O noua strategie in domeniul retailului, shopper-marketingul

7 septembrie 2006

Shopper-marketingul s-a dezvoltat in acelasi timp cu comertul modern. Este o metodologie noua de marketing care are drept scop transfomarea din “shoppers into buyers”. Adica isi doreste ca numarul consumatorilor loiali sa creasca si sa ramana axat pe aceeasi marca de produse. Cu ani in urma in Romania termenul de shopper-marketing nu era atat de cunoscut. In acea perioada a  fost publicat un studiu de catre Point of Purchase Advertising International. Conform studiul, circa 70% din deciziile sunt luate chiar in magazin, la fata locului.

Astfel, consumatorii pleaca de acasa cu o anumita lista de cumparaturi, iar in magazin se abat de la plan. Pe langa faptul ca petrec foarte mult timp intr-un supermarket, clientii sunt tentati sa cheltuie mai mult decat si-au propus. Acesta fapt consta in procurarea de cantitati mari de produse, dar si in luarea unor decizii pripite, pe care cumparatorul nu le intentiona la intrarea in magazin.

Specialistii in acest domeniu definesc shopper marketingul ca fiind o serie de metodologii care ajuta la intelegerea alegerilor facute de catre consumatori, strategii pentru a actiona ca raspuns la comportamentul consumatorului si sfaturi pentru a supravietui in mediul retail in prezent. Aceasta strategie a aparut in urma dezvoltarii pietei de retail din Romania si intensificarea competitiei dintre branduri. Datorita faptului ca in ultimii doi ani, piata de retail din Romania a cunoscut o dezvoltare rapida, aceasta strategie de marketing s-a impus foarte repede. Tocmai din acest considerent, Saatchi & Saatchi a deschis o retea internationala experta in servicii de shopper-marketing, care ofera consultanta firmelor, instruirea staff-ului si solutii solutii pentru de shopper-marketing pentru clientii sai deja existenti. Cel mai simplu exemplu de aplicare a acestui concept este aparitia carucioarelor in supermarketuri de foarte mult timp.

Conform specialistilor de la Saatchi&Saatchi, conceptul de shopper-marketing reprezinta cea mai noua tehnica de marketing prin care se identifica comportamentul consumatorului.

Cosmina Doicu
[email protected]

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro