Programele de ştiri, filmele, muzica şi emisiunile de divertisment se află în topul preferinţelor românilor în materie de consum radio/TV, potrivit unui studiu dat publicităţii marţi, din care reiese că cei mai mulţi dintre aceştia (63,7%) preferă să urmărească Pro TV. Potrivit studiului "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi TV", românii preferă să urmărească la televizor emisiuni de ştiri (60,6%), filme artistice (54,6%) şi emisiuni de muzică şi divertisment (48%), activităţi realizate în cadrul familiei şi cu prietenii, însă nu simultan cu alte acţiuni domestice.
Consumul TV are un pronunţat caracter privat şi familial, fiind localizat în special în spaţii domestice, atât în timpul săptămânii cât şi în weekend. Locul de consum TV nu se schimbă comparativ cu 2004, vizionarea făcându-se, în cea mai mare măsură, acasă.
Potrivit studiului, consumul de televiziune este mai ridicat în zilele de weekend (97,4%), faţă de începutul săptămânii (90,5%), 91,6% din telespectatori optând pentru vizionarea emisiunilor TV în intervalul orar 18.00 - 21.00.
Conform datelor prezentate, Pro TV este cel mai urmărit post de televiziune menţionat spontan de 63,7% din respondenţi, fiind urmat în clasamentul preferinţelor de Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%), Realitatea (19,1%), Acasă (15,9%) şi Prima (15,8%).
În ceea ce priveşte cea mai des promovată valoare şi atitudine prin intermendiul televiziunii, telespectatorii consideră, în proporţie de 59,6%, că aceasta este violenţa, urmată de sexualitate şi vedetism. Aceste aspecte sunt cel mai des întâlnite în jurnalele de ştiri (73,9%), în cadrul filmelor artistice (63,6%) şi reality show-uri (28,6%).
Ştirile despre crime şi sinucideri, violenţa în familie, limbajul agresiv, incitaţia sexuală evidentă sau diversele moduri de încurajare a consumului de droguri sunt considerate de 81% din respondenţi drept cele mai dăunătoare forme de violenţă pentru minori.
La întrebarea "În ce măsură credeţi că oamenii pot fi influenţaţi în deciziile şi comportamentele lor de zi cu zi", 72,4% dintre cei intervievaţi consideră că românii sunt cel mai influenţaţi de emisiunile TV care cuprind scene de violenţă.
Totodată, românii urmăresc jurnalele de ştiri pentru a se informa în legătură cu situaţia politică din România (75,8%), problemele sociale cu care se confruntă România (75,7%) şi situaţia economică din România (73,9%).
În ceea ce priveşte consumul de radio, românii alocă mai puţin timp emisiunilor difuzate la principalele posturi de radio. Astfel, potrivit studiului, a scăzut numărul mediu de ore de ascultare atât în weekend ( 2,47% în 2007, faţă de 2,54% în 2004), cât şi în timpul săptămânii (3% în 2007, faţă de 3,08% pentru 2004).
Studiul "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi TV" a fost realizat de INSOMAR pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi face parte din proiectul "Consolidarea şi dezvoltarea expertizei profesionale în sectorul audiovizual din România - Întărirea capacităţii administrative a autorităţii de reglementare în domeniul audiovizual", finanţat prin programul PHARE.
Eşantionul a fost alcătuit din populaţia României cu vârsta de peste 15 ani, interviurile desfăşurându-se în perioada 6 - 28 septembrie 2007. Eroarea maximă admisă pentru rezultatele obţinute la nivelul întregului eşantion, este de +/-1.96%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro