Giganţii industriei IT americane, Microsoft, Google şi Yahoo!, împreună cu alte companii de servicii online şi grupuri pentru drepturile omului, au încheiat un acord privind un cod de conduită pentru activităţile din China şi alte pieţe cu politică restrictivă, potrivit Wall Street Journal. În scrisori separate către doi senatori americani, companiile au anunţat că detaliile codului sunt încă discutate, transmite Reuters.
Cei doi senatori au cerut o actualizare a politicii companiilor în relaţie cu China, pe fondul temerilor că guvernul de la Beijing ar putea exercita presiuni asupra operatorilor de servicii online pentru a obţine informaţii despre utilizatorii prezenţi pe teritoriul ţării în perioada Jocurilor Olimpice, se mai arată în WSJ.
Google, Yahoo şi Microsoft nu au transmis comentarii oficiale.
Codul de conduită va specifica "principii ale libertăţii de exprimare şi dreptului la intimitate" în ţări unde guvernele încearcă să obţină informaţiile private ale utilizatorilor de servicii online sau să blocheze accesul la anumite site-uri web, se spune în scrisori.
Forma finală a codului va fi elaborată în acest an.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro