In al doilea rand, comapniile IT trebuie sa se indrepte catre tehnologia cloud. Chiar daca pana acum reteta vanzarii de copii individuale a mers foarte bine, odata cu boom-ul internetului tot mai multe companii incep sa-i descopere facilitatile mai putin costisitoare, in conditiile in care internetul permite o stocare mai eficienta a datelor, dar si un transfer mai rapid.
In al treilea rand, tehnologia mobila a tabletelor si a smartphone-urilor determina o sschimbarea a aplicatiilor. Odata cu aceste gadget-uri angajatul nu este determinat sa stea blocat in spatele biroului pentru a-si face treaba. Conducerea SAP a si constientizat acest lucru si a cumparat 40.000 de iPad-uri pentru angajati.
In prezent piata de software traditional pentru business se ridica la 600 de miliarde USD, dar va scadea treptat in perioada urmatoare, lasand locul unor solutii mobile.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro