Rapoartele date spre publicitate la inceputul acestui an au aratat ca in 2012 s-a vandut un numar foarte mare de biciclete pe teritoriul Romaniei. Desigur, cifrele sunt mai mici decat realitatea, din mai multe cauze - sa nu uitam ca unii romani prefera sa isi cumpere bicicletele din Ungaria (sau alte tari ale UE) iar altele nu sunt inregistrate, nefiind achizitionate cu acte. Adevarul este ca foarte multi dintre locuitorii tarii noastre aleg sa practice acest sport, fie ca parte a unei echipe, fie la nivel de hobby, alaturi de prieteni sau alti membri ai familiei. Indiferent de nivel sau sumele alocate acestui sport, acestia vor cauta mereu un magazin de biciclete care sa le asigure un prim imbold; de asemenea, vor avea nevoie de astfel de locatii pentru piese suplimentare, accesorii sau echipamente (ce se cumpara la anumite intervale). Vezi aici un magazin de biciclete ce pune accent pe toate aceste segmente, fiind un furnizor important in categoria de produse sportive.
Pentru cei care s-au decis sa deschida un astfel de magazin in ultimii ani, profitul nu a intarziat sa apara. Nu toata lumea a beneficiat insa de aceeasi sansa. Pentru a nu esua in acest domeniu, care sunt sfaturile pe care le putem urma? Altfel spus, cum putem invata din greselile altora, abordand corect vanzarea de biciclete? Vom aborda pe rand cateva aspecte ce nu trebuie neglijate:
1. Amplasarea magazinului este extrem de importanta - vizibilitatea acestuia va determina in mare masura vanzarile. De asemenea, prezenta online e un lucru obligatoriu - chiar daca se porneste cu un buget minim, site-ul trebuie sa fie disponibil. Chiar cautarea in google dupa termenii: magazin de biciclete sau biciclete urmate de o anumita marca sau un anumit gen poate sa duca la o vanzare si deci la profit.
2. Produsele puse spre vanzare - fie ca e vorba de biciclete complete, piese sau componente, accesorii sau echipamente, solutii de intretinere, trebuie sa fie dintr-o gama diversificata, de pe paliere diferite de pret. Nu e recomandat sa tintim spre pragul de jos sau cel de lux (in mod exclusiv) - ii vom putea pierde pe cei de la mijloc (care sunt aproximativ majoritari). Tot mai multi romani aleg sa investeasca in biciclete de calitate, ce au preturi de peste 400 de euro.
3. Marcile comercializate trebuie sa prezinte incredere - majoritatea persoanelor vor acorda atentie acestui punct, fie ca e vorba de biciclete mtb, de strada, de sosea, bmx si asa mai departe. Chiar daca putem alege sa fim unici distribuitori ai unei marci speciale, ce nu mai e prezenta in Romania, nu trebuie sa negam renumele unor marci ca Shimano, Scott, Cube, Sram, etc.
4. Pune accent pe fidelizarea clientilor deja existenti - ofera discounturi, tine legatura prin email/newsletter, pentru a-i tine aproape. Orice gest sau lucru mic, orice promotie folosita corect poate sa duca la o noua vanzare; curand, de la raftul cu biciclete, clientii vor ajunge singuri la segmentul din magazin unde sunt plasate accesoriile sau echipamentele.
Tinand cont de aceste sugestii, putem sa atingem un segment cat mai considerabil de posibili clienti, asigurandu-ne ca oferta noastra este convenabila. Gaseste aici un magazin de biciclete mtb care a reusit sa ofere o varietate de solutii, atat prin locatia sa fizica in Bucuresti cat si prin intermediul site-ului online.
» Preluat de pe LivePr.ro - Pregatirea unui nou magazin de biciclete
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro