Pe langa obisnuitele intrari pe piata autohtona a brandurilor din afara tarii, de cativa ani se observa si un fenomen invers: accederea firmelor romanesti pe pietele straine. Desi manifestat mai timid, procesul arata ca romanii se pot lupta cu marile branduri... Astfel, dupa Jolidon, Mobexpert, Domo sau Rompetrol, alte doua mutari intaresc acest lucru: deschiderea de reprezentante ale producatorului de cosmetice Farmec in afara granitelor si preluarea de catre Jolidon a firmei de lenjerie intima Infiore.
Bucurandu-se de succes pe pietele europene prin gama de crème si emulsii Gerovital H3, clujenii de la Farmec au decis valorificarea acestuia. Tinta lor pentru anii 2007-2008 este deschiderea a trei magazine sub sigla Farmec, primul la Budapesta pana la finalul lui 2007, celelalte doua locatii nefiind inca batute in cuie. Terminand anul 2006 cu o cifra de afaceri de 19 milioane euro, Farmec preconizeaza o crestere cu inca un milion pentru acest an si cu 30% dupa deschiderea propriilor magazine din afara granitelor. Produsul-vedeta al ardelenilor sunt cremele si emulsiile Gerovital H3, cu o productie de serie din 1967, realizata cu ajutorul cunoscutei doamne Profesor Doctor Ana Aslan. Cu o traditie de aproximativ 120 de ani, Farmec producea in anul 1945 numai 5 produse, ajungand in prezent la peste 400 de produse in laboratoarele sale.
Intrati pe pietele externe inca din 2000 prin deschiderea Jolidon Hungary KFT la Budapesta, firma a continuat expansiunea pe piete extrem de puternice: in 2001 aparea Jolidon Italia SRL in capitala modei italiene-Milano, iar din 2003 s-a deschis Jolidon France SARL cu sediul în Paris, in 2004 deschizandu-se Jolidon France, cu sediul in Lyon. Imbatati de betia succesului inregistrat, ardelenii fac o mutare importanta: achizitionarea a 65 de magazine din lantul Infiore si imbogatirea protofoliului cu doua marci noi: Infiore si Chiaro di Luna. Din cele 65 de magazine, 35 vor purta in scurt timp sigla Jolidon. Ultima mutare are darul sa intareasca pozitia brandului romanesc pe piata italiana si vest-europeana si o crestere a notorietatii sale.
De altfel, Jolidon poate fi semnalata ca prima companie romaneasca ale carei produse au fost contrafacute in afara granitelor. Infiintata in 1993 la Cluj-Napoca, Jolidon este pricipalul producator de lenjerie intima romanesc, in special dupa achizitionarea in 2004 a firmei Argos. In prezent, compania numara peste 1300 de angajati si aproximativ 60 de magazine in Romania, dar si in Franta (25 de magazine) sau Ungaria. Totodata, marca exporta produsele sale in state din cele patru colturi ale lumii, in state precum Canada, S.U.A., Africa de Sud, Germania, Israel, Rusia, Japonia sau Elvetia.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro