Piata posetelor de lux, nu mai e demult un lux in Romania!

7 septembrie 2008

Piaţa autohtonă a poşetelor de lux s-ar putea dubla anul acesta, până la valoarea de 90 milioane euro, acest segment reprezentând 5-10% din vânzările totale de produse de lux din România, au declarat pentru NewsIn reprezentanţii magazinului online gentidelux.ro. "Piaţa produselor de lux din România este într-o creştere exponenţială. Aceasta a explodat practic în ultimii doi ani, de la 150 de milioane de euro la 450 de milioane de euro în 2007, din care estimez că o valoare de 5-10 % este acoperită de genţile de lux. În plus, anul acesta vânzările produselor de lux se vor dubla faţă de 2007, potrivit analiştilor din piaţă", a declarat project manager al portalului gentidelux.ro, Iulia Stoicescu.

Aceasta a adăugat că, deşi hainele de firmă sunt preferatele oamenilor cu bani, în ultimul timp accesoriile (genţi, bijuterii, ceasuri) au început să fie tot mai căutate, ajungând la un procent de 55% din vânzările de produse de lux. Acest lucru se datorează şi faptului că, spre deosebire de haine, accesoriile pot fi purtate mai multe sezoane şi încep să fie recunoscute ca elemente esenţiale într-o ţinută.

Pe segmentul poşetelor de lux, o schimbare majoră s-a produs în urmă cu cinci ani, când au început să apară aşa numitele "signature items", adică produse ce poartă semnătura unor creatori celebri.

"Atunci genţile s-au transformat dintr-un accesoriu într-o investiţie şi un obiect de colecţie, creându-se o adevărată aură în jurul acestor genţi atât de scumpe. Aceste genţi au parte de foarte multă publicitate, fiind uşor de recunoscut pe stradă şi la evenimente, iar femeile care le poartă ştiu că le conferă un statut deosebit", a mai adăugat Iulia Stoicescu.

Cea mai mare diferenţă între o geantă "no name" şi o geantă "de firmă", este că cea din urmă transmite un mesaj despre persoana care o poartă şi o plasează într-o anumită categorie socială. Astfel, deşi brandul în sine contează, preţul unei genţi este determinat şi de alegerea materialului, motiv pentru care designerii renumiţi de la toate casele de modă au creat linii de lux, cu aur şi diamante.

"Orice creaţie din piele de piton, crocodil sau struţ va costa înzecit. Majoritatea caselor de modă oferă acelaşi model în diferite versiuni. Un exemplu concludent este geanta Muse de la Yves Saint Laurent, foarte populară pe piaţa de profil. Varianta în piele naturală, de culoare ciocolatie, costă numai 1.000 de euro, în schimb, varianta din piele albă de crocodil te va costa aproape 15.000 de euro", a explicat reprezentanta genţidelux.ro.

Consumatorii români cu venituri peste medie (în general peste 100.000 euro anual) sunt însă foarte receptivi la acest tip de produse şi au permis dezvoltarea unei pieţe extrem de bine definite pe segmentul de lux. Din aceste motive, numărul de consumatori care aleg genţi de lux cu preţul începând de la 400 de dolari s-a dublat în ultimii doi ani.

Magazinul online genţidelux.ro a fost înfiinţat în iunie, 2008, iar pentru anul acesta estimează venituri totale de peste 50.000 euro. Magazinul este deţinut de firma Concept Management Consulting SRL. Prin intermediul genţidelux.ro se comercializează genţi pentru segmentul medium şi premium create de designeri foarte cunoscuţi pe plan mondial, cum ar fi: Armani, Burberry, Fendi, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Cavalli, Gucci, Prada, Versace, iar din această lună, a intrat şi pe segmentul genţilor exclusiviste de lux, cum este Birkin Hermes.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro