Mulberry Development, companie dezvoltata de omul de afaceri timisorean Ovidiu Şandor, a lansat www.pravaliadeacasa.ro, primul sau business online, intrand astfel pe piata de comert electronic, evaluata la aproximativ 350 milioane de euro in acest an. Cu peste 3.000 de produse autentic romanesti vizate, plecand de la o experienta personala si bazandu-se pe dorul de casa a celor peste 4,4 milioane de romani stabiliti in afara tarii, proprietarii magazinului online cred ca pot deveni in cativa ani cel mai mare exportator roman catre consumatori finali.
“Pravaliadeacasa.ro nu este un magazin care vinde ceva, ci unul care, in primul rand, se adreseaza cuiva. Am plecat de la o experienta traita si am tinut cont de cei peste 4 milioane de romani din afara tarii. Asa am ajuns deja la 500 de articole care concentreaza tot ce e romanesc, bine ales: de la zacusca de casa si dulceata de nuci verzi de negasit in Australia, la ‚Nu te supara frate’, jocul copilariei multora dintre noi, pe care nu ai cum sa-l gasesti in Franta, trecand printr-o paleta larga de produse culturale: carti, muzica, filme istorice, dar si filme ale noului val. Pe rafturile magazinului pravaliadeacasa.ro, se gasesc branduri romanesti, dar si produse locale mestesugite de mici producatori si artisti populari. În cateva luni, estimam ca vom ajunge la peste 3.000 de astfel de produse romanesti cu care sa ne falim in lume. Bunatatile noastre au un potential suficient de ridicat, incat sa credem ca putem deveni, intr-un timp nu foarte lung, unul din cei mai mari exportatori romani catre consumatori finali”, explica Ovidiu Şandor, initiatorul proiectului.
“In perioada pe care am petrecut-o in Suedia, nu-mi era usor sa gasesc produse autentice, fie ca doream sa ma mandresc cu tot ce e romanesc si de calitate in grupul meu de prieteni, fie ca, brusc, ma lua dorul de acasa. Ca au ales sa-si duca viata in alta tara, studiaza sau lucreaza temporar in strainatate, romanii raman atasati de universul lor, de acasa. Cei mai norocosi au chiar la ei in oras un magazin cu specific romanesc, insa axat in general doar pe alimente. Comunitatilor mai mici sau din tari indepartate le ramane dorul. De aici nevoia unui magazin online cu produse romanesti, atent alese, hrana pentru trup si suflet, care sa poata fi usor accesat de oriunde”, continua omul de afaceri timisorean.
Pravaliadeacasa.ro este primul magazin online care se adreseaza diasporei romanesti. În 8 tari, Italia, Spania, Germania, SUA, Canada, Franta, Anglia si Israel, sunt stabiliti peste 4,4 milioane de romani, conform Departamentului pentru Romanii de Pretutindeni din cadrul Secretariatului General al Guvernului. Romanilor din diaspora li se adauga consumatorii din tara sensibili la autenticul romanesc, dar si strainii care cunosc Romania si sunt atasati de ea. Dezvoltatorii site-ului destinat romanilor de departe estimeaza vanzari de 100.000 de euro in primul an. Investitia s-a ridicat la aproximativ 7.000 de euro pentru realizarea site-ului si asigurarea logisticii necesare, urmand ca in urmatoarele sase luni, eforturile sa se concentreze pe extinderea ofertei de produse, reducerea costurilor de transport la un nivel cat mai mic si sustinerea proiectului prin actiuni de marketing.
In primele 5 zile, magazinul online a inregistrat peste 3.000 de vizite, cele mai cautate fiind produsele pentru sarbatori, de gastronomie si arta populara. În topul celor mai indragite articole din magazin, conform voturilor vizitatorilor, se regasesc atat produse aparute in ultimii ani, crema Elmiplant si vinul Purpura Valahica, dar si dintre cele nostalgice, precum Eugenia, covrigii de Buzau sau filmul Veronica.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro