Revista Presei - Business
26 februarie 2021

Videoconferinţa ZF BRD Buget 2021. Fundamentul solid pentru 2021 este sentimentul de încredere venit dinspre mediul de afaceri, care manifestă interes de investiţii pentru anul acesta

După un an marcat de criza pan­demică, începutul acestui an se arată a fi unul bun, ceea ce dă încredere mediului privat, care se arată destul de intere­sat cu privire la viitoarele investiţii. Totodată, funda­men­tele cu care a debutat anul 2021 vor influ­enţa semnifi­ca­tiv prin­ci­pi­ile de ac­ţiu­ne pen­tru anul acesta, dar com­paniile tre­bu­ie să fie […]

26 februarie 2021

Fondul de investiţii al fraţilor Pavăl, proprietarii Dedeman, a investit în reţeaua de clinici de stomatologie Victoria care, pornind de la cele 4 clinici, vrea să atace piaţa naţională

Fondul de investiţii EquiLiant Capital, fondat de fraţii Pavăl, proprietarii Dedeman - cea mai puternică afacere antreprenorială din România -, a preluat un pachet mino­ritar de acţiuni în reţeaua de clinici stomatologice Clinica Victoria, un business cu prezenţă în Piteşti, Râmnicu Vâlcea şi Slatina. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral […]

26 februarie 2021

30 de ani de sistem bancar în România. Cristian Popa, fost viceguvernator al BNR timp de 16 ani, dezvăluie o parte din culisele politicii monetare de la mijlocul anilor 2000 şi cum s-a luptat BNR cu explozia creditării în valută şi aprecierii cursului

BNR este pe bună dreptate privită drept o instituţie cheie în eforturile de asigurare a stabilităţii macroeconomice şi financiare în România de-a lungul perioadei de după 1989. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - "30 de ani de sistem bancar […]

26 februarie 2021

Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, încheie 2020 cu pierderi de 2,3 mil. lei şi vânzări în scădere cu 25%. În T4/2020, vânzările grupului au crescut cu 5,3% faţă de T3/2020

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru 2020 o pierdere netă de 2,3 mil. lei lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de profitul de 64 mil. lei obţinut în 2019, în timp ce vânzările în restaurante […]

26 februarie 2021

Afaceri de la zero. Cinci antreprenori, care au strâns împreună peste 100 de ani de experienţă în programare, dezvoltă Alter Medico, un asistent digital construit pentru medici şi pacienţi

Daniel Oancea şi Saşa Pastor au dezvoltat, împreună cu alţi trei antreprenori cu expe­rien­ţă în programare şi în busi­ness, Alter Medico, o plat­formă desti­nată domeniului sănătăţii care îşi propune să elibereze medicii de sarcinile administrative, să îi ajute pe pacienţi să aibă acces facil la servicii mai puţin costisitoare, ide­ea iniţială venind în urma discuţiei […]

26 februarie 2021

Bugetul trece de Parlament fără probleme, dar deficitele gemene rămân uriaşe. Alexandru Nazare, ministrul finanţelor, susţine că bugetul pe 2021 este unul al „relansării“, nu al „austerităţii“

Deficitul bugetar a fost în 2020 de 9,8% din PIB, iar deficitul de cont curent a fost de 5,2% din PIB (11 mld. euro, la un PIB de 112 mld. euro). Aici sunt pietrele de hotar, dincolo de care începe jungla. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". […]

26 februarie 2021

Cele mai valoroase branduri de ţară din lume: România e abia pe locul 49 şi pierde teren

Pandemia a şters cu buretele mai bine de un sfert din valoarea brandului de ţară al României care a ajuns să mai fie evaluat la doar 160 mld. dolari în 2020. Acesta este cel mai redus nivel din ultimii cinci ani, valoarea poziţionând ţara pe locul 49 în lume dintr-un total de 100 de state […]

26 februarie 2021

În ce sectoare din economie sunt brandurile româneşti lider de piaţă

Există multe segmente de piaţă unde brandurile străine, cu bugete de marketing generoase şi cu forţa financiară a unor grupuri străine în spate, sunt lider de piaţă. Există însă şi sectoare unde acestea nu au reuşit să se impună pentru că numele româneşti au fost şi sunt mai puternice. Acest articol publicat in categoria "Revista […]

26 februarie 2021

BCR, a doua bancă de pe piaţa locală după active, încheie 2020 cu profit de 814 mil. euro, în creştere cu 37% faţă de 2019. Venitul operaţional a crescut cu 1,6%, la 3,54 miliarde lei. Sergiu Manea, CEO: Adaptarea şi rezilienţa au fost cuvintele dominante la nivel de business

BCR, a doua bancă de pe piaţa locală după active, a înregistrat un profit net de 814,1 milioane de lei (168,3 milioane de euro) în 2020, faţă de 593,3 milioane de lei (125,0 milioane de euro) în 2019 pe baza unei creşteri puternice a creditării şi a unui rezultat operaţional mai mare, parţial din compensare […]

26 februarie 2021

Vechea gardă a brandurilor româneşti, o poveste întinsă pe trei secole

Timişoreana, Borsec şi CEC sunt unele dintre excepţiile din rândul brandurilor româneşti puternice, pentru că au rezistat dincolo de regimul comunist. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - "Vechea gardă a brandurilor româneşti, o poveste întinsă pe trei secole".

26 februarie 2021

Cum apare un brand şi care a fost inspiraţia din spatele unora dintre cele mai cunoscute mărci locale

Numele Mobexpert, unul dintre cele mai cunoscute branduri autohtone, te duce cu gândul la o companie expertă în domeniul mobilierului (Mob+Expert). Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - "Cum apare un brand şi care a fost inspiraţia din spatele unora […]

26 februarie 2021

Ce contează pentru consumatori la cumpărături? Cât de important e brandul şi cât de greu cântăresc alte argumente?

La shopping, indiferent că e vorba de achiziţia de alimente, de electrocasnice, mobilă, haine, maşini sau case, brandul joacă un rol important. Ce altceva contează în proces am încercat să aflăm de la jucători - producători, retaileri sau dezvoltatori - din mai multe domenii din economie. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi […]

26 februarie 2021

Andrei Cionca, fondator şi CEO al Impetum Group: Teama mea este că nu ne vom schimba suficient de adânc mentalitatea şi, la primul semn de revenire, vom uita să facem schimbările pe care simţim astăzi că trebuie să le facem

„Există mult sprijin financiar în piaţă - şi cu ajutorul reeşalonărilor bancare, al programelor de sprijin de la instituţiile financiare, al mecanismelor de early warning - şi ar fi bine ca managerii să profite de această oportunitate să investească, să inoveze şi să determine ce valoare pot aduce în viitor ca să facă tranziţia spre […]

26 februarie 2021

Retailul propriu se conturează ca pariu al mai multor branduri româneşti din zona de producţie

După ce au „cucerit“ lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi parfumerii sau restaurantele şi cafenelele locale, companiile româneşti din producţie au făcut paşi către retailul propriu. De ce au făcut asta? Pentru a fi mai aproape de client. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza […]

26 februarie 2021

Povestea afacerilor şi a brandurilor româneşti e dusă mai departe de noua generaţie. Moştenitorii au început să se implice în businessurile familiilor lor

Claudiu Necşulescu şi tatăl său, Liviu Necşulescu, au readus la viaţă businessul Jidvei în anii ’90 după o perioadă grea pentru unul dintre cei mai vechi producători de vinuri de pe plan local. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - […]

26 februarie 2021

Cine sunt ambasadorii brandurilor româneşti? Cu cine îşi asociază imaginea afacerile locale?

Acum câţiva ani, ciobanul Ghiţă, Dorel, văru’ şi zânul erau personajele din recla­mele brandurilor locale, figuri în jurul că­rora se ţesuse o poveste şi se conturase un caracter emblematic pentru consu­matorii români. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - "Cine […]

26 februarie 2021

Brandul care porneşte de la fundaţie. Zece dintre cei mai mari constructori din România şi-au transformat companiile în adevărate „etichete“. Cum funcţionează brandingul pe şantiere?

Au afaceri de zeci sau sute de milioane de lei şi şi-au pus semnătura pe unele dintre cele mai mari proiecte din real-estate-ul românesc. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - "Brandul care porneşte de la fundaţie. Zece dintre cei […]

26 februarie 2021

Câteva zeci de branduri locale pun România pe harta lumii. Apa, cosmeticele, pufuleţii sau ciocolata car­­­e pleacă de pe plaiurile mioritice ajung să fie încercate de consumatori din peste 50 de ţări de pe toate continentele

Automobilul Dacia şi antivirusul Bitdefender sunt cele mai folosite produse „made in Romania“, fiecare dintre ele ajungând la un număr foarte mare de consumatori. Acest articol publicat in categoria "Revista Presei" poate fi citit integral in "Ziarul Financiar". Click aici pentru vizualiza articolul integral articolul - "Câteva zeci de branduri locale pun România pe harta […]

25 februarie 2021

BVB Sedinta mixta la bursa locala

Indicii Bursei de Valori Bucuresti (BVB) au avut evolutii mixte in sedinta de tranzactionare de ieri, referinta pietei indicele BET inregistrand un declin de 0,42%, iar indicele SIF-urilor BET-FI un avans de 2,45% pe fondul aprecierii cu 9,20% a actiunilor SIF Muntenia (SIF4) si cu 5,96% a actiunilor SIF Banat-Crisana (SIF1). Valoarea totala a tranzactiilor […]

25 februarie 2021

Antibiotice - profit net de 25 milioane lei anul trecut, cu 18% sub cel din 2019

Antibiotice Iasi (ATB) a raportat, pentru anul trecut, un profit net de 25,06 milioane de lei, cu 18,7% sub cel din anul anterior, in timp ce veniturile din vanzari au fost de 340,42 milioane de lei, in scadere cu aproape 13% fata de cele inregistrate in 2019, se arata in raportul producatorului de medicamente publicat, […]

25 februarie 2021

DANIEL DAIANU, CONSILIUL FISCAL: Vedem o crestere chiar de peste 5% a PIB-ului, in acest an

Consiliul Fiscal estimeaza o crestere a Produsului Intern Brut al tarii noastre intre 4 si 5% in acest an si chiar peste 5%, avand in vedere surpriza privind scaderea PIB-ului pentru 2020, a spus ieri Daniel Daianu, presedintele Consiliului Fiscal, in cadrul unei conferinte de presa. Anul trecut, PIB-ul tarii noastre a scazut cu 3,9%, […]

25 februarie 2021

DANIEL DAIANU, CONSILIUL FISCAL: "Corectia macro-economica in Romania incepe in 2021"

Corectia macro-economica in tara noastra incepe in acest an, dar trebuie corelata cu transformarea economiei, a spus ieri Daniel Daianu, presedintele Consiliului Fiscal, intr-o conferinta de presa. Daniel Daianu a declarat: "Corectia macro-economica in Romania incepe in 2021, dar trebuie corelata cu transformarea economiei, apropos de Green Deal, de surmontarea unor decalaje de dezvoltare plus […]

25 februarie 2021

ASF a aprobat schimbarea denumirii SIF Moldova in Evergent Investments

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat, in sedinta de ieri, schimbarea denumirii SIF Modova in Evergent Investments, reiese din comunicatul remis Redactiei de catre supraveghetorul pietei. Schimbarea denumirii societatii primise votul actionarilor SIF2 la adunarea de la finele lunii octombrie a anului trecut. De asemenea, SIF-ul si-a schimbat si logo-ul - marca a […]

25 februarie 2021

PENTRU ANUL TRECUT Nuclearelectrica - profit net de 685 milioane lei, cu 28% peste cel din 2019

Producatorul de energie Nuclearelectrica (SNN), operatorul centralei de la Cernavoda, a raportat, pentru anul trecut, un profit net preliminar de 684,7 milioane de lei, cu 27,8% peste cel realizat in 2019, in contextul in care veniturile din exploatare s-au ridicat la 2,5 miliarde de lei, in crestere cu 3,4%, pentru aceeasi perioada de raportare, reiese […]

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro