Internetul este un mediu propice pentru dezvoltarea unor afaceri de succes. Indiferent de domeniul de activitate, de nisa, online-ul ofera mediile si facilitatile pentru o intalnire facila a cererii cu oferta. Majoritatea micilor agricultori romani, care pe pamanturile lor cultiva si recolteaza la fel cum o faceau bunicii si strabunicii lor, pot intra pe nisa produselor bio. Ce sa ofere au, ceea ce ii defavorizeaza este scepticismul fata de uneltele moderne de a lua contact cu cererea specifica pentru produsele pe care le ofera.
Prefera sa-si vanda prodsele le preturi mici samsarilor de legume si fructe sau procesatorilor de lapte, samsari care reusesc sa faca profituri considerabile de pe urma naivitatii si datorita lipsei de strategie a micilor agricultori. Exploaterea nisei produselor bio folosind mijloacele online pare sa fie o solutie viabila pentru obtinerea pretului corect pentru munca depusa si calitatea produselor deoarece, prin intermediul canalelor online, produsele venite direct de la producatorul traditional reusesc sa ajunga in fata unei clientele care stie sa aprecieze o astfel de oferta si este pregatita sa plateasca mai mult pentru a beneficia de calitatile unor produse naturale.
Fiecare producator independent, sau impreuna cu vecinii agricultori ar putea sa-si construiasca un site de prezentare sa devina activi online cu scopul de a-si prezenta, promova si vinde produsele. Nisa merita exploatata, mai ales ca in Romania, putini sunt cei care dupa ce se intorc de la muncile campului sunt deschisi sa descopere si tainele utilizarii calculatorului chiar daca ar putea obtine un beneficiu important. Tehnologia ar putea contribui semnificativ la revitalizarea satului romanesc, ar reusi sa tina tinerii aproape de familiile lor, pe care sa le ajuta la castigarea unei existente onorabile din agricultura.
Un proiect care s-a demonstrat a fi de succes in acest sens este o piata online de produse bio. FarmersWeb, reuneste oferta cu cererea din jurul New York-ului. Pe site agricultorii pot veni sa-si creeze cont si sa-si expuna produsele pe rafturile virtuale. Clientii sunt reprezentantii unui public specializat, bucatari sau magazine de delicatese care la randul lor propun preparate de calitate superioara unei clientele "premium".
Metodele arhaice de exploatare a pamantului dau produse apreciate de o anumita categorie de consumatori, de obicei cu venituri peste medie, doar ca acestia pot fi gasiti cu usurinta prin canale mai putin cunoscute fermierului traditional.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro