Plecarea lui Orlando Nicoara de la conducerea NetBridge, cea mai mare agentie de publicitate online de pe Internetul mioritic, a starnit diverse reactii in cadrul publicatiilor electronice si a ziarelor romanesti. In cele cateva zile de la demisie, fostul director de la NetBridge a fost deja conducatorul afacerii Google in Romania... omul de baza al lui Sorin Ovidiu Vantu (la Splendid Media Zece) sau Adrian Sarbu (la Publimedia) etc. Ultima varianta este, cea mai aproape de adevar, in conditiile in care Nicoara nu a dorit sa comenteze dar nici nu ne-a infirmat informatia.
Va conduce business-ul propriu sau pe cel al lui Sarbu?
Orlando Nicoara refuza sa faca comentarii referitoare la viitorul sau, pregatind se pare o lovitura de imagine de anvergura. M-am corespondat de cateva zile prin SMS cu Orlando Nicoara, tachinandu-ne permanent pe seama zvonurilor si a informatiilor neoficiale care circula pe piata media si in randul "publicitarilor" din Romania. Am certitudinea suta la suta ca viitorul lui se va lega fie de compania de publicitate a lui Adrian Sarbu, fie de un business personal. Cert este ca oameni care au lucrat sub comanda sa la NetBridge si-au dat demisia pentru a-l urma, in timp ce mai mult de jumatate dintre site-urile din reteaua Boom.ro s-au transferat sau urmeaza sa fie transferate catre noua agentie de publicitate online, ce va fi condusa de Orlando Nicoara.
Jocurile murdare din "ro."
Publicitatea online din tara noastra se imparte intre cativa actori (ii numeri pe degetele de la o mana!) si s-a ridicat anul trecut la ceva mai mult de 3 milioane euro. Liderul pare a fi de departe NetBridge, urmat de Arbomedia. Interesant este ca, potrivit lui Orlando Nicoara (pe blog-ul personal), NetBridge formeaza cu doua dintre celelalte trei agentii de publicitate online un "grup de internet", asa cum se exprima Nicoara. Practic, politica aplicata de NetBridge a fost foarte agresiva pe partea preluarilor si a fuziunilor, fara insa ca acest lucru sa deranjeze pe cineva, cum ar fi Consiliul Concurentei. De altfel, practicile agentiilor de publicitate online nu sunt tocmai ortodoxe in ceea ce priveste relatia cu proprietarii de site-uri, colaborand insa "pe sub mana" foarte bine atunci cand vine vorba de propriile interese. Intarzierile grosolane la plata facturilor, exclusivitatea solicitata site-urilor in mod abuziv si "trecerea" campaniilor de publicitate de la una la alta "la mica intelegere" constituie realitati ale mediului virtual romanesc. Cateva estimari privind piata publicitatii online din Romania si date privind castigurile nete ale site-urilor .ro gasiti aici (http://www.vivi.ro/publicitate/index.php?c=estimari).
Cornel Dinu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro