Deschiderea faţă de acţionari şi plasarea responsabilităţii sociale pe primul plan în strategia de business pot face companiile să devină mai competitive, să-şi păstreze cele mai bune talente şi să aibă acces la noi oportunităţi de business, conform unui studiu global publicat de IBM. În prezent, multe companii consideră că responsabilitatea socială reprezintă mai degrabă o oportunitate de creştere, nu doar o măsura normativă sau un efort filantropic, 68 la sută dintre cele analizate orientându-se către generarea câştigurilor prin activităţi de responsabilitate socială corporatistă (Corporate Social Responsibility - CSR). În plus, 54 la sută cred că iniţiativele CSR oferă corporaţiilor un avantaj competitiv.
Aceste tendinţe sunt determinate de influenţa din ce în ce mai mare a clienţilor care, datorită abilităţii de a cerceta şi împărtăşi informaţiile prin internet, au devenit foarte sensibili la o arie larga de probleme - începând cu problemele generate de schimbările climatice, până la probleme de siguranţă a produselor, la practici de laborator, la responsabilitatea financiară a corporaţiilor, la întrebări care vor să afle dacă firmele returnează comunităţii o parte suficientă din propriul profit.
În timp ce clienţii devin factorul principal al atenţiei sporite asupra activităţii CSR, 76 la sută din companiile de afaceri cercetate admit că nu înţeleg pe deplin problemele clienţilor legate de domeniul CSR. Aproape două treimi din companiile cercetate consideră că deţin suficiente informaţii despre sursele din spatele produselor şi serviciilor pentru a răspunde problemelor clienţilor, însă jumătate dintre acestea recunosc că nu înţeleg foarte bine aşteptările clienţilor legate de domeniul CSR.
'Cu cât acţionarii capătă mai multe informaţii, cu atât vor să ştie mai mult. Aceasta vizibilitate crescută a comportamentului corporatist influenţează deciziile clienţilor în legătura cu ceea ce vor să cumpere şi de la cine vor să cumpere, pentru cine să lucreze, cu cine să fie parteneri, unde să investească,' a declarat George Pohle, vicepreşedinte şi lider global al IBM Business Strategy Consulting Practice.
Rezultatele studiului fac parte dintr-un nou raport lansat de IBM Institute for Business Value, intitulat 'Dobândind creştere susţinută prin responsabilitate socială corporatista'. IBM a intervievat directori seniori şi directori de strategii din 250 de companii din domeniul bancar, industriei chimice şi petrolului, bunurilor de consum, electronicelor, energiei şi utilităţilor, retail şi industria automobilelor. Dintre participanţi, 30 la sută sunt localizaţi în America de Nord, 30 la sută în Asia Pacific, 20 la sută în Europa de Vest, şapte procente în Europa de Est, şase procente în America Latina şi patru procente în Orientul Mijlociu şi Africa.
ROMPRES
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro