
JUDEȚUL IAȘI, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunță începerea procedurii de selecție și nominalizare pentru 3 (trei) posturi de administrator la Societatea IAȘI INDUSTRIAL PARK S.R.L.
Etapele de desfășurare a procesului de recrutare și selecție sunt:
1. Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
2. Evaluarea finală a candidaților selectați în Lista scurtă. Interviul.
Condițiile generale ale procesului de selecție prealabilă sunt:
a) Administratorii trebuie să aibă studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani;
b) Administratorii sunt persoane fizice sau juridice, cu experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome, pentru administratorul executiv solicitându-se experiență de cel puțin 3 ani în conducerea Societăților sau regiilor autonome;
c) Selecția administratorilor se realizează cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, cu modificările și completările ulterioare. În măsura în care nu este afectat clasamentul întocmit potrivit dispozițiilor art. 29 alin. (1), cel puțin o treime din totalul administratorilor aparțin genului subreprezentat;
d) Cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă experiență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor de Administrație/ Supraveghere ale unor Societăți/ entități de interes public, în conformitate cu Ordinul nr. 392/2022 pentru modificarea Ordinului președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 123/2022 privind componența Comitetului de audit;
e) În cazul întreprinderilor publice organizate ca Societăți cu răspundere limitată, cel mult un administrator va fi funcționar public sau o persoană din rândul altor categorii de personal din cadrul Autorității Publice Tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
f) În mod obligatoriu, în selecția candidaților se va avea în vedere evitarea situațiilor de conflict de interese sau incompatibilități.
g) mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăși 4 ani;
h) o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în Societăți sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
i) selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenței;
j) candidații care vor fi selectați pentru a fi înscriși pe Lista scurtă vor fi ulterior înștiințați să depună o Declarație de intenție realizată conform Scrisorii de Așteptări.
Condițiile generale de participare sunt:
studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani;
experiență de conducere/ administrare a unor societăți sau regii autonome;
cunoașterea limbii române (scris și vorbit) și cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiția să aibă domiciliul în România;
capacitate deplină de exercițiu;
stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
să nu fie destituit/ă dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
nu au înscrieri în cazierul judiciar;
nu au înscrieri în cazierul fiscal;
nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul Administratorilor Societății;
îndeplinește criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată.
Criteriile minime de selecție sunt:
cunoștințe despre obiectul de activitate al Societății, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Societatea;
gândire strategică și previziuni;
finanțe și contabilitate;
managementul proiectelor;
tehnologia informației;
legislație;
cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere, capacitate de analiză și sinteză;
participarea în organizații profesionale naționale și internaționale relevante pentru obiectul de activitate;
trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare interpersonală.
Criteriile de evaluare/ selecție finală a candidaților – INTERVIU:
1. Dosarul de candidatură.
2. Matricea Profilului de Candidat.
3. Declarația de intenție a Candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
Curriculum Vitae;
Copie act identitate;
Copie documente care atestă educația și pregătirea profesională (diplomă de licență, carnet de muncă, extras Revisal, contract de mandat, adeverințe angajator);
Cazier judiciar / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1;
Cazier fiscal / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
Declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” – conform Formular 4;
Declarație pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund experienței profesionale – conform Formular 5;
Declarație pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de Administrație ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit – conform Formular 6;
Declarație de consimțământ prin care Candidatul își exprimă acordul de a i se procesa datele personale, în scopul Procedurii de recrutare și selecție – conform Formular 7;
Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 8;
Declarație pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se află într-una din situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracțiune legată de conduita profesională – conform Formular 9;
Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței Societăților administrate sau conduse – conform Formular 10.
Declarație privind încadrarea candidaturii – conform Formular 11.
* Candidații incluși pe Lista scurtă urmează să-și completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal și adeverință medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare/ selecție și formularele de declarații se regăsesc pe pagina de internet a CONSILIULUI JUDEȚEAN IAȘI (https://www.icc.ro/) și pe pagina de internet a Societății IAȘI INDUSTRIAL PARK S.R.L. (https://iasiindustrialpark.ro/).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de ____________, ora 12:00 la registratura CONSILIULUI JUDEȚEAN IAȘI din Calea Chișinăului, Nr. 23, Corp Clădire C1 și C2 din incinta imobilului Casa Auto, Municipiul Iași, Județul Iași, Cod Poștal 700265, în dosar plic închis și sigilat, unde va primi un număr de înregistrare și data certă a depunerii. Dosarul va avea menționat “Candidatura pentru postul de administrator la Societatea IAȘI INDUSTRIAL PARK S.R.L.”, precum numele și prenumele Candidatului.
Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa secretarului comisiei de selecție și nominalizare, respectiv [email protected].
Plicurile ajunse după data și ora menționată nu vor fi luate în considerare.
Candidații declarați admiși la etapa de selecție a dosarelor și care se regăsesc pe Lista scurtă, vor fi evaluați în cadrul interviului, ora și locul desfășurării acestuia urmând a le fi anunțate personal prin intermediul poștei electronice.
Informații suplimentare pot fi solicitate de la secretarul Comisiei de selecție și nominalizare, domnul Cătălin Nicoară, la adresa de e-mail: [email protected]. Solicitările vor fi comunicate comisiei în cel mai scurt timp.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro