Master Planul nu salveaza acesta vara

10 iulie 2007

Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului din Romania va ajunge intr-o saptamana la Guvern pentru a fi aprobat, declara Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism în cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale. Fondurile din care pot fi realizate planurile din strategia pentru turism sunt cele 150 de milioane euro destinate relansarii brandului în Romania, promovarii destinatiilor turistice si accentelor de informatii precum si fondurile de pana la 700 milioane euro destinate proiectelor derulate de Autoritatea Nationala pentru Turism. Pentru a utiliza cele 700 milioane de euro proiectele vizate trebuie sa se încadreze în prevederile Master Planului pentru Turism', spune Morariu. De asemenea, secretarul de stat a precizat ca pentru realizarea Master Planului este nevoie, în mare parte, de vointa politica. Noi am spune ca si de vointa politica dar mai ales de intelepciune! In imagine regasiti un pat dintr-un hotel pur romanesc...

       
Master Planul identifica cinci zone cheie carora trebuie sa l-i se acorde atentie, potrivit lui Richard Batchelor seful echipei de consultanti care a lucrat la realizarea Master Planului. Este vorba despre cercetare, structurile institutionale, pregatirea profesionala a angajatilor din industrie, planificarea investitiilor si marketingul din turism.
        

Strategia nationala care va rezulta va avea stabilite astfel prioritatile, care, la modul general, sunt cunoscute de specialisti si sunt reprezentate de circuite culturale, turismul de afaceri, Delta Dunarii, orase precum Sibiu si Brasov, turismul balnear si agroturismul.
          

Potrivit Master Planului privind dezvoltarea turismului romanesc, pietele prioritare sunt Germania, Austria, Marea Britanie, Franta, Marea Britanie, Italia si Statele Unite. Tarile secundare sunt cele din Peninsula Scandinava, Benelux, Spania, la care se adauga piete de oportunitate precum China si Japonia.
         

Cum vad lucrurile strainii?

Autoritatile din turism nu au o strategie clara de promovare a Romaniei, activitatile din acest domeniu derulandu-se într-un mod dezordonat, fara identificarea unor segmente de piata care au cu adevarat potential, se arata în master-planul elaborat de Organizatia Mondiala a Turismului(OMT).
           

"Mixul activitatilor curente de marketing si promovare, incluzand de exemplu birourile de promovare din strainatate, participarea la targuri, paginile de web, materialele promotionale, publicitatea, nu este coordonat si nu este destinat realizarii unor obiective strategice specifice. Aceste activitati tind sa fie desfasurate în stil ad hoc, dezordonat", potrivit master-planului prezentat luni de reprezentanti ai OMT si ai Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.
        

Specialistii OMT au ajuns la concluzia ca sloganul "Romania. Mereu Surprinzatoare" transmite imagini amestecate si se refera la faptul ca vizitatorii au experiente care le depasesc asteptarile, dar nu mentioneaza ca surprizele pot sa fie si neplacute. Privita în ansamblu, Romania nu are nicio imagine clara sau puternica pe piata.
      

Potrivit secretarului de stat pentru turism, Lucia Morariu, în primavara anului viitor va fi organizata o licitatie internationala pentru selectarea unei firme care va realiza brandul de tara al Romaniei, realizarea acestei imagini urmand sa dureze pana în 2013.
  

Avand în vedere actuala situatie, strategia OMT recomanda printre altele clasificarea pietelor-sursa de turisti în functie de oportunitatile oferite de acestea si elaborarea unei strategii bazate pe anumite segmente de piata. Astfel, pietele externe prioritare pentru Romania ar trebuie sa fie Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Rusia si SUA, pietele secundare, tarile Scandinave, Benelux, peninsula Iberica si alte tari din UE, iar printre pietele de oportunitate ar putea fi China si Japonia.
      

Totodata, principalele segmente de piata care pot fi promovate atat pe piata interna, cat si externa sunt city-break, turismul de afaceri, statiunile de pe litoral, pe masura ce ele vor fi modernizate, statiunile balneare, turismul cultural si cel de aventura si sport, în special pentru grupurile de tineri.
          

Referindu-se strict la promovarea internationala, master-planul propune geoturismul, mai ales în zona montana si în Delta Dunarii, precum si turismul pentru tineri. Pe plan intern, Romania poate pune accent pe sporturile de iarna, care au un potential scazut în atragerea turistilor straini datorita partiilor de joasa altitudine si a accesului dificil, precum si pe parcurile de recreere si tematice care pot fi amenajate în apropierea oraselor mari.
       

Specialistii OMT recomanda ca pe termen scurt pe pietele internationale sa se puna accent pe dezvoltarea imaginii si mai putin pe promovarea intensa a unor produse specifice, pentru a permite dezvoltarea si îmbunatatirea lor în perioada urmatoare.
          

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro