Muncitorii Uzinei Dacia din Mioveni au intrat în şomaj tehnic începând de joi şi vor relua lucrul pe data de 12 ianuarie 2009, când se va reduce şi cadenţa producţiei de la 1.360 la 1.085 vehicule pe zi, informează NewsIn. Dintr-un total de peste 14.000 de angajaţi, în ultimele două zile din această săptămână vor mai veni la lucru în jur de 2.500 de oameni, potrivit estimărilor sindicatului, iar începând de săptămâna viitoare va funcţiona după program normal doar unitatea CKD, unde lucrează cam 100 de salariaţi.
"Joi şi vineri vor lucra în jur de 2.500 de salariaţi, apoi numărul lor se va micşora. La CKD lucrează cam 100 de muncitori. Nu pot să estimez ce o să fie la anul, dar am speranţa că situaţia se va redresa", a declarat pentru Newsin viceliderul Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Ion Iordache.
Potrivit unui comunicat remis la începutul săptămânii de producătorul autohton de automobile, Dacia îşi întrerupe producţia în perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009, ca urmare a scăderii "brutale" a pieţei auto din România şi pentru a reduce stocurile.
Uzina de la Mioveni a fost deschisă în luna decembrie doar pentru trei zile, între 8 şi 10 decembrie. Dacia a mai oprit producţia pentru 18 zile, între 20 noiembrie şi 7 decembrie, după alte patru zile de întrerupere, pe 30 şi 31 octombrie şi 13 şi 14 noiembrie.
Conform Contractului Colectiv de Muncă al Dacia pe 2008, salariaţii care vor rămîne la domiciliu în şomaj tehnic vor fi remuneraţi cu 85% din salariul total brut. Aceştia vor beneficia de tichetele de masă pentru zilele de şomaj tehnic din luna decembrie, precum şi de prima de Crăciun în valoare de 450 lei.
Cele 620 de contracte pe durată determinată care ajung la termen în decembrie 2008 nu au mai fost reînnoite. În privinţa celor 620 de oameni care au rămas fără serviciu, liderii Sindicatului Automobile Dacia (SAD) au declarat zilele trecute că există promisiunea ca în cazul în care situaţia se va redresa să fie rechemaţi la serviciu. De asemenea, Societatea Automobile Dacia a anunţat că îşi revizuieşte bugetul de investiţii prevăzut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro, însă investiţiile care vizează ameliorarea condiţiilor de muncă şi îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor nu vor fi afectate. Dacia îşi va menţine, de asemenea, investiţiile în dezvoltarea şi diversificarea gamei de modele.
Mai multe societăţi furnizoare de componente către uzina Dacia din Mioveni au decis să intre în şomaj tehnic până în data de 12 ianuarie, ca urmare a întreruperii activităţii de producţie de la Dacia, fiind nevoiţi să se replieze după programul clientului lor.
În urma unor comisii paritare între sindicat şi administraţie, care au avut loc săptămâna aceasta, la mai mulţi furnizori, s-a stabilit ca programul de lucru să fie asemănător cu cel de la uzina de automobile din Mioveni.
Liderii Sindicatului Automobile Dacia (SAD) au declarat că salariaţii firmelor furnizoare care sunt membri ai sindicatului de la Dacia vor intra în şomaj tehnic în perioada următoare. Este vorba de societăţile Leoni Mioveni, Leoni Piteşti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL şi A.S.I. (furnizor punţi).
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro