Nissan Motor a prezentat duminică automobilul electric Leaf

Nissan Motor a prezentat, duminică, automobiliul electric Leaf, considerat un pas către obiectivul de a deveni lider în domeniul vehiculelor fără emisii poluante.  Al treilea mare producător auto japonez şi partenerul său francez Renault au dus o politică agresivă de susţinere a veniculelor cu motoare electrice, anunţând planul de a trece la producţia de masă a unor astfel de automobile, din 2012.

Nissan va începe, în acest an, comercializarea automobilului hatchback Leaf în Statele Unite şi Japonia, în curând urmând să adauge alte două noi modele.

Compania anticipează că, din 2012, producţia de masă va fi de circa 200.000 de unităţi pe an.

Prezentarea automobilului Leaf a fost făcută la inaugurarea noului sediu central al Nissan din Yokohama, la sud de Tokyo, de directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care a condus maşina în care se mai aflau fostul premier japonez Junichiro Koizumi şi alţi doi invitaţiSărbătorim astăzi începutul unui nou capitol în existenţa companiei", a spus Ghosn.

Afectat de recesiunea mondială, Nissan a suspendat obiectivele stabilite în planul de afaceri pe termen mediu, cu excepţia dezvoltării agresive în domeniul maşinilor electrice.

În condiţiile în care cotaţia petrolului depăşeşte 60 de dolari pe baril chiar şi în perioada de recesiune, Ghosn a arătat că este optimist în privinţa succesului vehiculelor electrice, astfel încât, în 2020, una din zece maşini, la nivel mondial, să fie de acest tip.

"Considerăm că aceste maşini nu sunt vehicule de nişă, ci de masă", a spus şeful Nissan, după inaugurare.

Ghosn a arătat că Leaf este o maşină puternică şi că, în pofida popularităţii vehiculelor hibrid, pe unele pieţe, acestea sunt maşini de nişă, acoperind sub 2% din piaţa mondială.

Şi alţi producători, precum Toyota Motor şi Volkswagen, şi-au anunţat intenţia de a produce vehicule electrice, în următorii câţiva ani, dar consideră că ar putea trece mai multe decenii până când acestea se vor răspândi pe piaţă, având în vedere costul ridicat al acestora, autonomia limitată şi durata mare de încărcare a bateriilor.

Nissan nu a anunţat preţul modelului Leaf, dar Ghosn a spus că, fără bateria costisitoare litiu-ion, care ar putea fi închiriată, costul maşinii ar putea fi comparabil cu cel al unui vehicul pe benzină.

Leaf poate atinge o viteză maximă de peste 140 kilometri pe oră şi are o autonomie de cel puţin 160 de kilometri.
 

Mediafax

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro