Marketingul direct, domeniul cu cel mai rapid ritm de crestere

Asociatia Romana de Marketing Direct, ARMD, a realizat un studiu conform caruia cifra de afaceri in industria de marketing a depasit, in 2006, suma de 10 milioane de euro. Marketingul direct devine astfel unul din domeniile cu cel mai rapid ritm de crestere din Romania. Subdomeniile cu cresterea cea mai mare au fost : vanzarea prin corespondenta, cu o crestere de 127% si creatia si strategia de marketing direct, cu o crestere de 79%.

Structura cifrei de afaceri totale cuprinde servicii precum: mailing adresat – 13.9% (1.500.000 de euro), administrare si brokerage de baza de date – 11,0% (1.189.000 de euro), fullfilment promotii – 15.3% (1.649.000 de euro), teleservices – 9.5%( 1.031.000 de euro), vanzare prin corespondenta – 13.2% (1.422.000 de euro), creatie si consultanta in marketing direct – 9,6% (1.040.000 de euro) , letterbox marketing – 3.8% (405.000), alte servicii de marketing direct – 23,7% (2.555.000 de euro). Pentru a intelege mai bine cu ce se ocupa marketingul direct si ce semnifica servciile enumerate mai sus, veti gasi in randurile urmatoare explicatia pentru fiecare servciu in parte:

- Mailing adresat - servicii de expediere de plicuri (prin posta sau prin alt tip de curierat), cu costuri de productie incluse
- Teleservices - servicii de raspuns si de apelare telefonice, precum infoline, product line, RSVP, stabilire de intalniri, vanzare, extinderea bazei de date
- Fullfilment promotii - servicii de marketing direct sau conexe, prestate in cadrul unor promotii pentru consumatori sau retaileri, offline, online sau SMS (organizarea tragerilor la sorti, expedierea premiilor, inchirierea casutelor postale)
- Administrare si brokerage de baze de date – introducere de date, deduplicari, eliminari, match-uri, validari, brokerage
- Creatie si consultanta de marketing direct – creatie grafica si copywritting de marketing direct, strategie si consultanta
- Vanzare prin corespondenta – direct mail pentru vanzare

Subdomeniile cu cresterea cea mai mare au fost : vanzarea prin corespondenta, cu o crestere de 127% si creatia si strategia de marketing direct, cu o crestere de 79%. Sinteza cifrei de afaceri pe 2005 in domeniul marketingului direct din Romania a fost realizata pe baza datelor trimise de membrii ARMAD, in colaborare cu firma de cercetare de piata Daedalus Consulting, pe aceeasi structura ca si cercetarea din anul precedent.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro