Liderul pietei de electronice si electrocasnice Altex intentioneaza sa investeasca in Romania in urmatorii trei ani, pentru a-si conserva cota de piata si pentru a profita de explozia consumului anual pe cap de locuitor, care va urca de la 1.780 la 2.500 euro, a spus presedintele Altex, Dan Ostahie. "Extinderile retelelor Altex si Media Galaxy sunt proiectate in baza unui posibil scenariu al evolutiei pietei in urmatorii doi-trei ani", spune Ostahie. "Vrem sa ne conservam cota de piata din prezent iar pentru asta trebuie sa ne extindem si sa anticipam viitorul, pentru a putea face fata concurentei care va creste cu siguranta", a completat Ostahie.
Piata de produse electrocasnice, electronice si IT&C va creste in valoare si volum in urmatorii doi trei-ani, datorita maririi puterii de cumparare a romanilor, fiind estimat un consum mediu anual pe cap de locuitor cu 40% mai mare decat in prezent, a explicat Dan Ostahie.
Consumul mediu anual pe cap de locuitor este in prezent de 1.780 euro in Romania, 1.650 euro in Bulgaria, 3.500 in Cehia si 4.400 in Ungaria, potrivit unui studiu citat de presedintele Altex. Potrivit studiului, in doi - trei ani, in Romania, consumul mediu anual al unei singure persoane va ajunge la 2.500 euro.
"Pornind de aici am creat strategia de extindere.Aceste date ne pot oferi o imagine despre cum va arata piata de consum din Romania in urmatorii ani, lucru care ne sugereaza sa ne concentram pe piata interna deocamdata pentru a ne pastra pozitia de lider. Nu excludem nici posibilitatea extinderii regionale care se va intampla cel mai probabil peste doi-trei ani", a declarat Dan Ostahie.
Pe masura ce piata de electrocasnice din Romania isi va mari valoarea si volumul, jucatorii mari europeni vor fi tot mai tentati sa-si extinda activitatile aici, potrivit lui Ostahie."Vrem sa fim pregatiti pentru venirea lor, sa fim prezenti cu magazine Altex si Media Galaxy in cat mai multe orase pentru a face parte din mintea consumatorului", a spus oficialul Altex.
Dan Ostahie estimeaza ca piata de electronice si electrocasnice, a atins valoarea de aproximativ 700 - 800 milioane euro anul trecut, iar pentru 2007 asteapta o crestere de maxim 10% generata in principal de cresterea segmentului de LCD-uri si plasme. In 2006, pe acest segment au fost vandute 20.000 de unitati in Romania, iar pentru 2007 se asteapta vanzari de cinci ori mai mari.
Potrivit presedintelui Altex, competitia pe piata de profil va fi in domeniul serviciilor. Subiectul pret este o etapa depasita. in prezent, preturile produselor electrocasnice, electronice si IT&C sunt asemanatoare cu cele din tarile vestice. Diferentele nu mai sunt semnificative.
"De acum inainte diferenta ditre jucatorii din piata de profil va fi facuta in functie de serviciile pe care le ofera, precum finantare, service reparatii, transport la domiciliu, punerea in functiune, etc.", a afirmat Dan Ostahie.
Grupul Altex a afisat anul trecut o comprimare usoara a profitului, iar cifra de afaceri s-a diminuat fata de 2005 cu 20% pana la 220 milioane euro. Pentru 2007, presedintele Altex si-a propus consolidarea cotei de piata si atingerea unei cifre de afaceri cel putin egala cu cea din 2005, care a fost de 274 de milioane euro.
Altex domina piata cu o cota de 25%. Jucatorii concurenti pe piata de profil din Romania sunt Flamingo cu o cota de piata de 18% si Domo cu 15%.
Grupul Flamingo a raportat pentru 2006 o pierdere neta pro forma de 15,5 milioane euro, la o cifra de afaceri de 153,5 milioane euro, in scadere cu 12% fata de 2005.
Compania Domo nu a raportat pana in prezent rezultatele financiare aferente anului trecut.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro