Numarul de angajati in sectorul call-center va ajunge pana la jumatatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut, a declarat, luni, Madalina Vilau, managing partner al firmei Expo Media. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati call-center pe an. in prezent sunt 250 deschise in Romania", a spus Vilau, la o conferinta de presa organizata pentru prezentarea unei expozitii de profil, organizata la Bucuresti.
Romania este foarte cautata de catre firmele specializate, deoarece forta de munca este bine pregatita si cunoaste limbi straine. Un alt factor este afinitatea culturala.
Unul dintre efecte este ca Bucurestiul a devenit saturat de call-center si este foarte greu de gasit angajati, a mai spus Vilau.
"De remarcat extinderea catre alte orase cu centre universitare, unde se pot gasi mai usor angajati, inclusiv studenti in anii II-III", a mentionat Vilau.
Principalii concurenti ai Romaniei in domeniul deschiderii de call-center sunt India si tari din Extremul Orient, iar din regiune Bulgaria, a spus Calin Nistor, director de marketing la firma Dial Telecom.
"Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call center (Easy Call), ceea ce arata interesul SUA pentru Romania. Preluarea se bucura de succes, mai ales ca o mare companie americana a inchis unitati in India si Filipine si a deschis un call center in Romania", a spus Nistor.
Dial Telecom are in prezent 12 unitati tip call-center, cele mai multe activand in domeniul bancar si de colectare a creantelor.
Firma britanica Access 2 Service opereaza un call-center in Romania prin care vinde credite imobiliare in Marea Britanie, a adaugat Nistor.
Segmentele economiei cu cele mai multe unitati call-center, pe langa telecomunicatii, sunt segmentele financiar-bancar si de retail.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro