Piaţa autohtonă a mobilei nu a resimţit încă efectele crizei financiare şi va înregistra în 2008 un ritm de creştere de 10-12%, dar este posibil ca anul viitor să apară blocaje în aprovizionarea cu materii prime din import, au declarat pentru NewsIn, reprezentanţii unor companii din industrie."Dezvoltarea industriei construcţiilor şi tendinţa de extindere a fondului locativ sunt principalele sectoare care determină creşterea pieţei de mobilier şi a celei de accesorii şi decoraţiuni. Există încă spaţii locative în faza de finalizare, aşa că piaţa de mobilier şi accesorii pentru casă va continua să crească, chiar dacă într-un ritm mai puţin alert. Pentru 2008 estimăm o creştere a pieţei de mobilă de aproximativ 10-12% faţă de anul trecut", a declarat retail manager Ikea România, Cornel Oprişan.
Acesta a adăgat că în contextul crizei consumatorii vor fi probabil mai atenţi la cheltuieli şi mai exigenţi în privinţa raportului calitate-preţ, dar potenţialul pieţei este în continuare crescut. De aceea, Ikea România îşi menţine estimările de creştere a vânzărilor şi speră ca la sfârşitul anului de catalog Ikea 2009 (1 septembrie 2008 - 31 august 2009) să depăşească 110 milioane de euro în vânzări.
Pe de altă parte, efectele crizei ar putea fi simţite în 2009, întrucât lipsa de acordare a creditelor şi lipsa lichidităţilor pot constitui o piedică importantă în calea dezvoltării pieţei de mobilă.
"Vor exista probabil mici blocaje la nivel de aprovizionare cu materii prime din import sau chiar produse finite. Încrederea pe piaţa mondială este una din ce în ce mai scăzută, chiar şi între parteneri, ca atare se poate să existe fricţiuni de acest gen", susţine şi preşedintele Elvila, Viorel Cataramă.
Mai mult, acesta crede că primele afectate de criză vor fi companiile şi atelierele mici, care din cauza problemelor finaciare ar putea fi nevoite să renunţe la o parte a angajaţilor. Situaţia nu va fi însă aceeaşi în cazul companiilor mari.
"Pe total, apreciem că numărul angajaţilor va mai scădea cu 10-15% anul viitor, tendinţă înregistrată la nivelul ultimilor ani", a mai subliniat Cataramă.
Referitor la evoluţia grupului Elvila, Cataramă a precizat că nivelul vânzărilor pe trimestrul trei a crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 10% şi se preconizează că acest procent va creşte în perioada imediat urmatoare. În plus, Elvila a continuat dezvoltarea reţelei de magazine, până la sfârşitul anului fiind preconizată deschiderea a două unităţi noi, remodernizarea unora dintre ele şi retehnologizarea capacităţilor de producţie.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro