Grupul finlandez Nokia şi-a majorat cota pe piaţa mondială a telefoanelor mobile în primul trimestru, consemnând o creştere de 24% a vânzărilor, la 112,8 milioane aparate, în detrimentul Motorola şi Sony Ericsson, care se confruntă cu dificultăţi, potrivit estimărilor analiştilor citaţi de Reuters. Potrivit datelor companiei de cercetare IDC, cota de piaţă a Nokia în trimestrul al patrulea din 2007 a fost de 40%, urmată de Samsung cu 13,9%, Motorola cu 12,2%, Sony Ericsson cu 9,2% şi LG Electronics cu 7,1%.
Avansul vânzărilor Nokia, care va avea ca efect o majorare cu 46% a profitului pe o acţiune a celui mai mare producător de telefoane mobile la nivel mondial, a fost alimentat de cererea ridicată de pe pieţele emergente, care a compensat interesul mai redus al cumpărătorilor din Europa pentru aparatele scumpe.
Volumul total al pieţei a crescut în primul trimestru cu circa 10%, la 284 milioane de telefoane, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar a scăzut cu aproximativ 15% faţă de trimestrul precedent, anticipează analiştii.
"Se pare că volumul comercializat în primul trimestru va fi la un nivel normal. Marea întrebare o reprezintă vânzările de modele scumpe în Europa", a declarat Hannu Rauhala, analist la Pohjola Bank.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro