Dupa falimentul companiei austro-slovace SkyEurope, alte companii aeriene low-cost ar putea disparea inainte de iarna, victime ale unei crize din care vor iesi numai companiile mari, precum Ryanair, estimeaza analistii citati de AFP. "Sfarsitul verii si inceputul toamnei sunt propice inchiderii companiilor aeriene mici aflate in dificultate. Vor mai exista falimente, avand in vedere traficul redus de pasageri", a estimat Nick Cunningham, analist in cadrul Evolution Securities.
in sezonul cald, perioada vacantelor si a calatoriilor turistice, companiile aeriene realizeaza cele mai mari venituri. "Daca afacerile merg deja prost, nu exista niciun motiv de a persista pe timpul iernii. Mai ales in contextul in care mediul de afaceri va fi dificil", a mai spus Cunningham.
"SkyEurope nu va fi un caz izolat. Vor fi si ale companii low-cost care vor avea dificultati pe timpul iernii", a declarat Yan Derocles, analist Oddo Securities.
Creata in 2002, dupa criza transporturilor ce a urmat atentatelor din 11 septembrie, SkyEurope este una dintre acele companii low-cost infiintate cu putine fonduri proprii, care au beneficiat de un trafic in plina expansiune, cu cresteri anuale de peste 10%.
"insa cand vine prima criza le e greu sa supravietuiasca, pentru ca nu si-au consolidat fondurile", a explicat Derocles.
De la inceputul crizei, in septembrie 2008, numarul de pasageri a scazut constant. "Aceasta este cea mai dificila criza cu care ne-am confruntat", declara in luna mai Giovanni Bisignani, director general al Asociatiei Internationale a Transportului Aerian (IATA), ce reprezinta 230 de companii aeriene totalizand 93% din traficul aerian international, fara firmele low-cost.
in iulie, traficul international de pasageri a scazut cu 2,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa un declin de 7,2% in luna precedenta, potrivit IATA.
Pentru marile companii low-cost, infiintate in anii '80 sau '90, criza s-ar putea dovedi, insa, chiar pozitiva.
"Compania irlandeza Ryanair si compania britanica Easyjet au fost mai putin afectate de criza decat Lufthansa, Air France si British Airways. Pentru a face economii, clientii au apelat la ele", a declarat Johannes Braun, analist Commerzbank.
Aceste companii aeriene low-cost au atras clientii prin promotii si prin deschiderea altor rute de zbor, pe trasee uneori ignorate de companiile obisnuite.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro