Reader's Digest a premiat, miercuri seară, mărcile câştigătoare ale studiului Trusted Brand România 2008, sondaj la care România participă al doilea an consecutiv, potrivit reprezentanţilor publicaţiei, în cadrul Galei de premiere. Mărcile câştigătoare din România în cadrul studiului sunt Mercedes, Philips, IBM, Nokia, Vodafone, Sony, Atlassib, BCR, Visa, Asirom, RCS&RDS, Petrom, Eurovita, Algocalmin, Nurofen, Head & Shoulders, Avon, Nivea, Ariel, Nestle, Carrefour, Metro, Tarom, Dove, Pedigree, Danone, Coca-Cola, Prigat, Borsec, Knorr, Rama, Untdelemn de la Bunica, Milka, Jacobs, Pro Tv, Europa Fm, Jurnalul Naţional şi Traian Băsescu. Companiile au dreptul să folosească gratuit emblema Trusted Brand, în campaniile publicitare, pe site-uri, în spoturi radio sau TV sau pe eticheta de produs.
36 la sută dintre europenii chestionaţi au afirmat că au văzut logo-ul Trusted Brand în revista Reader's Digest în timp ce 10 la sută l-au văzut în altă parte.
Conform ultimului studiu European Trusted Brand elaborat de Reader's Digest, consumatorii europeni consideră că merită să plătească în plus pentru a obţine un produs de calitate.
Cercetarea a fost realizată în 16 ţări europene, implicând un număr de 23.651 răspunsuri. Principalul scop al studiului a fost identificarea mărcilor în care europenii au cea mai mare încredere şi evaluarea percepţiilor asupra mărcilor nominalizate. În medie, preţurile mici sunt importante doar în cazul alimentelor.
Respondenţii au trebuit să indice dacă au încredere în cele 16 ţări prin prisma a trei factori: gastronomie, popor şi destinaţie de vacanţă. Spre deosebire de celelalte ţări, doar românii şi maghiarii preferă ca destinaţiile de vacanţă să fie în alte ţări decât ale lor. În toate cazurile, este preferată gastronomia propriului popor.
Poporul cu cea mai mare rată de încredere este Elveţia iar la polul opus se află Rusia. Cele mai de încredere destinaţii de vacanţă sunt cele din Austria, Franţa şi Spania.
În general, europenii ştiu exact ce aşteptări au de la viaţă, în proporţie de 85 la sută. În medie, 84 la sută dintre respondenţi rămân loiali mărcii care le-a câştigat încrederea.
Doi din trei europeni tind către tradiţionalism şi au un puternic simţ al datoriei. Totuşi, europenii sunt deschişi la provocări, noutate şi schimbare în viaţă. Cu toate că apreciază calitatea, iau în considerare şi preţurile atunci când fac cumpărăturile.
Respondenţii din România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Rusia acordă importanţă eticii profesionale a companiilor de la care au de gând să cumpere un produs. În medie, 63 la sută dintre europeni sunt în general mulţumiţi de standardul de viaţă pe care îl au, însă există diferenţe semnificative între Est şi Vest. Cea mai mare rată este în Austria (83 la sută) iar cea mai mică este în Rusia (22 la sută). Românii şi polonezii sunt singurii care au declarat că le place să îşi asume riscuri.
Compania Reader's Digest a fost înfiinţată în 1922, în SUA şi funcţionează în peste 60 de ţări. Publicaţia Reader's Digest a înregistrat peste 100 milioane de cititori şi 23 milioane de abonaţi, în întreaga lume. În România, publicaţia s-a lansat în noiembrie 2005 şi are un tiraj auditat BRAT de 127.264 exemplare lunare vândute în întreaga ţară.
Rompres
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro