RE/MAX: Ce conteaza pentru companii atunci cand isi aleg spatiul de birouri

17 martie 2015

RE/MAX, lider mondial in real-estate si franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment, observa ca principalele elemente care determina contractarea unui spatiu de birouri in Romania sunt bugetul alocat si locatia cladirii care sa poata oferi o gama larga servicii conexe.

Alegerea unui spatiu de birouri pentru o companie este o decizie care poate influenta semnificativ comportamentul si modul de lucru al angajatilor. Potrivit RE/MAX, tranzactiile imobiliare din sectorul office sunt influentate, in primul rand, de bugetul alocat de catre viitorul chirias, insa multinationalele au inteles deja ca suplimentarea de buget per angajat pentru un spatiu de top nu este o cheltuiala, ci o investitie in propria afacere.

„În general, in sectoarele de servicii bine remunerate, diferenta de cost a chiriei per angajat intre un spatiu premium si unul mediocru are o valoare motivationala mult mai mare pentru angajat, decat o majorare a salariului cu aceeasi suma. De aceea, companiile cu o cultura organizationala eficienta stiu sa exploateze acest avantaj ca pe o investitie si o oportunitate in recrutare si dezvoltare”, a declarat Razvan Cuc, Director Regional RE/MAX Romania.

Un bun exemplu in acest sens il reprezinta companiile din industria IT care pun un accent puternic pe confortul angajatilor cu scopul de a facilita recrutarile si de a dezvolta compania. Totodata, companiile multinationale au cele mai inalte standarde atunci cand aleg o noua locatie. Acestea lucreaza cu oameni specializati in negocieri imobiliare care inteleg in cel mai mic detaliu nevoile chiriasilor si care pot efectua analize comparative intre criteriile de care sunt interesati.

Dincolo de buget, locatia este un criteriu decisiv in alegerea spatiului de birouri. Astfel, companiile sunt interesate de disponibilitatea locurilor de parcare, existenta unor servicii conexe precum o zona de retail, dar si de un acces facil la mijloacele de transport.

„Cladirile sau zonele cu notorietate au importanta semnificativa, iar daca intrunesc si conditiile de finisare, dotare, servicii, accese, vor atrage interesul companiilor cu bugete importante. În cazul acestora, proprietarii tind sa semneze contracte ferme care sa le asigure ocuparea spatiului pe un interval de 3-5 ani”, a completat Razvan Cuc.

Care este rolul agentului imobiliar

Daca in domeniul rezidential romanii apeleaza foarte rar la un agent imobiliar, complexitatea sectorului de birouri impune un nivel inalt de pregatire si experienta in domeniu, drept pentru care companiile aleg in momentul relocarii sa ceara ajutorul unei agentii specializate. Astfel, cu ajutorul unui agent calificat, clientii pot economisi atat timp, cat si bugete. De asemenea, cunostintele din

domeniul juridic si arta negocierii specifica unui agent imobiliar profesionist, vor evita aparitia viitoarelor complicatii dintr-un contract complex de inchiriere.

Mai mult, agentul are rolul de a se consulta cu reprezentantul companiei chiriase pentru a contura impreuna nevoile reale ale angajatilor si pentru a ierarhiza criteriile si termenii contractuali. Lipsa experientei in negocierea acestui tip de contracte poate genera pierderi in buget si aparitia unor situatii de compromis.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro