Magline si succesul in afaceri nisate - Interviu cu Fabian Kraus [Krasscom Trading]

16 aprilie 2018

Fie ca este vorba de gadgeturi de ultima generatie, pentru masina sau pentru casa/apartament, accesoriile smart sunt cele care, de multe ori fac diferenta intre ceva ce are toata lumea si ceva care te face pe tine diferit.

La Magline ai un catalog variat de astfel de produse. Nisa este din ce in ce mai competitiva, produsele se cauta intr-un volum consistent, iar astfel am decis sa aflam direct de la proprietarul business-ului care sunt bunele practici pentru a conduce o astfel de afacere cu succes.

Discutam astazi cu Fabian Kraus, proprietar al firmei Krasscom Trading SRL si aflam mai multe despre afacere, cum s-a nascut aceasta si ce momente a intampinat in cadrul businessului, de-a lungul timpului.

1. Buna ziua! Va multumim ca ati acceptat sa ne acordati acest interviu. Va rugam sa ne spuneti cateva cuvinte despre dumneavoastra.

Buna ziua, placerea este de partea mea. Ca sa fac o scurta prezentare, ma numesc Kraus Fabian, m-am nascut intr-o localitate din proximitatea Brasovului, acum 31 de ani. La cativa ani dupa revolutie parintii mei au decis sa ne relocam in strainatate, unde am locuit pana in 2012. Mi-am dorit foarte mult sa ma intorc acasa, avand toata viata amintirea padurilor romanesti si a mirosului specific tarii.

De mic copil am fost curios si explorator; eram captivat de povestirile bunicului despre istorie, ajungand ulterior fascinat de dezvoltarea Imperiului Roman, precum si de marii colosi ai Americii , Rockefeller, Carnagie, Morgan etc. Astfel mi s-a dezvoltat o dorinta arzatoare de a avea o afacere, incepand drumul in lumea antreprenoriatului printr-o joaca: faceam troc la scoala gimnaziala cu prajiturile mamei avute la pachet pentru jucariile colegilor mei. Necesitatea m-a invatat sa obtin ce imi doresc prin multa munca si perseverenta.

2. Cum s-a nascut ideea Magline si de ce ati ales acest domeniu?

Ideea Magline a venit in urma analizarii pietei din Romania, atat online cat si offline, analiza in urma careia ajunsesem la concluzia ca existau foarte multe oferte de specialitate, focalizate fiecare pe cate o singura nisa de piata, insa cerinta era pentru diversitate. Clientii isi doreau sa achizitioneze produse din diverse categorii, dar doreau sa faca acest lucru intr-un singur magazin, cu un singur transport, de preferat cu minim de efort. Asa am decis sa deschid un astfel de magazin , cu stoc fizic, intr-un mediu accesibil romanilor din orice colt al tarii, magazin ce se focalizeaza prin accesorizarea clientilor, de la accesorii GSM, Gaming pana la Beauty si Home Deco.

3. Cat de usor sau greu a fost, de fapt, sa va lansati cu incredere in acest proiect?

Usor nu a fost, din fericire. Spun asta pentru ca niciun lucru bun in viata nu vine usor. Au fost foarte multe impasuri de trecut, multe nopti nedormite, multe strategii abordate si multe schimbari facute pentru eficientizarea afacerii. Insa un lucru nu s-a schimbat niciodata, si acel lucru este dorinta de a ne duce proiectul in directia dorita.

4. Care sunt problemele intampinate cel mai des in cadrul afacerii dumneavoastra?

Intr-un mediu online, pe aceasta nisa cel putin, tendintele si necesitatile se schimba intr-un ritm foarte alert, acest lucru ducand la multe hopuri de-a lungul timpului. Insa pot spune ca problemele frecvent intalnite au fost in raport cu insuficienta resurselor umane in campul muncii romanesc, logistica precum si instabilitatea fiscala.

5. Care sunt cele mai eficiente strategii de promovare pe care le folositi?

Consider ca suntem intr-o etapa in care marketingul este in floarea dezvoltarii sale, existand o multitudine de strategii, canale si instrumente ce iti pot ajuta afacerea sa creasca, promovarea online fiind, din punctul meu de vedere, una dintre cele mai eficiente. Important este ca produsul tau sa ajunga in vizorul clientului dorit de tine, iar acesta sa constientizeze nevoia sa pentru acel produs, precum si mentinerea parteneriatului si dupa finalizarea achizitiei. Din acest motiv consider ca marketingul prin continut, social media precum si SEO sau Google Adwords te ajuta sa iti familiarizezi clientii cu piata in care te situezi, cu produse pe care nici nu au aflat ca exista, sau de ce nu, le aduci solutii necesitatilor acestora.

6. Cum vedeti piata eCommerce din Romania? A evoluat conceptul de magazin online comparativ cu perioada de inceput a afacerii dumneavoastra?

Piata de eCommerce din Romania este in continua crestere si maturizare. Inca sunt multe puncte de atins, romanii sunt din ce in ce mai familiarizati cu achizitionarea online a produselor, insa inca este mult loc de imbunatatiri, in deosebire pe partea platilor online.

Conceptul de magazin online se redefineste in fiecare an, in functie de necesitatile pietei, daca acum 5 ani adaugam un produs in cos si speram sa ne fie potrivit, acum avem posibilitatea sa il vedem in video-uri, sa citim review-uri, sau sa il analizam in imagini 360 grade etc.

7. Ce planuri de dezvoltare aveti pe viitor si cum vedeti evolutia magazinului Magline in anii urmatori?

Planurile de dezvoltare sunt multe, dar ca un sumar avem in plan sa marim diversitatea produselor oferite, precum si sa eficientizam mai mult procesul de livrare, fiind constienti de faptul ca multi clienti doresc sa intre in posesia produselor comandate in cel mai scurt timp posibil, de preferat in cateva ore. Din acest motiv suntem in continua restructurare si solutionare a logisticii livrarilor, precum si identificarea nevoilor pietei si furnizarea solutiilor inainte ca acestea sa devina probleme. Evolutia Magline va fi la fel ca cea de pana acum, sanatoasa si solida. Suntem ferm convinsi ca trebuie sa evoluam cu totii, ca echipa, ca afacere si de ce nu, ca si consumatori.

8. Ce sfaturi aveti pentru antreprenorii care doresc sa investeasca intr-un magazin online pe nisa in care activati

Sfaturile, se spune, vin din experientele si greselile proprii. Tot ce pot sa le recomand este sa viseze maret, dar sa faca pasi fermi si calculati. Sa analizeze o decizie suficient incat sa fie impacati cu decizia luata, dar odata ce s-au hotarat pe un anumit lucru, sa fie perseverenti si sa nu renunte indiferent de obstacole. Din fericire online-ul iti permite sa accesezi clientii de pretutindeni, iar multitudinea solutiilor de marketing vin in ajutorul dezvoltarii afacerii tale.

Va multumim!

Comunicat preluat de pe LivePr.ro  » Magline si succesul in afaceri nisate - Interviu cu Fabian Kraus [Krasscom Trading]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro