Cand se cumuleaza beneficii financiare de 180.000 €, castig nonfinaciar de 234.000 € si 468.000 € intr-un singur salariu net, se spun oare simple povesti de succes? In 2007, cumulul de 882.000 de euro€ al acestor sume se traduce in pachetul salarial maxim anual primit de un CEO. Nu doar o poveste, o realitate de succes.
Acest aspect reprezinta o parte din prezentarea detaliata a profilului pietei de top management din 2007, pe care revista Biz s-a angajat sa o realizeze in numarul aniversar 150, ca raspuns la cerintele pietei actuale.
Potrivit analizei intocmite in colaborare cu specialisti in resurse umane, in recrutarea unui top manager se tin cont de 7 criterii. In ordinea importantei, acestea sunt: experienta si inventivitatea; dorinta de a construi sau reconstrui un anumit lucru; realizarile obtinute in cadrul organizatiei; capacitatea de analiza si sinteza, de a lucra cu deadline-uri si de a lua decizii; capacitatea de a anticipa si de a-si asuma responsabilitati; flexibilitate, adaptabilitate si simtul umorului; respectarea liniilor de dezvoltare a culturii organizationale.
O caracteristica a acestei piete este maturizarea vizibila, dovedita prin uniformizarea cerintelor managerilor romani si ale celor straini. In prezent, 75% dintre companii au manageri romani si 25% au manageri straini. Chiar daca exista diferente intre cele doua abordari, tendinta vizibila a companiilor este de accepta candidatul nu in functie de provenienta sa, ci in functie de modul in care se pliaza pe cerintele profilului cerut si se incadreaza in pachetul salarial oferit.
Referitor la pachetele salariale, principalele diferente dintre pachetul unui top manager roman si al unuia strain vin din beneficiile aditionale ale acestuia. Ca tendinta, se observa cum cei dintai au inceput sa-si doreasca sa lucreze intr-un climat organizational care sa le dezvolte potentialul atat pe plan profesional cat si personal. Concret, o pondere promitatoare de 27% din pachetul salarial anual il ocupa aceste beneficii pentru pozitiile de top in domenii precum telecomunicatii sau software.
„Pentru o pozitie de conducere este nevoie de o combinatie intre competenta profesionala si inteligenta emotionala, necesare pentru a intelege cum functioneaza o organizatie.”, a declarat pentru Biz Liliana Solomon, CEO, Vodafone Romania. Aceste atribute au dus la o crestere de 28% a veniturilor din serviciile companiei in anul fiscal incheiat la 31 martie 2007, fapt ce confirma succesul managementului romanesc la nivel de companie multinationala.
Piata locala cunoaste insa si o criza relativa de top manageri. Aceasta se datoreaza in principal „influxului investitional din Romania si intr-o masura mai mica schimbului de generatie de manageri care este in curs si care provine dintr-o baza de plecare relativ redusa”, asa cum a prezentat pentru Biz Alexandru Talmazan, Managing Partner, Wrightson Romania.
O alta tendinta este aceea ca statutul de top manager nu mai face referire doar la personalitatea sa in mediul de afaceri. Un top manager reprezinta o nisa profitabila pe care companiile o pot exploata cu succes. Masinile de lux, calatoriile, serviciile medicale, wellness, private banking-ul sau produsele electronice au in acest caz un singur atribut: exclusivismul.
BIZ
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro