Regres in economisire, imprumuturi pe paine! Romania tara pe credit!

14 mai 2008

Gradul de utilizare a produselor de economisire în rândul populaţiei cu vârsta de peste 15 ani a scăzut cu 9 puncte procentuale în perioada 2001-2007, la 7%, în timp ce creditarea a avansat cu 19 puncte procentuale, la 22% la finele anului precedent, a declarat Anca Zamfirescu, analist Gfk România. Reprezentantul Gfk România, care citează date furnizate de Financial Markets Data Service (FMDS) România, a afirmat miercuri că avansul împrumuturilor a fost stimulat de creditele de consum, a căror tendinţă de creştere s-a manifestat mai puternic începând cu anul 2004.
           

"Dacă în 2001 şi 2002 doar 2% din populaţia României de peste 15 ani a accesat un credit de consum, la finele anului 2007 acest indicator a ajuns la valoarea de 19%. În schimb, ponderea împrumuturilor pentru locuinţe este redusă şi nu depăşeşte 3% în rândul celor intervievaţi. Practic, în ultimii şapte ani, avansul creditelor pentru locuinţe a fost de două puncte procentuale, la 2,9% în 2007, cu un vârf de 3,5% în 2005", a spus Zamfirescu la o conferinţă de tema pieţelor financiare.
           

Potrivit datelor FMDS România, utilizarea conturilor de economii în ultimii cinci a fost constantă, situându-se în intervalul 2-3% din populaţia cu vârsta de peste 15 ani.
           
"Economisirea prin intermediul depozitelor bancare a cunoscut un regres în intervalul 2001-2007, de la 13% la 5% în rândul celor intervievaţi, şi se înscrie în tendinţa negativă manifestată pentru orice produs de economisire, care a scăzut cu 9 puncte procentuale, la 7% în 2007", a afirmat Zamfirescu.
           

Reprezentantul Gfk România a arătat că împrumuturile sunt în creştere indiferent de categoria de venit pe gospodărie. "În cazul gospodăriilor cu venituri ridicate, ponderea depăşeşte 30%, faţă de mai puţin 5% în 2001, în timp ce la populaţia cu venituri scăzute indicatorul se apropie de 15% la finele anului 2007", a afirmat Zamfirescu.
           

Analistul Gfk România evidenţiază potenţialul de creştere a numărului de clienţi pentru creditele de consum indiferent de nivelul veniturilor sau educaţiei, cu accent mai ridicat pentru populaţia cu venituri reduse sau cu nivel de educaţie redus.
          

 "Pe de altă parte, pentru segmentul în vârstă, care nu lucrează, de bază vor rămâne produsele de economisire. Totodată, majorarea veniturilor va avea ca efect creşterea economisirii în rândul familiilor cu copii de şcoală", a spus Zamfirescu.
           

Reprezentantul Gfk România a mai spus că în decizia alegerii unei bănci sau produs bancar va conta foarte mult nivelul costurilor, dar în balanţă cu flexibilitatea, promptitudinea şi adaptarea instituţiilor de credit la nevoile clienţilor.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro