Levi Strauss merge impotriva tendintelor generale din industria hainelor. In timp ce majoritatea producatorilor se intrec in modele sofisticate care sa se adapteze preferintelor omului modern, Levi's anunta sloganul noii colectii de jeans pe care o va lansa in magazine la inceputul lui 2013.
Prin mesajul deloc atractiv „These jeans are made of garbage” (Acesti blugi sun facuti din gunoi), brandul introduce pe piata o noua linie de blugi produsi din materiale reciclate. Fiecare pereche contine opt sticle de plastic, ceea ce se traduce intr-un procent de 20% din materialele folosite pentru fiecare pereche sunt reciclate.
Colectia a fost prezentata oficial in 16 octombrie si reprezinta o parte a unui proiect ecologic amplu al celor de la Levi's, demers prin care compania vrea sa reduca impactul procesului sau de productie asupra mediului. Vice presedintele companiei Michael Kobori, spune ca scopul proiectului est acela dea transforma industria intr-una sustenabila. Mai mult, proiectul are si justificare economica in cadrul afacerii, dictata de conditiile pietei ceea ce transforma acest demers intr-o necesitate mai degraba decat o actiune de marketing. Pretul in continua crestere al bumbacului si presiunea pusa asupra marilor companii de catre ONG-urile care militeaza pentru protectia mediului sunt doua elemente fac din aceasta actiune, una absolut necesara, care ar trebui sa porneasca un trend in toate sectoarele economice.
Nike sau Gap sunt alte doua companii de top care se lanseaza cu pasi timizi in directia ecologiei. Eforturile lor nu sunt inca la fel de vizibile ca a celui mai mare producator de blugi din lume, care in 2011 a inregistrat vanzari de 4,8 miliarde USD.
Demersurile ecologice ale Levi's au inceput in 2007, cand compania a realizat o cercetare prin care a incercat sa determine impactul produselor sale aspra mediului prin consumul de energie p care il implica pe parcursul unui ciclu de viata. S-a analizat impactul incepand de la materialul provenit de pe campurile de bumbac pana cand produsul nu mai este utilizat si ramane abandonat in dulapurile consumatorilor. S-a constatat ca 60% din consumul de energie necesar pentru producerea si folosirea unei perechi de blugi pe durata sa de viata ii apartinea exclusiv consumatorului.
Compania poate sa controleze cel mai bine ciclul de productie, asa ca, in urma studiului au fost demarate o serie de actiuni prin care s-a urmarit eficientizarea consumului de energie in ciclul de productie,fapt care face din Levi's un pionier in industria de imbracaminte care recurge la actiuni concrete pentru a-si educe impactul asupra mediului.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro