Numărul telefoanelor mobile vândute în lume anul trecut a ajuns la 1,1 miliarde, creşterea înregistrându-se mai ales pe pieţele africană şi asiatică, în condiţiile în care cea europeană s-a menţinut, ca vânzări, la nivelul de anul precedent, arată un studiu GfK publicat marţi. În Europa, rata de penetrare a ajuns la 95%, echivalând cu 800 milioane de clienţi. Avansul pieţei s-a atenuat pentru cele mai multe ţări din Europa de Est şi de Vest, în timp ce în Turcia s-a înregistrat cea mai importantă creştere a vânzărilor, de 45%.
În China, vânzările anuale au ajuns la 190 milioane de unităţi în 2007, faţă de 130 milioane de telefone vândute în anul precedent. Rata de penetrare a avansat la 39%, ceea ce corespunde unui număr de 525 milioane de clienţi.
În India, vânzările în 2007 s-au dublat, până la 90 milioane de telefoane mobile. În prezent, 19% din populaţia Indiei are un telefon mobil, reprezentând, în total, 210 milioane de clienţi.
În Africa, rata de penetrare este de 27%, cu un număr de clienţi de 250 milioane. Creşterea este asemănătoare celei înregistrate de China şi India, dar ceva mai lentă.
În privinţa opţiunilor puse la dispoziţia utilizatorilor, telefoanele cu aparat de fotografiat au devenit comune în ţările occidentale. Pe de altă parte, în Coreea de Sud şi Japonia aproape toate aparatele mobile sunt dotate cu aparat foto, potrivit studiului GfK.
Aproape două treimi din telefoanele vândute în Europa pot fi folosite pentru ascultarea de muzică în format mp3, iar în regiunea africană sub-sahariană sunt răspândite telefoanele cu radio FM.
Institutul GfK mizează, ca principalele surse de câştig, pe muzică şi pe jocurile electronice. Pe piaţa britanică, sectorul jocurilor a crescut anultrecut, ca volum, cu câte 13% în fiecare trimestru.
În medie, la fiecare două secunde a fost descărcat câte un joc şi la fiecare şase secunde câte o melodie, mai arată studiul GfK.
NewsIn
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro