O linie de metrou va lega Piata Victoriei de Aeroportul International ''Henri Coanda'' Bucuresti-Otopeni, conform unui proiect aprobat de consilierii primariei. Investitia se va derula pe sapte ani si va avea o valoare totala de peste un miliard de euro, asigurata de la bugetul Municipiului Bucuresti. Conform documentatiei tehnico-economice aferente proiectului de executie, linia de metrou va avea 19 statii si o lungime de exploatare de 15,3 km. Traseul va porni de la Statia Piata Victoriei 3, statie de capat si, in acelasi timp, de corespondenta cu statiile de metrou existente Victoriei 1 si 2, de unde va urma Bulevardul Ion Mihalache, pana la Parcul Copilului, dupa care traseele tunelelor se vor inscrie pe strazile Aviatori Popisteanu si Locotenent Fuica Vasile. Prin subtraversarea capatului Cartierului Domenii, linia se inscrie pe Bulevardul Expozitiei si Piata Presei Libere.
Traseul propus in continuare va urmari soseaua Bucuresti-Ploiesti. Astfel, intre Piata Presei Libere si Fantana Miorita sub carosabil, intre Fantana Miorita, Gara Baneasa si Pod Baneasa traseul se va inscrie in partea stanga-dreapta iesirii din oras, subtraversand Lacul Baneasa in amonte si aval.
De investitiile realizate pe acest tronson se va ocupa Primaria Capitalei, si nu Metrorex. Problema cea mai mare a traseului liniei a reprezentat-o alegerea statiei care va lega linia la reteaua existenta.
In calcul s-au luat patru posibilitati: de la statia 1 Mai, care este cea mai facila legatura cu Gara de Nord, de la Gara de Nord sau statiile Aurel Vlaicu si Piata Victoriei.
In afara liniei Piata Victoriei - Gara de Nord, Metrorex pregateste lucrarile pentru construirea unei magistrale de metrou care sa faca legatura intre Drumul Taberei, Universitate si Gara Obor din Estul Capitalei. Lucrarile vor incepe pe tronsonul Universitate - Drumul Taberei, costurile in acest caz fiind de 500 milioane euro. Lucrarile ar urma sa dureze cinci ani. De asemenea, se executa lucrari pentru extinderea Magistralei IV, in zona 1 Mai - Laromet si la linia Nicolae Grigorescu - Linia de Centura, care va fi gata in 2008.
La ora actuala Metrorex transporta zilnic circa 600.000 de calatori.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro