Lansarea noului model Honda Civic la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) 2011 reafirma angajamentul Honda de a reduce nivelul emisiilor CO2. Standul de la Frankfurt subliniaza directia adoptata pentru protejarea mediului inconjurator - "Road to Zero Emissions".
Elementele integrate, colorate, ale standului reprezinta si fac legatura cu tehnologiile Honda pentru protejarea mediului incojurator. Culoarea rosie marcheaza zona pentru autovehiculele conventionale (benzina si motorina). Culoarea albastra simbolizeaza autovehiculele electrice Fuel Cell alimentate cu hidrogen, culoarea verde reprezinta vehiculele cu baterie electrica. Combinatia dintre rosu si verde reprezinta tehnologia hibrida. Toate elementele diferit colorate se intalnesc in zona Honda Dream House in care Honda prezinta un numar de tehnologii ce genereaza energie si protejeaza mediul inconjurator – evidentiind abordarea \'Road to zero emissions’.
Conceptul elementelor colorate a fost creat si implementat de tanarul artist Sebastien Wierinck.
Noua Honda Civic
Honda prezinta noul model Civic la Salonul Auto de la Frankfurt.
Proiectat special pentru piata europeana, modelul Civic va fi comercializat exclusiv in versiune hatchback in 5 usi si va concura in segmentul C. La inceputul anului 2012 va fi disponibil in showroom-urile din Europa.
Echipa Civic condusa de Mitsuru Kariya, ‘Large Project Leader’ (LPL), a avut obiectivul de a crea si dezvolta noul model Civic. Deoarece actualul model Civic este cunoscut pentru stilul exterior unic si pentru practicalitatea din cadrul segmentului C in Europa, Mitsuru Kariya si echipa sa erau nerabdatori sa inteleaga mai bine necesitatile si dorintele clientilor europeni. Actualul model Civic a devenit punctul de referinta in cadrul studiilor, scopul fiind acela de a crea un vehicul si mai performant.
”...in timpul evaluarii necesitatilor clientilor nostri, am observat ca dorintele acestora sunt exigente si unice din multe puncte de vedere. Ne-am concentrat actiunile pe indeplinirea acestor asteptari si in cadrul acestui proces am ridicat standardele la un nou nivel.” (Mitsuru Kariya, LPL)
In conditiile in care, in Europa, pretul combustibililor si obiectivele privind obtinerea unui nivel redus de emisii au crescut, din studiul efectuat la nivelul clientilor europeni a rezultat faptul ca pentru actualii clienti Civic nu sunt considerate importante doar stilul modern si performantele, ci si tehnologia avansata pentru a crea un vehicul eficient in utilizare si ecologic.
Perioada de dezvoltare a noului model Civic a durat mai mult de patru ani. Majoritatea componentelor utilizate sunt noi sau au fost dezvoltate punandu-se accent pe sistemul de suspensii pentru a imbunatati confortul si manevfrabilitatea, pe materialele interioare pentru a imbunatati calitatea generala a spatiului interior, pe noul stil al designului si pe aerodinamica pentru a obtine un aspect exterior mai bun si o mai buna eficienta, pe motoare pentru a obtine performante excelente si nivel redus de emisii CO2.
Per total, noul model Civic este construit pe punctele forte ale predecesorului sau pe care le duce la un nivel inalt. De asemenea, este unul dintre modelele din segmentul sau ce a obtinut cel mai mic nivel de emisii CO2 – modelul diesel produce doar 110g/km avand 150 CP si 350 Nm.
Actualul model Civic, lansat in anul 2006, a fost modificat prin dezvoltarea unei platforme unice bazata pe un ”rezervor central” proiectata pentru a oferi beneficii practice precum spatiu mai mare in habitaclu, ce indeplineste cerintele clientilor segmentului C. Modelul Civic a fost proiectat si dezvoltat pentru piata europeana primind feedback pozitiv in zone precum designul si versatilitatea/practicalitatea ce au ajutat la definirea actualului model Civic ca avand ‘prezenta stradala’ cu ‘aspect futurist’, multi-functional, cu un extraordinar spatiu pentru portbagaj si multiple variante de asezare a scaunelor oferite de sistemul ’magic seats’.
In timpul studiilor, echipa de dezvoltare a noului Civic a considerat ca aceste elemente cheie au fost atinse de actualul model Civic si a optat pentru mentinerea si imbunatatirea calitatilor prezentului model Civic. Echipa a dorit sa creeze un design nou, emotional , ce are puterea de a surprinde si de a oferi lucruri neasteptate in ceea ce priveste spatiul si alte caracteristici practice, imbunatatind in acelasi timp vizibilitatea si largind campul vizual pentru a intensifica experientele traite.
Actualul model Civic a obtinut deja un spatiu interior extraordinar dispundand de o capacitate portbagaj fara concurenta. Acum se pune accentul pe mentinerea acestui spatiu interior de top, imbunatatind in acelasi timp modalitatea de aranjare si eficienta spatiului in incercarea de a reduce dimensiunile generale. Acest lucru inseamna un nou design exterior, performanta aerodinamica imbunatatita, reducerea greutatii ce joaca un rol important in dezvoltarea performantelor.
Au fost conduse multe studii pentru a determina cele mai noi si importante necesitati ale pietei europene. Designerii si inginerii europeni si japonezi au conlucrat pe durata intregului proces. Testele au fost efectuate initial in Japonia, apoi repetate in Europa pentru a se asigura ca toate elementele indeplinesc cerintele celor mai exigenti clienti ai segmentului C.
”autovehiculul trebuie sa fie sigur si manevrabil, convenabil s.a.m.d. … premium in ceea ce priveste performantele oferite la un pret convenabil.” (Mitsuru Kariya, LPL)
Echipa de dezvoltare Civic a apelat la soferi, dealeri si mass-media pentru a evalua actualul model Civic si pentru a defini caracteristicile si calitatile esentiale precum si prioritatile noului model. Şoferii au apreciat stilul distinct si forma autovehiculului, aspectul futurist si practicalitatea. Totusi, feedbackul lor a sugerat ca designul partii posterioare a autovehiculului ar putea fi mai sofisticat si ca vizibilitatea posterioara ar putea fi imbunatatita. În interiorul modelului Civic designul modern si prietenos al habitaclului a fost apreciat, asa cum au fost cabina spatioasa si "scaunele magice" versatile, dar utilizatorii au solicitat o imbunatatire a calitatii materialelor utilizate. Şoferii au fost impresionati de sentimentul oferit, dar au remarcat ca zgomotul produs de suspensii poate fi redus si ca se poate imbunatati confortul in timpul sofatului.
Studiile au aratat ca soferul obisnuit al modelului Civic este atras de designul unic, de performantele sportive si de tehnologiile avansate. Spatiul a fost definit ca fiind prioritar, clientii solicitand consum redus de combustibil si nivel redus al emisiilor.
Ideile initiale pentru noul Civic au fost explorate in sfera auto avand design ‘Lean Energetic’. ‘Lean’ pentru a evidentia lumea actuala ce constientizeaza problemele mediului inconjurator, iar ‘Energetic’ exprima vitalitatea Honda. Aceasta directie a designului se traduce intr-un concept de design ‘Clean-Dynamic’.
Echipa de design a definit termenul "Clean-Dynamic", cu ajutorul unor surse de inspiratie variate: o aeronava cu design ’unificat’, in care fuselajul si aripile se imbina intr-o singura caroserie pentru a oferi performante aerodinamice superioare, silentiozitate si spatiu pentru pasageri. O alta sursa de inspiratie a fost vestimentatia sportivilor: echipamentele de inot si cele ale atletilor, ce ofera rezistenta redusa la inaintare.
Schitele initiale s-au axat pe designul elegant ’unificat’ al avionului (un concept desenat de inginerii Universitatii Cambridge), pe rezistenta redusa a costumelor de baie fara linii evidente intre suprafete - liniile barei de protectie si a aripii se armonizeaza perfect pe caroserie.
Acest concept a fost un adevarat succes intr-o noua directie - in loc sa se bazeze pe putere bruta si pe puterea motorului pentru a oferi o imagine sportiva, o 'caroserie armonizata' cu rezistenta redusa a reprezentat o imagine distinsa pentru noul model Civic. Echipa a revenit la aceste surse de nenumarate ori in timpul procesului de design folosindu-le drept criterii atunci cand a trebuit sa confirme din nou directia aleasa.
Noul Civic va fi disponibil cu trei motorizari: versiune 1.4 litri benzina, versiune 1.8 litri benzina si versiunea 2.2 litri diesel. Toate motorizarile sunt echipate cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, ECO Assist, tehnologie avansata de control a combustibilului si Idle Stop. De asemenea, sunt echipate cu sistem Hill Start Assist. Propulsorul 1.8 litri poate fi echipat cu o transmisie automata in 5 trepte creata special.
Obiectivul principal al dezvoltarii motorului si a transmisiei a fost acela de a mentine performante extraordinare, o excelenta experienta, imbunatatind in acelasi timp eficienta motorului, eficienta tradusa in costuri reduse de exploatare.
Varianta actualizata a Honda Insight este lansata la Salonul Auto de la Frankfurt 2011. Acum Insight respecta si mai mult mediul inconjurator producand emisii CO2 de doar 96 g/km*. De asemenea, noul Insight dispune de un nou design exterior incluzand o noua grila frontala. Elementele spatiului interior au fost imbunatatite pentru a obtine o calitate superioara prin oferirea a doua variante de culori interioare. Vizibilitatea posterioara a fost imbunatatita, iar spatiul pentru pasagerii posteriori a fost modificat. De asemenea, au fost aduse modificari motorului si suspensiilor pentru a oferi mai multa stabilitate si un nivel superior de confort. Sunt disponibile doua noi culori exterioare.
Modelul Insight 2012 va fi disponibil fie cu jante de 15” fie cu jante de 16”. În ambele cazuri, nivelul emisiilor CO2 este imbunatatit cu 5 g/km – ceea ce inseamna ca versiunea cu jante de 15” are un nivel de emisii de CO2 de doar 96 g/km*, iar versiunea cu jante de 16” de 100g/km.
Consumul de combustibil a fost imbunatatit cu ajutorul aerodinamicii imbunatatite si a eficientei trenul de rulare. Frecarea redusa a motorului si eficienta CVT impreuna cu sistemul imbunatatit de aer conditionat ce dispune de un nou spatiu de depozitare cu racire, toate acestea contribuie la obtinerea unui nivel redus al consumului de combustibil.
Designul exterior este actualizat pentru a scoate in evidenta modelul Insight prin intermediul stilului eficient si aerodinamic. Noul model include un nou design al grilei si al barei de protectie si, de asemenea, modificari ale farurilor.
Partea posterioara beneficiaza de acelasi design nou, de un nou spoiler ce ajuta la imbunatatirea vizibilitatii posterioare. Detaliile ornamentelor placutei de inmatriculare au fost modificate precum si grupurile optice posterioare al caror contur este albastru pentru a sublinia identitatea hibrida.
Noile caracteristici interioare confirma calitatea imbunatatita si confortul modelului Insight 2012. Acestea includ un nou material pentru tapiteria scaunelor si panouri cu aspect de lemn negru. Spatiul posterior a fost redesenat pentru a oferi un spatiu mai mare cu 10 mm pentru zona capului. Acest lucru a fost obtinut prin ajustarea unghiului banchetei posterioare si prin remodelarea zonei capului astfel incat aceasta sa dispuna de linii curbe la margini.
Confortul soferului si al pasagerului a fost imbunatatit prin reducerea intruziunii motorului si a zgomotelor produse de suspensii si de anvelope. Acum bratele inferioare ale suspensiei fata sunt din aluminiu si nu din otel, iar noile anvelope au redus nivelul zgomotului din cabina.
Detaliile designului posterior al autovehiculului, ce include un nou spoiler, ofera o mai mare suprafata vitrata, ornamente portbagaj imbunatatite, iar dimensiunea motorului stergatoarelor a fost redusa, acest lucru traducandu-se intr-o mai buna vizibilitate posterioara.
Modelul Insight dispune de propulsorul 1.3 litri i-VTEC, eficient, compact si de un motor electric. Combinatia dintre acest propulsor si motor este disponibila si pentru noul model Jazz Hybrid, iar ambele modele beneficiaza de abilitatea de a functiona doar pe motor electric in anumite conditii.
Combinatia dintre caroseria ultra-aerodinamica si un tren de rulare hibrid paralel confera extraordinare performante cu nivel redus de emisii nefiind vorba doar despre un nivel de 96 g/km de emisii CO2. Modelul Insight a fost dezvoltat pentru a oferi un consum excelent de combustibil si un nivel redus de emisii in permanenta nu doar in cadrul testelor oficiale. Sistemul Eco Assist incurajeaza si asista soferii in obtinerea unui consum redus de combustibil in fiecare zi prin intermediul functiei si butonului ECON.
Un lucru foarte important este ca modelul Insight este produs intr-o fabrica in care deseurile aparute in urma procesului de productie nu ajung in pamant si sunt folosite o serie de tehnologii ce economisesc energie pentru a reduce impactul avut asupra mediului inconjurator. La finalul perioadei de utilizare a autovehiculului, modelul Insight este extrem de reciclabil, iar bateriile pot fi reciclate cu usurinta cu ajutorul unui dealer Honda.
Honda prezinta la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul de vehicul electric Honda EV si o platforma hibrida plug-in, de dimensiuni medii. Conceptele fac parte din programul Honda ”Road to Zero Emissions”, prezentand tehnologia actuala a hibridelor langa tehnologiia viitoare a vehiculelor plug-in si obiectivul final al vehiculelor electrice fuel cell, precum FCX Clarity.
Ambele vehicule sunt parte integranta a Honda Electric Mobility Network, proiectul companiei pentru a reduce emisiile CO2 prin intermediul produselor inovative, a managementului energiei si a tehnologiilor de producere a energiei.
Conceptul Honda EV sugereaza directia si stilul viitoarei productii de vehicule electrice ce va fi introdusa in Statele Unite ale Americii si in Japonia in anul 2012. Noua platforma hibrida plug-in sublinieza cele mai bune calitati ale urmatoarei generatii Honda de tehnologie hibrida cu doua motoare, programata pentru debut in anul 2012.
”Lunga istorie Honda in domeniul tehnologiilor electromotrice ne-a ajutat sa intelegem necesitatile clientilor,” a afirmat Takanobu Ito, Honda Motor Co., Ltd. Presedinte si CEO. ”În opinia Honda, un vehicul electric trebuie sa ofere o utilitate extraordinara si sa fie placut la condus. Capacitatea conceptului Honda EV de a se transforma in mediul urban va fi o completare perfecta a mobilitatii totale a hibridului plug-in si a vehiculului electric fuel cell FCX Clarity:”
Conceptul Honda EV este desenat pentru a intampina necesitatile unui client urban si utilizeaza aceeasi dispunere pentru 5 pasageri disponibila si in cazul renumitului model Honda Jazz. Atunci cand va incepe productia conceptului Honda EV, modelul va fi alimentat de o baterie litiu-ion si de un motor electric coaxial.
Motorul extrem de etans, derivat din modelul vehiculului fuel cell FCX Clarity, dezvolta o eficienta si o putere excelenta fiind totusi extrem de silentios la viteze mari. Conceptul Honda EV va avea o viteza maxima de 144 km/h (90 mph).
Conceptul Honda EV va avea o autonomie estimata de 160 km (100 mile) cu o incarcare utilizand ciclul urban US EPA LA4* (112 km la aplicarea factorului de ajustare EPA). Autonomia poate fi maximizata prin utilizarea inovativului sistem electric cu 3 moduri, adaptat de la modelul sport Honda CR-Z hibrid.
Sistemul ii permite soferului sa selecteze intre modurile ECON, NORMAL si SPORT pentru a schimba instantaneu modalitatea de condus, sporind astfel eficienta sau imbunatatind acceleratia.
Sistemul electric cu trei moduri de condus utilizeaza acelasi principiu cu cel al sistemului utilizat pe modelul CR-Z hibrid ce permite optimizarea vehiculului in conformitate cu preferintele soferului sau cu conditiile din trafic. Atunci cand va aflati in modul ECON, autonomia poate cu creste cu pana la 17 procente comparativ cu modul NORMAL si cu pana la 25 procente comparativ cu modul SPORT. Acceleratia se imbunatateste semnificativ atunci cand se alege modul SPORT, generand performante similare cu cele ale unui vehicul echipat cu un propulsor de 2.0 litri pe benzina.
Pe langa cele trei modalitati de condus, conceptul Honda EV va include o serie de sisteme interactive ce vor asista soferul pentru marirea autonomiei bateriei.
Un indicator special recomanda soferului cand sa opreasca sistemul de aer conditionat sau alte accesorii pentru a pastra puterea bateriei.
Pentru a ajuta soferul sa gestioneze experienta detinerii unui vehicul electric, conceptul Honda EV este echipat standard cu un sistem de conectivitate ce permite soferului sa fie conectat, prin intermediul unui smartphone sau a unui computer sau prin intermediul unei telecomenzi interactive exclusive Honda, atunci cand este departe de vehicul. Telecomanda interactiva ofera conectivitate cu vehiculul fara a fi necesara o conexiune internet sau un semnal mobil.
Prin intermediul sistemului de conectivitate, soferii vor putea vizualiza, de la departare, stadiul de incarcare al vehiculului, pot initia procesul de incarcare si pot activa sistemul de aer conditionat, chiar si atunci cand este conectat la priza, pentru a reduce descarcarea bateriei la pornire. Aplicatia mobila si pagina de internet ofera, de asemenea, posibilitatea de a seta notificari privind stadiul incarcarii si avertizari pentru a optimiza rata de utilizare, si ofera asistenta stradala non-stop, precum si o localizare a statiilor publice de incarcare.
Conceptul Honda EV este echipat standard cu un sistem Honda Satellite Linked Navigation System ce include posibilitatea de a localiza statiile publice de incarcare.
Conceptul Honda EV este creat pentru a putea fi incarcat cu usurinta. Reincarcarea bateriei se face in mai putin de 12 ore atunci cand se foloseste o sursa de alimentare de 120 volt si in mai putin de sase ore atunci cand se foloseste o sursa de alimentare de 240 volt.
Conceptul Honda EV prezentat la Frankfurt are culoare exterioara Deep Clear Blue Pearl, este echipata cu jante din aluminiu cu cinci spite si insertii de culoare albastra. Conceptul dispune de faruri unice cu LED, parte frontala cromata, bara de protectie aerodinamica, stopuri cu LED si stickere EV. În interior, conceptul Honda EV este echipat cu tapiterie din materiale ecologice.
Langa conceptul Honda EV prezentat la Salonul Auto se gaseste prototipul unui stand de incarcare Honda. Pentru a incepe incarcarea, soferul trece un card prin fata ecranului si apoi conecteaza incarcatorul la vehicul. Standul de incarcare Honda ofera o avanpremiera a viitoarei infrastructuri de incarcare electrica ce va fi facila in utilizare si intuitiva pentru clienti.
Honda Plug-in Hibrid
Honda dispune, de asemenea, o platforma hibrida plug-in ce evidentiaza cele mai bune calitati ale sistemelor hibride cu doua motoare Honda. Integrata pe o platforma sedan de dimensiuni medii, platforma hibrida plug-in este proiectata pentru a fi compatibila cu obiceiurile zilnice de condus, permitand astfel deplasari dese si frecvente in modalitate complet electrica si oferind, in acelasi timp, capacitatea de a face deplasari de lunga durata. Sistemul Honda cu doua motoare schimba in permanenta cele trei modalitati diferite pentru a maximiza eficienta modului de a conduce: in totalitate electric, benzina – electric si doar motor. Hibridul plug-in utilizeaza, de asemenea, franarea regenerativa pentru a incarca bateria.
In modul complet electric, vehiculul utilizeaza o baterie litiu-ion 6 kWh si un motor electric 120 kW. În modul complet electric se atinge o autonomie de aproximativ 16 – 24 km (10-15 mile) in ciclu urban si o viteza maxima de 100 km/h (62 mph). Încarcarea completa a bateriei va dura intre 2 si 2,5 ore folosind o priza de 120 volti si intre 1 ora si 1 ora jumatate la o priza de 240 volti.
Autovehiculul poate fi utilizat si in modul benzina – electric hibrid, platforma este echipata cu un motor cu ciclu Atkinson 2.0 litri, i-VTEC, 4 cilindri in linie si cutie de viteze cu variatie continua - Electric Continuously Variable Transmission (E-CVT). Pe langa baterie, exista un generator ce alimenteaza motorul electric.
Pentru o deplasare eficienta la viteze mari, vehiculul se poate cupla in modul direct, in care doar motorul actioneaza rotile anterioare.
Program demonstrativ de tehnologie avansata
Honda va lansa, anul acesta, in Statele Unite ale Americii un Program demonstrativ de tehnologie avansata ce va oferi conditii de testare reale, studii privind comportamentul clientilor si modul in care folosesc vehiculul, planificarea infrastructurii publice de incarcare si initiativele privind sustenabilitatea. Partenerii ce fac parte din program includ Universitatea Stanford, orasul Torrance, California si Google Inc.
Reteaua de mobilitate electrica Honda si managementul energiei
Honda FCX Clarity fuel cell, conceptul Honda EV si viitorul vehicul hibrid plug-in fac parte din abordarea Honda privind reducerea nivelului de emisii CO2.
Honda este unica in eforturile sale de a crea produse ecologice si solutii de energie regenerabila pentru alimentarea lor. În prezent, Honda produce si comercializeaza, in Japonia, panouri solare de tip film, a finalizat recent instalarea la cele trei locatii de productie ce includ Academia Honda din Erlensee Germania, Honda UK Manufacturing din Swindon Marea Britanie si sediul Honda Nordic din Malmö Suedia.
Honda foloseste modalitati inovative de a produce si distribui energie prin intermediul metodelor sustenabile precum alimentare solara pentru a produce combustibil cu hidrogen din apa. Suplimentar, Honda dezvolta sisteme home energy-management ce utilizeaza tehnologia de micro-cogenerare si modulele de celule solare pentru a alimenta si incalzi locuintele precum si pentru a incarca vehiculele electrice. Reteaua de mobilitate electrica a Honda se alatura tehnologiei vehiculelor ecologice, producerii de energie regenerabila si solutiilor de energy-management pentru beneficiul clientilor si societatii.
FCX Clarity
FCX Clarity este prezentat langa cele doua concepte demonstrand astfel pozitia sa ca fiind solutia finala pentru mobilitatea cu emisii zero. Primului vehicul electric fuel cell a fost disponibil in leasing in Statele Unite ale Americii si in Japonia inca din anul 2008 si a fost livrat clientilor inclusiv actritei Jamie Lee Curtis si jucatorului de hochei Scott Niedermayer.
FCX Clarity este fundamental un vehicul electric, cu pile de combustie pe baza de hidrogen producand electricitate ca urmare a reactiei dintre hidrogen si oxigenul din atmosfera. Aceasta reactie are doar o emisie, apa simpla (H2O) sub forma de vapori. FCX Clarity poate fi realimentat de la gol la plin in mai putin de patru minute si are o autonomie de 460 km (288 mile). FCX Clarity dispune de spatiu suficient pentru patru adulti si bagaje si de o viteza maxima de 160 km/h (100 mph). Vehiculul cu pile de combustie demonstreaza faptul ca un vehicul fara emisii nocive poate fi practic, confortabil si distractiv.
Incepand cu anul 2009, FCX Clarity a fost prezentat in Europa pentru a demonstra potentialul tehnologiei cu pile de combustibil politicienilor, factorilor decizionali si proiectelor de infrastructura. Printre altele, FCX Clarity a fost prezentat la COP 15, Conventia Natiunilor Unite cu privire la schimbarea climei, Parlamentul European al Tinerilor si Conferinta Mondiala privind Energia cu hidrogen din Essen. În luna mai 2011, Honda s-a alaturat Parteneriatului Clean Energy, cel mai important proiect pentru demonstrarea infrastructurii pilelor de combustibil si a platformei de hidrogen.
Conceptul Honda EV si un sedan hibrid plug-in vor fi introduse in Statele Unite ale Americii si in Japonia in 2012, alaturandu-se vehiculelor ecologice din gama Honda ce includ modelul FCX Clarity, Civic GX un sedan alimentat cu gaze naturale comprimate (doar in SUA) si alte patru modele hibride benzina-electric: Civic Hibrid (doar SUA); hibridul sportiv CR-Z; Insight hibrid si Jazz Hibrid (doar Japonia si Europa).
Modelele revizuite Honda Accord sedan si Tourer au debutat la Salonul Auto de la Geneva in luna martie a acestui an. Ambele vehicule au suferit modificari ale stilului, nivelului de emisii, ale confortului si manevrabilitatii pentru a indeplini cerintele anului 2011.
Atat modelul sedan cat si cel Tourer au beneficiat de mici dar remarcabile modificari ale grupurilor optice si ale barei de protectie pentru a intregi modificarile de sub capota. Grupurile optice au un aspect curat, bine determinat, indicatoarele anterioare de culoare portocalie avand acum o finisare imbunatatita. La vehiculele cu echipare de varf farurile sunt acum Bi-HID (faza lunga si faza scurta Xenon) si sunt disponibile faruri adaptive (Active Cornering Lights) pentru a imbunatati vizibilitatea pe timpul noptii. Grila a fost usor remodelata, barele centrale sunt cromate la fel ca si grila exterioara pentru a oferi vehiculului un aspect sportiv. Conductele de racire si proiectoarele de ceata ale tuturor modelelor au fost reprofilate, forma conica a acestora oferind un aspect mai agresiv autovehiculului.
Aspectul partii posterioare a modelului sedan a fost imbunatatit cu ajutorul finisarilor de culoare rosie pentru marsarier si a indicatoarelor pentru a fi in armonie cu proiectoarele de ceata, oferind echilibru stilului partii posterioare. Stilul exclusiv al modelului sedan este completat de ornamentele cromate de culoare deschisa pozitionate deasupra placutei de inmatriculare la majoritatea modelelor si de finisarea cromata de culoare inchisa in cazul vehiculelor Type S. Designul exterior este completat de culorile exterioare of Alabaster Silver, Graphite Lustre si Celestial Blue Pearl adaugate gamei de culori.
Modificarile stitului exterior au fost completate de o serie de modificari subtile aduse spatiului interior, majoritatea versiunilor avand acum tapiterie cu intarituri modificand ambienta din habitaclu. Modelele Type S dispun de tapiterie partiala din piele, scaune cu finisari de culoare gri inchis si cusaturi de culoare neagra pentru a oferi un plus de distinctie. Finisarea cu aspect metalic a franei de mana, ornamentul schimbatorului de viteze, ornamentul volanului, insertiile din portiere, fundalul de culoare rosie ce merge de-a lungul plansei de bord este acum de culoare albastru inchis pentru a completa noile materiale pentru spatiul interior. La majoritatea modelelor, lumina din spatiul pentru picioare este acum de culoare albastra daca farurile sunt aprinse si de culoare rosie la modelele Type S.
Rafinatului motor diesel 2.2 litri 150 CP i-DTEC i-au fost reduse frecarile interioare pentru a imbunatati consumul de combustibil si nivelul emisiilor. Rezultatul acestor modificari este o reducere de 9 g/km a emisiilor CO2 in cazul modelului sedan cu transmisie manuala in 6 trepte si o reducere de 11 g/km in cazul variantei automate. Aceste modificari interioare au fost combinate cu o serie de ajutoare aerodinamice ce includ o priza de aer mai mare, protectii sub podea si un subcadru posterior, inginerii Honda au depus eforturi pentru a reduce pierderile prin frecare ale anvelopelor si jantelor prin folosirea unor rulmenti cu frecare redusa si a unor anvelope cu rezistenta redusa la rulare. Modelele Accord echipate cu o transmisie automata au beneficiat si de reducerea pierderilor prin frecare din cutia de viteze si de optimizarea rapoartelor pentru a imbunatati consumul de combustibil si nivelul emisiilor.
Performantele NVH deja cunoscute ale actualului model Accord au fost imbunatatite prin adoptarea unei spume cu densitate mare in zonele de sub capota si plansa de bord. Izolarea podelei a fost, de asemenea, revizuita si a completat scuturile suplimentare ale DPF si protectia tevii de esapament. Suita de tehnici folosite pentru reducerea zgomotului este completata de o crestere cu 0.9 mm a grosimii lunetei imbunatatind experienta pasagerilor de pe bancheta posterioara.
Inginerii din Japonia au lucrat cu omologii din Germania si Marea Britanie la rafinarea amortizoarelor modelului Accord Tourer si Sedan pentru a obtine un comportment exemplar in diferite conditii de drum. Rafinarea amortizoarelor dual mode a imbunatatit stabilitatea la viteze mari pe autostrada si calitatea deplasarii chiar si pe drumuri cu denivelari.
Una din modificarile vizibile la gama de varf a modelului Accord este reprezentata de farurile adaptive Active Cornering Lights ce ofera vizibilitate sporita in viraje. Lumini suplimentare au fost integrate subtil in grupurile existente, iluminand partea laterala a autovehiculului pentru a ajuta soferului in conditii de vizibilitate redusa. Grupurile de pe partea respectiva se vor aprinde atunci cand soferul activeaza semnalizatorul de pe acea parte sau roteste volanul cu mai mult de 90 grade. Atunci cand este cuplat marsarierul, ambele lumini se vor aprinde pentru a asigura vizibilitate pe ambele parti ale autovehiculului.
O alta tehnologie adoptata de Honda este sistemul de asistenta faza lunga ce este echipat pe vehiclele cu faruri Bi-HID (faza lunga si scurta Xenon). Acest sistem este controlat de o camera CMOS montata pe parbriz in zona oglinzii retrovizoare interioare. Camera detecteaza farurile vehiculelor ce vin din sens opus sau stopurile vehiculelor din fata si comuta automat farurile la setarea normala daca este aprinsa faza lunga. Acest lucru permite soferului sa se concentreze complet la trafic fara a fi necesar sa controleze manual setarile luminilor.
Honda Jazz cu transmisie CVT
Anul acesta la Salonul Auto de la Geneva a debutat varianta europeana a noului model Honda Jazz si a fost marcata revenirea transmisiei automate CVT in segmentul B, un segment in continua schimbare.
Transmisie automata CVT
Atunci cand inginerii Honda au inceput reviziurea popularului model Jazz, una din prioritati a fost oferirea unei transmisii automate ce nu va influenta consumul de combustibil sau nivelul emisiilor CO2. Solutia gasita a fost combinarea transmisiei CVT, similara celei de pe versiunea anterioara a Honda Jazz, cu un convertizor de cuplu. Convertizorul de cuplu a inlocuit dispunderea ambreiajului unitatii anterioare CVT, oferind o manevrabilitate mai buna in timpul parcarii si un consum de combustibil mai mic la deplasarea pe autostrada.
Acest lucru inseamna ca soferii vor beneficia de o experienta extraordinara oferita de transmisia automata fara a compromite performantele privind protejarea mediului inconjurator.
Design exterior
Designul exterior al modelului Jazz a suferit modificari la grupurile optice anterioare ce au acum o forma diferita si completeaza noua grila frontala de culoare negru mat.
Bara de protectie anterioara a fost reprofilata pentru a spori aerodinamicitatea si designul exterior. În partea posterioara a autovehiculului, grupurile optice dispun acum de portiuni de culoare rosie in partea superioara si inferioara, partea centrala ramanand de culoare alba.
Design interior
Spatiul interior a suferit modificari totale ale culorii plansei de bord, aceasta dispunand de un plastic mai inchis la culoare oferind o ambianta complet diferita in habitaclu. Au fost adaugate inele cromate la sistemul de climatizare si la aeratoare pentru a contrasta cu noua plansa de bord. Acum tapiteria scaunelor dispune de un model cu albastru si negru pentru a completa noile suprafete ale plansei de bord. Toate zonele iluminate ale plansei de bord au acum o lumina de culoare portocalie ca si instrumentele de bord completand noile materiale interioare.
Scaune magice
Spatiul interior pastreaza caracterul practic legendar obtinut datorita pozitiei unice, centrale, a rezervorului modelului Jazz.
Scaunele magice ale modelului Jazz reprezinta caracteristica principala a spatiului interior, avand capacitatea de a fi coborate complet pe podeaua vehiculului, oferind o suprafata plana cu o podea extrem de joasa. Ca alternativa, baza poate fi rotita cu pana la 90 grade pentru a oferi un spatiu inalt de incarcare si a transporta diferite obiecte de dimensiuni mari, de la biciclete la plante in ghiveci. Scaunele posterioare se pot acum inclina cu cateva grade pentru a oferi pasagerilor din spate posibilitatea de a-si regla pozitia dorita.
Sasiu
Revizuirea suspensiilor si a sistemului de directie a adus imbunatatiri semnificative atat in ceea ce priveste confortul cat si manevrabilitatea modelului Jazz. Echipa de ingineri din Germania si Marea Britanie, unde sunt produse o mare parte a modelelor Jazz vandute in Europa, au petrecut mult timp rafinand sasiul ce avea deja calitati impresionante pe diferite suprafete de rulare. Pentru a permite soferilor sa se bucure de aceste imbunatatiri, inginerii au marit cuplul in pozitia centrala a volanului pentru a oferi soferului o senzatie mult mai placuta.
Honda Jazz Hybrid – Nivel redus emisii si spirit practic fara compromis
Comercializarea modelului Jazz Hybrid a inceput in luna martie 2011 in multe piete si a fost prezentat, cu toate specificatiile de productie, la Salonul Auto de la Geneva din acest an, demonstrand inca o data angajamentul permanent al Honda fata de tehnologia hibrida benzina-parte electrica.
Lansarea ultimei noutati din gama practicului model Jazz marcheaza primul moment in care in segmentul B exista si un autovehicul hibrid similar. Cel mai important este faptul ca modelul Jazz Hybrid nu va pierde din spiritul sau practic, structura compacta a sistemului Honda IMA permitand modelului din segmentul B sa pastreze scaunele ”magice” ultra flexibile si capacitatea de 300 litri a portbagajului.
Scaune magice
Bateria IMA si unitatea de control au fost integrate in zona de sub podeaua portabagajului, pastrand zona obisnuita a acestuia si permitand ”scaunelor magice” sa se rabateze in aceeasi modalitate ca si in cazul versiunilor non-hibride. Acest lucru inseamna ca scaunele se rabateaza in continuare in pozitie complet plata pentru a oferi o capacitate surprinzatoare de 1320 litri sau ca baza banchetei posterioare se poate pozitiona vertical pentru a putea transporta obiecte inalte.
Sistemul hibrid IMA este identic cu cel al modelelor hibride Insight si CR-Z, beneficiind de avantajele demonstrate ale fiabilitatii acestei tehnologii importante. Avand in spate o perioada de doua decade dedicata dezvoltarii produsului si o experienta de peste 10 ani obtinuta in urma vanzarii produsului, sistemul Honda IMA s-a dovedit a fi un sistem extrem de flexibil si de incredere, peste jumatate de milion de autovehicule beneficiind de combinatia nivel redus de emisii - consum redus de combustibil.
Motor
Noul model dispunde de acelasi sistem IMA ca si hibridul Insight, utilizand acelasi motor i-VTEC 1.3 litri ca si modelul hibrid dedicat. Sistemul IMA este combinat, la modelul Jazz, cu o cutie de viteze CVT, avand un nivel emisii CO2 de doar 104 g/km, cel mai mic nivel obtinut de un vehicul cu transmie automata din segmentul B. Fiind un model hibrid benzina-electric, noul derivat ofera un nivel de emisii extrem de redus, inclusiv pentru noxele care de regula nu sunt taxate.
Design exterior
Din punct de vedere vizual, Jazz Hybrid se distinge de actualul model Jazz datorita farurilor revizuite ce acum au contur de culoare albastra, grupurilor optice posterioare, noii grilei frontale, barelor restilizate si ornamentelor cromate ale hayonului.
Noul model hibrid va fi disponibil intr-o gama de culori existente plus culoarea metalizata Lime Green.
Design interior
Spatiul interior are acum un aspect nou cu o plansa de bord monocroma cu o nuanta mai inchisa ce contrasteaza cu luminile de culoare albastra ale instrumentelor de bord si ale consolei centrale. Modelul hibrid, ca si versiunile pe benzina, este acum disponibil si cu tapiterie din piele. Plansa de bord include o versiune a functiei Eco Assist ce utilizeaza lumina ambientala a vitezometrului pentru a informa soferului despre modul in care stilul sau de condus influenteaza consumul de combustibil. Functia Eco Assist ajuta soferii sa atinga nivelul maxim de economie de combustibil in timpul sofatului in mediu urban si ofera utilizatorilor feedback in timp real despre modul in care utilizarea franelor si a acceleratiei afecteaza consumul de combustibil si mediul inconjurator.
Accesorii
Respectand caracteristicile unice ale autovehicului, gama de accesorii originale va accentua caracterul hibrid. Elemente decorative, precum ornamentele praguri, o varietate de stickere exterioare si interioare, ornamente pentru montantii B si jantele de aliaj, pot fi achizitionate in functie de gustul proprietarilor. Un sistem de navigatie Solid State Drive, hands-free Bluetooth® si Rear Entertainment System sunt disponibile pentru a oferi confort tehnologic suplimentar. Gama completa a accesoriilor originale este disponibila pentru acei clienti ce doresc sa adauge si mai multa functionalitate si stil.
Honda CR-Z – primul hibrid sport cu transmisie manuala cu 6 trepte
Primul coupe hibrid cu transmisie manuala in 6 trepte, Honda CR-Z are o atitudine gratioasa la standul de la Salonul Auto de Frankfurt 2011. În primul an de vanzari, acest model a depasit previziunile de vanzare in Japonia si a fost vedeta documentarului european Live Every Litre.
Avand emisii CO2 de doar 117 g/km si un consum de combustibil de 5.0 l/100km, CR-Z demonstreaza ca a fi ecologic nu inseamna a sacrifica sportivitatea.
Acest coupe ofera ceva unic pasionatilor ce doresc un nivel redus de emisii sau un autovehicul hibrid. Combinatia stilului coupe 2+2 cu un motor 1.5 litri IMA si o transmisie manuala a schimbat perceptia autovehiculelor hibride.
Puterea generala a motorului si a sistemului IMA este de 124 CP iar cuplul de 174 Nm.
Valoarea de varf a cuplului este identica cu cea a motorului 1.8 litri a modelului Civic si este atinsa la doar 1500 rpm, un nivel echivalent cu cel al motoarelor turbo. Chiar si cu un cuplu comparabil cu cel al modelului Civic, CR-Z are emisii CO2 mai mici cu 35 g/km** decat orice autovehicul conventional. Alte tipuri de emisii sunt, de asemenea, extrem de reduse iar pachetul bateriei nichel-metal hibrid poate fi reciclat prin intermediul dealerilor Honda la finalul ciclului de utilizare al autovehiculului.
Gama accesoriilor originale CR-Z a fost dezvoltata in patru teme pentru a permite dealerilor Honda sa identifice mai usor necesitatile individuale. Tema Carbon include covorase si ornamente praguri, panouri interioare, ornamente caroserie si jante aliaj 17”. Tema Metallic include grila frontala sport, carcase oglinzi retrovizoare exterioare, ornamente prize de aer, decoratii montanti si inele difuzoare. Tema Illumination ofera lumina de culoare albastra pentru interiorul CR-Z, in timp ce tema Coloured ofera ornamente hayon si elemente grafice caroserie. Gama de accesorii originale CR-Z ofera clientilor o varietate de optiuni pentru indivizualizarea si personalizarea autovehiculului.
Honda CR-V
Alaturi de modelul Accord, in zona benzina/motorina a Salonului Auto de la Frankfurt, se afla modelul CR-V echipat cu sistemul de franare Collision Mitigation Brake System premiat de Euro NCAP, sistem de franare autonom dezvoltat de Honda.
Modelul CR-V a fost revizuit la inceputul anului 2010 suferind modificari la sistemul de suspensii, la design, la spatiul interior si la specificatii.
Beneficiind de aceste modificari si bazandu-se pe o baza deja solida, modelul CR-V a continuat traseul predecesorului sau, inregistrand cifre de vanzari extraordinare in Europa.
Introducerea motorului i-DTEC si a optiunii unei versiuni diesel automate s-a dovedit a fi populara in cadrul clientilor ce doresc o combinatie intre consumul redus de combustibil si o utilizare extrem de facila.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro