Patronatele si sindicatele din industria alimentara blocheze activitatea de aprovizionare

6 martie 2008

Război între patronate şi hipermarketuri. Micii producători sunt nemulţumiţi de practicile marilor lanţuri de magazine, practici pe care le considera abuzive, discriminatorii si neconcurenţiale. Patronatele din industria alimentară fac un apel la intervenţia statului în relaţia cu hipermarketurile, prin intermediul unei conferinţe de presă.

Patronatele şi sindicatele din industria alimentară susţin că nu ei sunt vinovaţi de preţurile mari practicate pe piaţa din România. Ei vor să impună un cod de bune practici în negocierile cu lanţurile de supermarket. Inspiraţi din legislaţia comunitară, producătorii români vor să existe un număr limitat de supermarketuri şi ca acestea să fie doar în afara oraşelor. Patronatele din industria alimentară fac un apel la intervenţia statului în relaţia cu hipermarketurile. Patronatele din domeniul alimentar au decis să blocheze activitatea de aprovizionare şi să ia măsuri dure împotriva supermarket-urilor, care au o politică de monopol, a declarat joi Ştefan Niculae, preşedintele Agrostar.
           
"Trebuie să luăm măsuri foarte dure. Avem în faţă un colos bine organizat. Este foarte greu să te lupţi cu aceşti coloşi, cu aceste monopoluri, dar trebuie să recurgem la forme de protest care să le pună pe gânduri", a explicat Ştefan Niculae, într-o conferinţă de presă.

Laptele, ouăle, carnea de pui, salamul de porc sau vinul sunt doar cîteva dintre produsele aparent ieftine de pe piaţa românească. Sunt oameni care ştiu însă că, de fapt, aşa-zisele "preţuri mici" de pe rafturi sunt de câteva ori mai mari decât la producători.

Producătorii se plâng că hipermarketurile le impun tot felul de condiţii pentru a-i lăsa să-şi vîndă marfa. Una ar fi ca furnizorii să nu vândă unor magazine de cartier mai ieftin decât preţul agreat de hypermarketuri. Încălcarea înţelegerii cu marile lanţuri l-ar putea arunca pe producător de pe raft.

Şi pentru a nu pierde locul pe piaţă, producătorul este obligat să includă în preţ taxe şi comisioane care nu reflectă calitatea. Intră, în schimb, în buzunarele marilor magazine.

Producătorii se plâng că li se impun, prin contract, taxe care pot ajunge şi la 40% din valoarea contractelor.

Unii producători mai susţin că, prin politica de forţă în achiziţii, hipermarketurile nu doar scumpesc artificial mărfurile ci şi îşi privează cumpărătorii de o parte dintre mărfurile favorite, ct vreme nu toţi îşi permit să plătească taxele cerute de marile magazine.

Producătorii spun că sunt dispuşi să negocieze cu reprezentanţii supermarketurilor. Totuşi, în cazul în care nu vor ajunge la o înţelegere cu hipermarketurile, liderii patronatelor şi cei ai sindicatelor, ameninţă cu proteste.

„Vom picheta toate supermarketurile. vom atrage atenţia populatiei ca preturile din hipermarketuri sunt uriase, fata de cela ale producătorilor. vrem ca oamenii sa inteleagă că această diferenţă este luată din buzunarele lor”, a declarat Dragoş Frumosu, unul dintre liderii producătorilor români.

Producătorii anunţă şi că îşi vor apăra interesele şi la Bruxelles, unde au deja programate întâlniri la începutul lui aprilie.

Afacerea merge bine!
Intre timp, hypermarketurile ies in profit! Astazi, grupul francez Carrefour, cel mai mare grup de distribuţie din Europa şi numărul doi mondial, a anunţat că în 2007 profitul său net a crescut cu 0,7 procente, grupul intenţionând să returneze 4,5 miliarde euro acţionarilor în următorii trei ani după vânzarea de active.

Poza made by Antena3

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro