Situatia financiara de la PSA Peugeot Citroen se inrautateste, actiunile ajung la un minim istoric, iar piata auto din Europa nu pare sa-si revina spectaculos in viitorul apropiat, asa ca producatorul auto francez se vede nevoit sa ceara sustinerea guvernului pentru a putea evita o noua serie de concedieri care ar duce la tulburari sociale masive in Franta.
Al doilea cel mai mare producator auto din Europa, PSA Peugeot Citroen a spus ca este pe cale sa finalizeze un acord de refinantare de 11,5 miliarde euro, din care guvernul a fost de acord sa garanteze 7 milioane de euro. Prin aceasta intelegere, Peugeot se obliga sa numeasca reprezentanti ai guvernului si ai sindicatelor in consiliul de conducere, sa blocheze plata dividendelor si sa fragmenteze actiunile detinute de managerii de top ai companiei.
Actiunile Peugeot au scazut cu 48% in acest an, ajungand la cea mai mica valoare inregistrata incepand din 1986. Aceasta scadere se incadreaza in tendinta generala a pietei auto din Europa, unde clientii potentiali nu-si permit sa mai investeasca in masini, multi fiind loviti de somaj si de masurile de austeritate impuse de autoritati.
Ajutorul guvernamental obtinut de Peugeot coincide cu decizia Ford de a inchide fabrica din Belgia, in care lucreaza 4.300 de angajati, intr-un demers de reducere a costurilor si minimizare a pierderilor.
Peugeot concediaza 10.000 de angajati si inchide o fabrica pentru a reusi sa reduca pierderile care ajung la 200 de milioane de euro pe luna.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro