In curand, strazile Italiei, tara de bastina a binecunoscutilor bolizi Ferrari, ar putea ramane fara sunetele nervoase ale motoarelor de sute de cai putere. Motivul este ca in toata Europa, aplicarea masurilor de austeritate, printre care se numara si impunerea unei taxe speciale si deloc neglijabile a produselor de lux. Masinile produse in uzinele de la Maranello se incadreaza cu brio in aceasta categorie, din taxarea careia guvernul lui Monti spera sa completeze „gaurile” din buget.
Potrivit datelor grupului auto Unrae, exporturile italiene de masini super sportive second hand s-au triplat in prima parte a anului ajungand la 13.633 unitati, fata de perioada similara din 2011 cand erau inregistrate 4.923 unitati exportate.
Exodul exporturilor reliefeaza si o cerere mult mai slaba pe piata locala pentru Ferrari si Maserati, doua branduri italiene puternice pe piata auto high-end, iar in scurt timp, datorita suprataxarii acestei categorii auto, masinile sportive ale acestor marci ar putea disparea complet de pe autostrazile italiene.
Vanzarile de masini de lux au scazut cu 47% fata de 2008 si nu se asteapta o revenire a pietei la nivelul inregistrat inainte de criza pana in 2016.
Guvernul lui Mario Monti impune masuri de austeritate care presupun reduceri bugetare de 20 miliarde Euro pentru a reusi sa mai plateasca din datoria tarii care se ridica la 1,9 trilioane Euro. Economia Italiei s-a contractat in ultimele patru trimestre, iar rata somajului a ajuns la 13%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro