Primii trei mari operatori de telefonie mobilă din România, Orange, Vodafone şi Cosmote şi-au majorat în total numărul de clienţi cu circa 22% în primele nouă luni ale anului în curs, până la 20,68 milioane clienţi, de la 16,98 milioane la finele lui 2006. Orange România a acumulat în nouă luni, de la sfârşitul lui 2006 şi până la 30 septembrie 2007, 1,27 milioane clienţi, Vodafone 860.000 de clienţi, iar Cosmote a avut cea mai mare rată de creştere - 1,57 milioane clienţi. Cumulat, cei trei operatori au adunat 3,7 milioane de clienţi noi în nouă luni.
Operatorul de telefonie Orange România şi-a majorat numărul de clienţi cu circa 16% în primele nouă luni ale anului, când a atins la finalul lui septembrie nivelul de 9,31 milioane de clienţi, faţă de finalul anului trecut când a avut 8,043 milioane de clienţi, cu 18% mai mult decât în 2005. Reprezentanţii companiei au precizat că operatorul ar putea ajunge până la sfârşitul acestui an, la 10 milioane de clienţi, dacă se va menţine ritmul de creştere înregistrat până în prezent
"În trimestrul trei am înregistrat 738.000 de noi clienţi, ceea ce reprezintă cea mai mare creştere din existenţa noastră de zece ani în România. Este greu de estimat când vom ajunge la 10 milioane de clienţi, dar dacă cifrele vor evolua ca până acum, am putea atinge pragul la sfârşitul anului acesta", declara la sfârşitul lui octombrie directorul executiv Orange România, Richard Moat.
Operatorul estimează că va încheia anul 2007 cu venituri de 1,2 miliarde euro, în creştere cu 11% faţă de anul trecut, când a avut 1,083 miliarde de euro. Orange România a avut în trimestrul trei venituri de 326 milioane euro, în creştere cu 24,2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului, venitul mediu pe utilizator fiind de 11 euro. Operatorul este parte a grupului France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 163 milioane de utilizatori pe cinci continente
Vodafone România, al doilea operator ca număr de clienţi, a raportat la sfârşitul primelor nouă luni ale anului în curs o creştere a numărului de clienţi cu 11% , având la 30 septembrie 8,579 milioane de clienţi, faţă de sfârşitul anului trecut când avea 7,71 milioane clienţi. Vodafone România estimează că va ajunge la nouă milioane de clienţi în anul fiscal curent, strategia companiei concentrându-se însă nu pe acest indicator, ci pe creşterea cotei de piaţă, din punct de vedere al cifrei de afaceri, declara la sfârşitul lunii noiembrie directorul executiv al companiei, Liliana Solomon.
"Piaţa telefoniei mobile din România este deja matură iar noi vom continua să investim foarte mult şi pe partea de IT. Din punct de vedere al ratelor de creştere cred că acestea vor începe să scadă, iar în viitor nu vom mai avea creşteri de 30 - 40% ca în ultimii ani", a mai spus Solomon. Ea a adăugat că acest lucru se vede şi în creşterea de 24% de pe primul semestru fiscal 2007/2008.
Vodafone România a înregistrat în semestrul fiscal încheiat la 30 septembrie 2007 venituri totale în valoare de 596,75 milioane euro, în creştere cu 24% faţă de perioada similară a anului trecut.
Vodafone România face parte din Vodafone Group, cea mai mare comunitate mobilă din lume, cu divizii în 27 de ţări şi aproape 180 de milioane de clienţi. Vodafone România a fost înfiinţată în 2005 prin cumpărarea operatorului local de telefonie mobilă Connex.
Al treilea operator ca număr de clienţi, Cosmote România a înregistrat cea mai mare creştere a numărului de clienţi în primele nouă luni ale acestui an, faţă de ceilalţi mari operatori de telefonie din România, Orange, respectiv Vodafone. Astfel, operatorul a raportat la finele lui septembrie 2,8 milioane clienţi, mai mult decât dublu faţă de finalul anului trecut când avea 1,23 milioane de clienţi. În plus, Cosmote a anunţat la sfârşitul lunii octombrie că a depăşit pragul de trei milioane de clienţi.
Operatorul estimează că îşi va creşte cota de piaţă, de la 13% la finalul lui septembrie, la 15% până la sfârşitul anului acesta, conform declaraţiei managerului de produs şi dezvoltare la Cosmote România, Adrian Florea.
Cota de piaţă a operatorului estimată la sfârşitul lunii septembrie era de 13%, iar acoperirea reţelei a crescut la 97% din populaţie. În al treilea trimestru al anului, baza de clienţi a crescut cu peste 600.000, dintre care 18% sunt abonaţi.
Veniturile Cosmote România au crescut cu 296% în primele nouă luni ale anului, până la 105,2 milioane euro, iar compania estimează că va înregistra profit net în 2009. Cosmote România a atras investiţii de 132 milioane de euro în primele nouă luni. Grupul Cosmote, prezent în cinci ţări din Sud Estul Europei precum Grecia, România, Bulgaria, Albania şi Fosta Republică Iugoslavă Macedonia, înregistra un total de 14,1 milioane de clienţi la sfârşitul lunii septembrie a anului acesta şi estimează să depăşească 15 milioane de clienţi în următoarele şase luni, devansând termenul anunţat iniţial, 2009.
Potrivit Autorităţii Naţionale în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei(ANRCTI), rata de penetrare a telefoniei mobile va depăşi 100% la începutul lui 2008, iar operatorii îşi vor schimba strategiile de marketing legate de cota de piaţă şi vor încerca să atragă cât mai mulţi clienţi spre abonamente, în detrimentul cartelelor.
În condiţiile în care noile politici de reglementare propuse de ANRCTI vor fi implementate, rata crescută de penetrare va fi principalul factor care va determina creşterea traficului. Estimările TASC Consulting, consultantul Autorităţii, arată că, în condiţiile menţionate, traficul total în reţelele de telefonie mobilă ar atinge 21.4 miliarde de minute anul viitor, 23,7 miliarde de minute în 2009 şi 25,4 miliarde de minute în 2010. În aceleaşi condiţii, TASC Consulting a estimat că tariful mediu pe minut pentru convorbiri în reţelele mobile ar scădea până la 0,25 lei în 2010.
NewsIn
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro