Conform ultimei editiii a ROADS (Romanian Online Advertising Study), piata de publicitate online din Romania a ajuns in 2011 la 91,8 milioane de lei, ceea ce inseamna o crestere de 7,3% fata de 2010. Studiul a fost realizat de IAB Romania in colaborare cu PwC Romania.
Rezultatele studiului s-au bazat pe datele provenite de la 22 de companii care activeaza pe piata locala de publicitate online. Conform datelor, veniturile companiilor incluse in studiu au inregistrat o crestere de 10% in semestrul al doilea din 2011, ajungand la 48 de milioane de lei. Crestera din a doua jumatate a anului trecut a fost precedata de una de 9% in primul semestru din 2011 fata de perioada similara din 2010. Raportat la grupul de referinta al anului 2010, valoarea pietei de publicitate online in s2 2011 a crescut cu 8,8% fata de semestrul 1 insa a inregistrat o scadere cu 5.6% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010.
Sectorul cu cele mai mari investitii in publicitatea online ramane, la fel ca in ultimii doi ani Telecom-ul, urmat la o distanta considerabila de sectorul Financiar si cel Auto.
La nivelul intregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o crestere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinta veniturile din 2011 au scazut cu 7.3% comparativ cu 2010.
In cadrul ROADS sunt raportate de catre participanti veniturile nete, asa cum sunt facturate de catre publisherii care vand direct propriul portofoliu de site-uri sau de catre regii..
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro