Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua - trei ori la masinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacitati de 1.400 centrimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc si 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la masinile Euro1 vechi de 14 -15 ani, intre 323 euro si 652 de euro. Pentru o masina noua Euro 4 cu motor intre de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creste de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelasi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, nivelul aplicat urca de la 161 euro la 403 euro, conform propunerilor transmise Comisiei Europene de catre Guvern si obtinute de Mediafax.
Cuantumul de crestere aplicat taxei actuale scade proportional cu vechimea masinii Euro 4, cilindree de 1.400 cmc, de la 161 euro la 391 euro (vechime de 3-6 luni), de la 161 euro la 378 euro (vechime 6-9 luni) si de la 284 euro la 344 euro (vechime 1-2 ani).
Pentru autovehicule de acest tip, dar cu o vechime mai mare, taxa auto va scadea usor fata de nivelul actual, de la 328 euro la 315 euro (vechime 2-3 ani), de la 328 euro la 290 euro (vechime 3-4 ani) si de la 299 euro la 265 euro (vechime 4-5 ani).
Pentru o masina noua Euro 4 cu motorizare de 1.400-1.600 cmc, taxa auto va creste tot de 2,6 ori, de la 184 euro la 480 euro, iar pentru acelasi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni suma platita urca mai putin, de la 184 euro la 461 euro. in acceasi categorie, vehiculele cu vechime de 3-6 luni vor fi taxate cu 446 de euro, fata de 184 euro in prezent, iar taxa creste de la 184 euro la 432 euro (vechime 6-9 luni) si de la 324 euro la 394 euro(vechime 1-2 ani).
Ca si la capacitatile mai mici, taxa scade pentru autovehiculele Euro 4 cu cilindree intre 1.400 -1.600 cmc mai vechi de doi ani, de la 375 euro la 360 euro (vechime de 2-3 ani), de la 375 euro la 331 euro (vechime 3-4 ani) si de la 342 euro la 302 euro (vechime 4-5 ani).
Pentru o masina noua Euro 4 cu cilindree de 1.600-1.900 cmc, taxa auto aproape se dubleaza, de la 509 euro la 950 euro, o majorare similara fiind operata si in cazul masinilor cu o vechime de 1-3 luni, de la 509 euro la 912 euro. O taxa mai mare va fi platita si pentru masini cu o vechime de 3-6 luni, de la 509 euro la 884 euro, si de 6-9 luni, de la 509 euro la 855 euro.
Pentru o vechime de 2-3 ani taxa scade cu o treime la masinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la vechime de 3 - 4 ani de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani de la 948 euro la 599 de euro.
Cota de majorare a taxei se pastreaza in linii generale si pentru masinile noi Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.900 de cmc, o crestere mai putin semnificativa urmand sa fie operata doar la motorizari de peste 3.001 cmc.
Astfel, vehiculele noi Euro 4 cu cilindree intre 1.900 si 2.000 vor fi taxate aprope de doua ori mai scump, cu 1.000 de euro fata de 536 de euro, nivel aplicat in prezent pentru toate masinile din aceasta categorie mai noi de 9 luni. Taxa creste pe diferite bande la 960 de euro (vechime 1-3 luni), 930 de euro (vechime 3-6 luni) si 900 de euro (vechime 6-9 luni).
La aceasta categorie, nivelul de taxare va scadea incepand de la vehiculele mai vechi de un an, de la 945 euro la 820 de euro (vechime 1-2 ani ), de la 1.095 euro la 750 euro (vechime 2-3 ani), de la 1.095 euro la 690 euro (vechime 3-4 ani) si de la 998 de euro la 630 de euro (vechime 4-5 ani).
Noua grila prevede o dublare si la taxarea autovehiculelor noi Euro 4 dotate cu motorizari de 2.000 - 2.200 de centrimetri cubi, de la 842 de euro la 1.540 de euro. Taxa de 842 de euro valabila si pentru primele 9 luni de la fabricatie va urca la 1.478 de euro in cazul masinilor cu vechime de 1-3 luni, la1.432 de euro (vechime 3- 6 luni) si 1.386 euro (vechime 6 luni-9 luni).
La o vechime de 1-2 ani taxa pentru Euro 4 (2 - 2,2 litri) coboara de 1.485 de euro la 1.263 euro, iar pentru masinile de 2-3 ani de la 1.720 euro la 1.155 euro. La intervalele de vechime 3-4 ani si 4 -5 ani, taxa scade cu 40%, la 1.063 euro fata de 1.720 euro, respectiv 970 de euro fata de 1.568 euro.
Autovehiculele noi Euro 4 intre 2.500 - 3.000 cmc, vor avea o taxa de 2.125 de euro, cu 50% mai sus decat nivelul actual aplicat pentru vechimi intre 0 si 9 luni, de 1.339 euro. Taxa va fi majorata la 2.040 euro (vechime 1-3 luni), 1.976 euro (vechime 3-6 luni) si 1.913 euro (vechime 6-9 luni).
La o vechime de 1-2 ani, taxa la aceasta categorie va fi redusa de la 2.363 de euro la 1.743 de euro, iar pentru masinile de 2-3 ani se va plati o suma de 1.594 euro, fata de 2.737 euro. Nivelul taxei coboara de la 2.737 euro la 1.466 euro (vechime 3-4 ani) si de la 2.494 euro la 1.339 euro (vechime 4-5 ani).
Ultima categorie Euro4, cea de peste 3.001 cmc, va suferi modificari de taxare mai putin ample pe segmentele unde cuantumul creste, cel de pana la un an, dar se vor aplica reduceri mai consistente in cazul masinilor mai vechi de un an. Autoturismele noi din aceasta categori vor fi taxate cu 2.851 euro, fata de taxa de 2.296 euro aplicabila in prezent pentru vchimi de pana la 9 luni. Taxa va fi ridicata la 2.737 euro (vechime 1-3 luni), 2.651 euro (vechime 3-6 luni) si 2.566 euro (vechime 6-9 luni).
Nivelul de taxare va cobora intre 42% si 58% la masinile de peste 3001 cmc mai vechi de 12 luni. Astfel la vechime de 1-2 ani taxa coboara de la 4.051 de euro la 2.338 de euro, iar la vechime de 2-3 ani reducerea se va realiza de la 4.694 de euro la 2.138 de euro. Cele mai ample reduceri sunt aplicate in segmentul de vegime 3-4 ani, de la 4.694 euro la 1.967 euro, si 4-5 ani, de la 4.276 euro la 1.796 euro.
La motoarele cu catalizator Euro3 de 1.400 de cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechimen de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. in cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro.Suma va scadea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).
Regula de crestere a taxei doar in categoria de vechime 1-2 ani se mentine si urmatoarea clasa de cilindree a motoarelor Euro3, sumele urmand sa scada pentru masinile fabricate de peste 2 ani.
La motorizari intre 1.400 - 1.600 cmc Euro3 va plati 816 euro, comparativ cu 1.145 euro in prezent, iar la vechime de 7-8 ani taxa va fi redus de la 1.145 euiro la 720 euro., cu vechime de 1-2 ani, taxa urca de la 1.080 euro la 1.312 euro. Masinile vechi de 2-3 ani vor fi taxate cu 1.200 euro fata de 1.251 euro, iar pentru cele fabricate in urma cu 3-4 ani taxa scade de la 1.251 euro la 1.104 euro. Pentru modelele in circulati de 6-7 ani se
Taxa la autovehiculele Euro3 si capacitate de 1.600 - 1.900 cmc, creste pentru vechime de 1-2 ani de la 1.539 euro la 2.337 de euro, de la 1.783 euro la 2.138 (vechime 2-3 ani, de la 1.783 euro la 1.967 euro (vechime 3-4 ani), de la 1.625 euro la 1.796 euro ( vechime 4-5 ani) si de la 1.625 euro la 1.653 euro (vechime 5-6 ani). Sumele vor fi mai mici pentru masinile de 6-7 ani, 1.454 euro fata de 1.631 euro, si 7-8 ani , 1.283 euro comparativ cu 1.631 euro.
Motoarele Euro3 si capacitate intre 1.900 - 2000 cmc au programate majorari de taxa numai in cazul masinilor de 1-2 ani, de la 2.430 euro la 2.460 euro. Taxa va cobora de la 2.815 euro la 2.250 euro (vechime 2-3 ani), de la 2.815 euro la 2.070 euro (vechime 3-4 ani), de la 2.565 euro la 1.890 (vechime 4-5 ani ), de la 2.565 euro la 1.740 euro (vechime 5-6 ani), de la 2.576 euro la 1.530 euro (vechime 6-7 ani) si de la 2.576 euro la 1.350 euro ( vechime 7-8 ani).
Nivelul taxei va fi majorat de la 5.267 de euro la 7.013 euro pentru masinile Euro3 cu motorizari de peste 3.001 cmc si o vechime de 1-2 ani si de la 6.102 euro la 6.415 euro (vechime 2-3 ani). La aceasta categoria taxa va fi coborata de la 6.102 euro la 5.901 euro (vechime 3-4 ani), de la 5.559 euro la 5.388 euro (vechime 4-5 ani), de la 5.559 euro la 4.961 euro (vechime 5-6 ani), de la 5.583 euro la 4.362 euro vechime 6-7 ani) si de la 5.583 euro la 3.849 euro (vechime 7-8 ani).
Noua grila va stabili taxe cu mult mai mici decat in prezent pentru majoritatea masinilor echipate cu motoare Euro2, fiind vorba si de autovehicule mai evchi de 6-7 ani. Exceptie o fac motorizarile de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar si majorari.
Astfel, la masinile Euro2 de pana in 1.400 cmc, taxa coboara de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (9-10 ani) si de la 2.604 euro la 832 euro (10-11 ani).
La motorizari intre 1.400 - 1.600 cmc, taxa la vehiculele doatate cu Euro2 va fi redusa in proportii similare, de la 2.976 euro la 1.584 euro (vechime 7-8 ani), de la 2.976 euro la 1.373 euro (8-9 ani ), de la 2.976 euro la 1.197 euro (9-10 ani) si de la 2.976 euro la 950 euro (10-11 ani).
Reduceri mai putin spectaculoase, dar consistente, vor fi operate in clasa de motorizare 1.600 - 1.900 cu catalizator Euro2. Asfel, nivelul de taxare va cobora de la 3.806 euro la 2.822 euro (7-8 ani), de la 3.806 euro la 2.445 euro (8-9 ani), de la 3.806 euro la 2.132 euro (9-10 ani) si de la 3.806 euro la 1.693 euro (10-11 ani).
Taxa de inmatriculare va fi modificata in scadere si pentru vehiculele Euro2 si capacitate cilindrica de 1.900 -2.000 cmc, de la 4.007 euro la 2.970 euro (7-8 ani), de la 4.007 euro la 2.574 euro (8-9 ani), de la 4.007 euro la 2.244 euro (9-10 ani) si de la 4.007 euro la 1.782 euro (10-11 ani).
Urmatoarea clasa de motorizare de la Euro2, cea de peste 3.001 cmc, va avea o majorare a taxei pentru intervalul de vechime 7-8 ani, de la 7.301 euro la 8.373 euro. Sumele de plata vor fi mai mici pentru masinile mai vechi, respectiv 7.256 euro fata de 7.301 euro (8-9 ani), 6.326 euro fata de 7.301 euro (9-10 ani) si 5.024 euro comapartiv cu 7.301 (10-11 ani).
Taxele pentru masinile cu aceeasi capacitate cilindrica si aceeasi vechime sunt de doua ori mai mari in cazul catalizatoarelor Euro2 decat cele aplicate la Euro3.
Cele mai mari scaderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, care au si datorita faptului ca acestea au vechime foarte mare.
La capacitate de 1.400 cmc, masinile Euro1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.
in categoria de motorizare 1.400 - 1.600 cmc, taxa va fi redusa de la 4.121 euro la 581 euro (12-13 ani) si de la 4.121 euro la 370 euro (14-15 ani).
Pentru motorizari intre 1.600 si 1.900 cmc, grila prevede o scadere de la 4.894 euro la 1.024 euro (12-13 ani) si de la 4.894 euro la 652 euro (14-15 ani).
Reducerea taxei va fi aplicata si masinilor Euro1 cu cilindree intre 1.900 si 2.000 cmc, de la 5.152 euro la 1.078 euro (12-13 ani) si de la 5.152 euro la 686 euro (14-15 ani).
Scaderi mai mici au fost programate pentru autovehiculele Euro1 cu o capacitate de peste 3.100 de cmc, pentru vechime de 12-13 ani urmand ca taxa sa fie redusa de la 7.730 euro la 3.103 euro. Nivelul aplicat pentru masini cu vechime de 14-15 ani scade de la 7.730 euro la 1.975 euro.
Masinile non-euro sunt diferentiate pe doua clase de vechime, 15-16 ani si 20 -21 ani, dar nivelul taxarii este acelasi, diferentele fiind in functie numai de capacitatea motorului. Pentru motorizari de sub 1.400 cmc, taxa va cobora de noua ori, de la 4.007 euro la 560 de euro. Autovehiculele cu o capacitate intre 1.400 - 1.600 cmc vor fi taxate cu 640 de euro, fata de 4.579 in prezent.
Taxa va fi scazuta de la 5.438 euro la 808 euro, in cazul masinilor non-euro cu motoare de 1.600 - 1.900 cmc, si de la 8.589 euro la 1.501 euro, la motorizari de peste 3.000 cmc.
Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la inceputul acestei luni si ar putea suferi usoare modificari inainte de a fi aprobat de Guvern.
www.mediafax.ro
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro