Pana in 2013, estul Europei va atrage investitii de 4,5 miliarde euro

20 februarie 2007

Estul Europei va atrage, pana in 2013, investitii de 4,5 miliarde euro, iar noul val de investitii va consolida fabricile pe care producatori auto precum Volkswagen, Hyundai, General Motors sau PSA le-au construit in Ungaria, Slovenia, Polonia, Slovacia sau Romania. Avantajele logistice pe care le aduce pozitionarea geografica a regiunii, costurile reduse ale fortei de munca si cererea in crestere de autovehicule din partea populatiei au determinat producatorii de autovehicule si componente sa continue politica de investitii inceputa in 1990. Este vorba de circa doua decenii in care au fost contabilizate investitii in valoare de circa 16 miliarde de euro intr-o zona care a ajuns sa fie cunoscuta drept 'micul Detroit',  informeaza Rompres, citand cotidianul spaniol 'El Mundo'.

Industria auto va investi 4,5 miliarde euro in Europa de Est, pe parcursul urmatorilor ani, pentru a-si creste capacitatea de productie.

In prezent, capacitatea de productie in aceste tari se ridica la peste 3,3 milioane autovehicule pe an si, cu investitiile preconizate pentru urmatorii sase ani, va creste cu 30%, potrivit datelor centralizate de firma de consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC).

'Explozia de producatori occidentali in Europa de Est nu se va opri', afirma studiul PwC.

Estimarile realizate de compania de consultanta evidentiaza un contrast intre scaderea capacitatilor de productie a fabricilor din tari cu un volum mare al productiei si cu traditie, precum Germania, Spania si Italia, si situatia din Slovacia si Republica Ceha, care au crescut in mod exponential, ceea ce duce cu gandul la un proces progresiv de delocalizare. Fabrica slovaca a PSA de exemplu, cu o capacitate de 450.000 unitati pe an, a preluat si productia modelului Peugeot 207, care se fabrica la Ryton (Marea Britanie).

Necesitatea reducerii costurilor producatorilor instalati in Europa se va accentua in urmatorii ani datorita prezentei tot mai mari a noilor competitori, proveniti din India si China. In 2006, China si-a dublat exporturile si a vandut 340.000 autovehicule pe pietele externe, in timp ce India, cu o productie totala de 10,9 milioane de unitati, a exportat 193.810 de vehicule in 2006.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro