Lenovo vrea sa ia fata Apple si Samsung pe piata de smartphone-uri si tablete

8 noiembrie 2013

Samsung si Apple domina clar piata globala de smartphone-uri si tablete, dar un concurent serios vine din urma. Este vorba de producatorul chinez de PC-uri Lenovo care poate deveni un pretendent serios la pozitii fruntase pe piata. Cu vanzari si profit in crestere, Lenovo are forta financiara pentru a se dezvolta pe piata telefoanelor mobile si a tabletelor.

Rezultatele financiare anuntate de compania chineza pentru al treilea trimestru din 2013 arata un profit de 219,7 milioane USD, in crestere cu 36% si vanzari in crestere cu 13%, care au generat o cifra de afaceri de 9,77 miliarde USD. Aceste rezultate sunt peste estimarile analistilor care se asteptau la o scadere, avand in vedere contextul pietei de PC-uri. Acer, concurentul Lenovo a anuntat in urma cu cateva zile pierderi record deoarece nu a reusit sa se regrupeze si sa se adapteze noului context. In schimb, Lenovo, beneficiind de avantajul pietei chineze, din care detine 33%, a reusit sa genereze un profit considerabil.

Datorita acestui trend ascendent, compania chineza isi concentreaza eforturile asupra dezvoltarii diviziei de smartphone-uri si tablete, divizie care a realizat vanzari de 1,5 miliarde USD, ajungand astfel al doilea producator de pe piata din China. Lenovo planuieste o serie de investitii in dezvoltarea diviziei mobile pentru a-si asigura un punct de sprijin in cazul in care piata PC-urilor continua sa scada. In planul de investitii se pare ca este exprimata si intentia de a achizitiona BlackBerry. Compania canadiana are nevoie urgenta de un investitor strategic pentru a-si asigura supravietuirea, de aceea a inceput negocierile cu Lenovo. In cazul in care tranzactia se va incheia, Lenovo poate deveni o amenintare reala pentru Samsung si Apple.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro