Oportunitati noi de finantare pentru IMM-urile din Mures

5 martie 2007

Seminarul organizat de Templus Advertising in luna februarie si-a atins scopul. IMM-urile au particpat la o conferinta organizata de Templus Advertising in parteneriat cu Patronatul IMM Judetean Mures, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie si Consiliul Local al IMM Targu Mure, la Targu Mures, in data de 22 februarie cu tema “Solutii de finantare, produse si servicii pentru IMM”.

Acest eveniment a deschis seria seminariilor initiate de Templus Advertising in urma cu doi ani, care au ca scop informarea intreprinzatorilor cu privire la standardele impuse de piata unica, la programele de finantare pe care le pot accesa pentru a-si asigura dezvoltarea afacerilor proprii, dar si despre oferta de produse si servicii care se adreseaza segmentului de intreprinderi mici si mijlocii.


In deschiderea evenimentului, Radu Balanean, presedinte al Patronatului IMM Mures, a semnalat oficialitatilor invitate care sunt problemele cu care se confrunta oamenii de afaceri din zona, multe dintre acestea fiind generate de lipsa capitalului financiar. Ciprian Dobre, prefectul Judetului Mures, a subliniat importanta acestor evenimente, afirmand faptul ca IMM-urile reprezinta un segment foarte important al economiei, exprimandu-si, totodata, sprijinul pentru dezvoltarea sectorului privat, prin acordarea unor facilitati si initierea unor proiecte de finantare pentru investitori. Aceeasi sustinere pentru dezvoltarea activitatilor economice private a fost promisa si de catre celelalte oficialitati locale prezente la seminar.


Evenimentul a fost un bun prilej pentru ca institutiile financiar-bancare partenere ale seminarului sa prezinte oferta de produse si servicii dezvoltate pentru companii. Reprezentantii BCR, Lucretia Tudose, director executiv Sucursala Mures si Augustin Taurean, sef servicii credite Corporate, au prezentat trei servicii: finantarea activitatii curente, finantarea investitiilor si altor produse bancare, finantari care implica scrisoarea de garantie bancara, scrisoarea de confort si avalizarea efectelor de comert. Avantajul acestor modalitati o constituie dobanda si comisioanele aferente care sunt negociabile, in functie de cifra de afaceri, de garantiile propuse, de indicatorii economico-financiari ai fiecarei societati care solicita credit.

Cea mai importanta companie de servicii de Voce si Internet din tara, Romtelecom, vine in sprijinul firmelor cu oferte si produse la standardele cele mai inalte, cu o echipa profesionista gata sa acorde consiliere celor care doresc astfel de servicii. De altfel, produsele si serviciile Romtelecom sunt foarte bine primite de intreprinzatori, calitatea acestora fiind net superioara altora similare de pe piata. Asa cum a afirmat Florin Rusu, director vanzari Romtelecom, pachetele de servicii au fost special concepute pentru nevoile si puterea de cumparare a intreprinderilor mici si mijlocii, implementarea lor ducand la eficientizarea activitatii acestora, implicand costuri minime.


Rares Marinescu, director comercial Corporatii din cadrul BRD Targu Mures, a prezentat doua produse orientate catre IMM-uri – Gama Ristretto si Simplis Credit. Primul pachet, imprumutul Go se adreseaza societatilor comerciale care au perioada de functionare mai mica de 1 an, iar suma maxima solicitata este de pana la 35.000 Ron. Al doilea produs, imprumutul de tip Master, se acorda intreprinderilor care functioneaza de peste 12 luni si au deja un profit de exploatare. Imprumutul Easy, din acelasi pachet de produse, se acorda tuturor intreprinderilor, indiferent de perioada de functionare sau de situatia lor contabila, insa valoarea creditului solicitat este mica, de pana la 15.
000 Ron, acordandu-se pe o perioada de 24 de luni. In ceea ce priveste al doilea pachet de produse, Simplis Credit, Rares Marinescu a mentionat ca acesta este destul de avantajos, solicitantul putand sa aleaga singur modalitatile de garantare. De asemenea, pentru a usura demersurile intreprinzatorilor, documentatia a fost mult simplificata, iar raspunsul se da rapid, in maximum 24 de ore.


Generali Asigurari Targu Mures a venit in fata IMM-urilor muresene cu o oferta creata special pentru acest segment. Sorina Craciun, director al agentiei, a mentionat ca produsul Employees Benefits este orientat spre fidelizarea angajatilor, prin oferirea, pe langa remuneratie, a unui plan de protectie. Generali ofera una dintre cele mai flexibile si avantajoase solutii de asigurare pentru IMM-uri. Aceasta polita de asigurare este un produs complex care, in functie de nevoile de asigurare, acopera o gama larga de riscuri, in functie de nevoile de asigurare, corelata cu un pret avantajos.


Consilierul econimic al Ambasadei Ungariei, Ferenc Bogar, a incurajat intreprinzatorii romani, afirmand ca acestia se vor adapta destul de repede la standardele europene, spunandu-le sa nu se lase descurajati de competitia acerba existenta pe piata, ci sa caute solutiile cat mai potrivite pentru a se mentine pe piata.


Constantin Pop – inspector financiar bancar la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM- a prezentat modalitatile de garantare a unui credit sau a unei linii de finantare, afirmand ca institutia pe care o reprezinta ajuta oamenii de afaceri sa primeasca finantari pentru care nu pot prezenta garantii, FNGCIMM fiind interfata intre acestia si banci.


Bank Leumi, una din cele mai noi banci de pe piata romaneasca, are incredere in potentialul economic al Romaniei, considerand ca posibilitatile care se deschid in urma integrarii in Uniunea Europeana sunt multiple, asa cum a declarat Artur Braileanu, director Corporate&SME Directorate Leumi Bank Romania. In ceea ce priveste IMM-urile, Leumi Bank a prezentat mai multe produse, acestea avand ca si caracteristici principale rapiditatea si flexibilitatea - Creditul Permanent, care se adreseaza efectuarii unor plati cu caracter de frecventa pentru acoperirea necesarului de mijloace circulante, pentru sustinerea activitatii curente a microintreprinderilor. Cel de-al doilea produs, Creditul Viitor, se acorda in lei, euro si dolari, pe o perioada de maximum 5 ani, iar suma care se acorda este de pana la 50.000 euro. Creditul Complex se acorda IMM-urilor nou infiintate, linia de credit fiind de maximum 10.000 euro, pentru o perioada de cel mult 12 luni, iar Creditul de Investitii, care se da pentru 5 ani, suma acordata fiind de 30.000 euro. Directorul Leumi Bank a afirmat ca institutia pe care o reprezinta acorda mare atentie segmentului IMM, politica sa de finantare fiind gandita pentru a veni in sprijinul micilor intreprinzatori.

Reprezentantii Oficiului Teritorial al Agentiei Intreprinderilor Mici si Mijlocii si de Cooperatie Mures, Marius Popa, director executiv si Torok Csaba, consilier, au prezentat programele guvernamentale de sustinere a investitiilor, de modernizare a activitatilor de comercializare, prin fonduri care se aloca de la bugetul de stat, in limita sumei platite pentru profitul brut reinvestit.


Corina Campean de la Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru a afirmat ca programele structurale care se vor derula anul acesta, se vor acorda intreprinzatorilor pentru crearea de noi oportunitati de afaceri, pentru stimularea investitiilor si pentru dezvoltarea mediului economic din regiune.


Directorul Trezoreriei din cadrul Directiei Finantelor Publice Targu Mures, Teodor Oana, a precizat politica locala in materie de impozite si taxe, aceasta suferind modificari care vin in sprijinul agentului economic. IMM-urile depun acum declaratiile de salarii o data la 3 luni si nu in fiecare luna, asa cum era pana acum, astfel ca intreprinzatorii au mai mult timp sa se ocupe de afacere. De asemenea, in materie de stingere a obligatiilor din 2007, nu mai exista acel numar de evidenta a platii, datoriile stingandu-se in ordinea vechimii.

Seminarul a adus informatii de larg interes pentru oamenii de afaceri din judetul Mures, care au participat in numar mare, si a creat cadrul propice unui dialog eficient intre factorii de decizie din zona si intreprinzatorii privati, intalnirea fiind una interactiva si constructiva pentru toate partile implicate.


In demersul nostru de a informa oamenii de afaceri, am fost sprijiniti de BCR, in calitate de Partener Oficial, Romtelecom si BRD, ca Parteneri Principali, Leumi Bank, Generali Asigurari, FNGCIMM, Opportunity Microcredit, Senior Software ca Parteneri. Sponsorii seminarului, Oriflame, Cramele Recas si Supreme Chocolat, au oferit cadouri participantilor.


Evenimentul s-a bucurat de puternica mediatizare, prin intermediul partenerilor nostri media: Ziarul Financiar, Audit Financiar, Radio Romania Actualitati, SMARTfinancial.ro, SMARTbank.ro, Comunicatenedia.ro, Finantare.ro, Banisiafaceri.ro, iar la nivel local, ne-am bucurat de sprijinul mass-media mureseana: 24 Ore Muresene, Ziarul de Mures, Zi de Zi, Punctul, Kozpont, Radio Targu Mures, Radio Son, Radio Gaga, Radio Kiss Fm, Radio Mix Fm si Televiziunea Tg Mures.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro