PR – Diferenta dintre ordinar si extra-ordinar

14 septembrie 2007

Multa lume confunda PR-ul cu serviciul de relatii cu publicul. Am vazut de multe ori in filme domnisoare „blonde”, fiicele unor familii instarite care trebuiau sa munceasca undeva si parintii le aranjau o munca de PR la o companie, pentru ca acolo „se pare” nu aveau prea multe de facut. Realitatea este insa alta. „Activitatile de PR sunt mijloace prin care se reuseste crearea unei imagini conforme cu dorintele publicului-tinta si a unei atmosfere de incredere si simpatie atat in interiorul companiei cat si in randul publicului,” afirma Diana Metiu proprietar si manager al firmei de PR Diana Metiu International.

Promovarea prin publicitate incepe sa piarda teren in fata altor mijloace de promovare mai putin conventionale. De ce se intampla acest lucru? Costurile de creare si de difuzare ale unui reclame sunt extrem de ridicate. Pentru a avea efectul scontat, spot-ul respectiv trebuie difuzat in anumite tronsoane orare astfel incat mesajul transmis sa ajunga la targetul dorit. in functie de orele la care se doreste aceasta difuzare si de numarul de secunde al reclamei, costul de difuzare creste. in primele luni ale anului, investitiile nete in reclame TV s-au ridicat la 78 mil. euro, in presa scrisa la 66 mil euro, in radio la 13 mil euro iar in panotaj la 14 mil euro. Ponderea investitiilor in reclame TV se apropie de nivelul de 50% din volumul total al cheltuielilor de publicitate, fapt ce demonstreaza ca publicitatea nu este pentru oricine si, in plus, nu ofera nici o garantie a numarului de persoane care a vizionat spotul si cu atat mai putin a celor care au inteleles ideea. Kotler sustine ca in publicitate se manifesta „sindromul deficitului de atentie”, iar pentru a putea avea efect o reclama trebuie folosite si metode adiacente mai proaspete, care - evident - maresc costurile. Iata de ce PR-ul vine ca o completare la publicitate sau ca o alternativa la aceasta. si asta pentru ca are costuri considerabil mai mici si poate aduce multe elemente de noutate si originalitate. Prin relatii publice comunicam, cunoastem, colaboram, le folosim ca pe un intermediar in dublu sens intre institutie si public.

Obrazul subtire cu stiinta si cheltuiala se tine

Aflam de la Diana Metiu ca „prin strategii de PR nu se pot atinge obiective de promovare relevante pe termen scurt sau mediu. Pentru a avea rezultate, campania de promovare trebuie facuta continuu; este absolut necesar ca firma sa fie permanent in atentia publicului-tinta printr-un efort programat de expunere si prin utilizarea oricarei oportunitati de promovare aparuta spontan. Oricat de bine ar arata cifrele de afaceri, scopul este ca numele firmei, al produselor si ofertelor acesteia sa fie mereu in atentia publicului.”

PR-ul are un mare impact si in ceea ce priveste modul in care este perceputa o companie. Sa faci lucruri bune si sa spui asta cu tarie si cunoastere - aceasta este cheia relatiilor publice. Cei care doresc sa castige din partea publicului-tinta recunoasterea, aprecierea, increderea si... banii, apeleaza la specialisti in PR. „Contractarea unei firme de PR nu este un lux, ci o necesitate. Cu ajutorul unui agent PR, o firma poate sa fie recunoscuta in spatiul public, poate sa-si castige si sa-si mentina un segment de piata vast in ciuda concurentei puternice”, afirma Diana Metiu.

PR – Diferenta dintre ordinar si extra-ordinar

Prin amplitudinea unei campanii de PR si numarul variat de metode prin care aceasta se implementeaza se obtin efectele scontante cu mai mare usurinta decat prin alte mijloace de promovare. „Metodele de persuasiune si de manipulare a publicului-tinta sunt mai usor de folosit in PR decat in publicitate, ne spune Diana Metiu. Diferenta dintre ordinar (comun) si extra-ordinar consta in acel mic extra. Extra, adica in plus fata de altii, in plus fata de ceea ce poate oferi un contract standard de promovare. Extra atentie pe care echipa mea de specialisti o ofera clientului; extra consultanta personalizata pentru fiecare aparitie publica live sau in presa a acestuia; extra strategii de promovare personalizate pentru fiecare client in parte. Fiecare client este diferit si trebuie sa ne adaptam personalitatii fiecaruia. Astfel, nici o campanie nu seamana una cu alta. in fiecare zi cream ceva nou cu care sa ne surprindem clientii, iar acestia, la randul lor, sa-si surprinda cumparatorii.”

Felul in care publicul larg percepe o companie este esential pentru succesul ei iar reprezentantii pe care ii aleg pentru a face acest lucru trebuie sa fie promovati intr-o maniera impecabila.

Cum se promoveaza imobiliarii

Piata de imobiliare a fost dintotdeauna un teren fertil. Astazi insa proprietatea a devenit materia prima pentru o adevarata industrie. Achizitionarea de proprietati implica investitii si profituri uriase. Domeniul imobiliar si-a dezvoltat numeroase ramuri in care sunt incluse servicii de estimare si evaluare, facilitare de tranzactii, crestere a valorii terenurilor prin adaugare sau inlocuire de cladiri, management si marketing de proprietate si de investitii, servicii de relocare.

In acest complex context, o firma de imobiliare trebuie sa ofere garantia calitatii, sa mentina siguranta si increderea publicului cumparator. insa orice societate care comercializeaza servicii de interes general la scara mare are nevoie de ceva in plus: un efort sustinut de promovare.

Diana Metiu International este promoter al imaginii mai multor firme si investitori de pe piata imobiliara ca BSG Investments, BSR Europe Ltd, RomCanada, Dakona Properties, EuroMetropola, Perfect Casa, PYF Imobilaire etc.

„Imaginea unei companii imobiliare nu se poate face prin simpla reclama, ne explica Diana Metiu. Publicitatea fatisa este foarte eficienta in cazul promovarii produselor si serviciilor de larg consum. insa, in cazul firmelor imobiliare care comercializeaza un set complex de produse si servicii, acestea au nevoie de o altfel de campanie de promovare: una permanenta, subtila, personalizata si neconventionala. in plus, e nevoie de pastrarea unei imagini constante pentru evidentierea sigurantei si stabilitatii – calitati vitale in acest domeniu.”

„In ultimii ani ne-am indreptat atentia catre una din pietele cu cea mai mare rata de dezvoltare, piata imobiliara”, ne spune Diana Metiu. Numarul jucatorilor din acest segment a crescut considerabil in ultimii ani, precum si valoarea investitiilor, iar pentru a-si putea atinge obiectivele, au nevoie si de serviciile unor specialisti in promovare. Pe o piata competitiva care se afla intr-o continua expansiune e nevoie de un specialist care sa prezinte opiniei publice activitatea si realizarile firmei respective intr-o maniera profesionala si, mai ales, sa o ajute sa se diferentieze din multimea companiilor similare.

Un specialist in relatii publice este si un consilier de imagine. El stie cel mai bine cat de important este felul in care managerul unei companii trebuie sa se prezinte (vestimentatie, cromatica, gestica, discurs etc) in fata publicului, la evenimente, la emisiuni de televiziune, in presa. Diana Metiu isi sfatuieste clientii cum sa faca din orice aparitie publica un eveniment prin care sa-si lanseze mesajul si o ocazie de promovare a propriei persoane si a companiei pe care o reprezinta.

Diana Metiu International este promoter al imaginii mai multor firme si investitori de pe piata imobiliara ca BSG Investments, BSR Europe Ltd, RomCanada, Dakona Properties, EuroMetropola, Perfect Casa, PYF Imobilaire etc.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro