Piata de retail din Romania ar putea creste cu 130%, pana in 2017

20 iunie 2008

Vânzările din retailul românesc ar putea avansa, în perioada 2007-2017, cu 130%, la peste 72 de miliarde de euro, România fiind, alături de Bulgaria, una dintre pieţele cu cel mai mare potenţial de creştere în domeniu, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă Deloitte. Studiul "Why is the Central European consumer goods and retail sector so interesting?" (De ce este sectorul de bunuri de consum şi de retail din Europa Centrală atât de interesant? - n.r.), realizat de Deloitte Business Consulting, analizează, pe baza indicatorilor macroeconomici şi datelor referitoare la piaţa de retail, modul în care ar putea evolua sectorul de retail în regiune în următorii zece ani.
Valoarea pieţei de retail în România a fost de 31,2 miliarde de euro în 2007, iar Deloitte estimează în următorii zece ani o creştere de 132%.

 

Cea mai rapidă dezvoltare a sectorului de retail este estimată, însă, pentru Bulgaria, cu 139% faţă de vânzările totale înregistrate anul trecut, de 13,7 miliarde de euro.
"Bulgaria şi România au cel mai ridicat potenţial de creştere în următoarea decadă, cu estimări ale îmbunătăţirii indicatorilor din retail cu mai mult decât dublu faţă de valorile actuale. Ţările Baltice au de asemenea previzionate dezvoltări importante, dar anvergura acestor pieţe este scăzută. Polonia, un gigant regional, ar putea asista la rândul său la un avans destul de mare, de 71% pentru următorii zece ani, după ce piaţa poloneză de retail a fost de 140 de miliarde de euro în 2007. Spre comparaţie, valoarea medie estimată pentru creşterea pieţei de retail în ţările UE este de 25%", se spune în studiu.

 

Analiza arată că anticipările privind evoluţia României şi Bulgariei sunt determinate de dimensiunile actuale reduse ale celor două pieţe, fapt demonstrat de valoarea mică a vânzărilor pe locuitor.

Astfel, vânzările în retail din România reprezintă 31% din media celor 27 de state ale Uniunii Europene, cu 1.447 de euro pe locuitor în 2007, cel mai mic nivel din UE.
În schimb, vânzările per capita din Bulgaria au fost anul trecut de 1.797 de euro, 39% din media UE, iar în Polonia indicatorul s-a situat la 3.674 de euro, 80% din media europeană, conform studiului.

 

Canalele moderne de comerţ se dezvoltă rapid în Europa Centrală, mai ales ca urmare a extinderii agresive a reţelelor de discount. De cele mai multe ori, retailul modern se dezvoltă în detrimentul comerţului tradiţional, în special pe segmentul produselor nealimentare.

 

"România şi Bulgaria au, în prezent, cele mai importante investiţii în retail din regiune, iar comerţul modern se va dezvolta foarte rapid. Doar în România, în perioada 2007-2008 vor fi finalizate spaţii comerciale care totalizează peste 750.000 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă o creştere de 113% faţă de stocul actual", se mai precizează în studiu.

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro