ISTORIA CAMIOANELOR DAF

15 octombrie 2015

Istoria ne arata ca primul obiect inventat de om si care a fost considerat un vehicul a fost targa. Mai tarziu, omul si-a dat seama ca trebuie sa beneficieze de tot ceea ce ii ofera natura, in acest sens s-a inceput domesticirea animalelor si aparitia vehiculelor cu tractiune animal. In timpul domniei lui Ludovic al XVI-lea au aparut calestile, berlinele si cabrioletele.

El aratau pozitia economica a celui ce le poseda.Un mare impact l-a avut aparitia bicicletei deoarece din proiectul ei s-a dezvoltat mai tarziu automobilul.

Usor, usor evolutia tehnica a dus la aparitia autocamioanelor sau camioanelor, vehicule de peste doua tone, cu platforma sau bena, destinate transportului de materiale sau marfuri national sau international.

Camioanele sunt produse de mai multe firme insa se stie ca, camioanele DAF sunt camioanele care au cunoscut cea mai rapida dezvoltare pe continentul European. Firma DAF a fost infiintata in anul 1928 de catre fratii Win si Hub van Doorne.

Pana la sfarsitul anilor ’40, firma DAF s-a orientat pe producerea de remorci, semi- remorci si a dezvoltat sasiul autobuzului cu motor culisant. In anul 1950 se inaugureaza o noua fabrica de camioane care permitea o productie de 10-12 camioane pe saptamana. In anul 1962 DAF lanseaza noul seria 2600 numita si “Parintele transportului international de marfuri”- vehiculul era prevazut cu cabina de dormit pentru sofer, un nou standard de confort. Firma a cunoscut o evolutie rapida, in anul 1964 producand cel de-al 50.000-lea sasiu de camion.

Din punct de vedere economic, punctul culminant al firmei a fost anul 1989 cand a fost una din firmele listate la bursele din Amsterdam si Londra. Firma a cunoscut si perioade mai putin placute. In anul 1993 piata vehiculelor a intrat in colaps, mai ales in Marea Britanie care reprezenta principala piata a camioanelor DAF . Totusi in doar cateva saptamani a fost infiintata o noua societate, DAF Trucks N.V. Imbunatatirile pe care firma le-a camioanelor DAF nu au fost numai de ordin tehnic ci si legat de estetic si comfort.

In anul 1998, camionul DAF 95XF este votat “Camionul anului 1998 pe plan international”. In anul 2002 LF este ales “Camionul anului 2002 pe plan international”. In anul 2010, DAF lanseaza productia de vehicule de distributie marfa cu propulsie hibrida, fiind unul din putinii producatori de camioane care utilizeaza acest tip de propulsie.

Motorizarile hibrid folosesc un motor electric in paralel cu unul clasic diesel. In acest fel se reuseste scaderea consumului de carburant si scaderea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 20%, devenind mai ecologic.

» Preluat de pe LivePr.ro
- ISTORIA CAMIOANELOR DAF

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro